Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tikrai bankrutuojanti „Tupperware“ išparduoda indų likučius po 2 eurus?

Žinia apie JAV kompanijos „Tupperware“ bankrotą patraukė ir sukčių dėmesį. „Facebook“ platinama informacija, esą plastikinių indų gamintoja visus likusius produktus parduota vos už 2 eurus. Tai nėra tiesa. Ši informacija pateikta atsitiktinėje ir abejotinoje paskyroje, nei oficialiose, nei pačios bendrovės tinklalapyje apie panašią akciją neužsimenama.
„Tupperware“ per dešimtmečius taip įsitvirtino maisto likučių laikymo versle, kad šis pavadinimas tapo kone bendru daiktavardžiu
„Tupperware“ per dešimtmečius taip įsitvirtino maisto likučių laikymo versle, kad šis pavadinimas tapo kone bendru daiktavardžiu / Ekrano nuotr. iš „YouTube“

„Pirkėjai“ rumunai bendrauja lietuviškai

Viliojantį pasiūlymą spalio 18-ąją paskelbė viena „Facebook“ vartotoja.

„Neseniai iš vyro sužinojau, kad „Tupperware“ bankrutavo ir kad jie parduoda visus likusius produktus tik už 2€, – rašė internautė. – Vienas asmuo gali užsisakyti vieną rinkinį, bet mūsų visa šeima pasinaudojo šiuo pasiūlymu.“

Ji taip pat nurodė adresą, kuriuo galima pateikti užsakymą, ir pridėjo, kad pirkinys „paprastai atkeliauja kitą dieną“.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Tupperware“ apie jokią panašią akciją neskelbia
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Tupperware“ apie jokią panašią akciją neskelbia

Bet ir be nuodugnaus tyrimo turėtų kilti abejonių dėl tariamo „Tupperware“ indų išpardavimo ir pačios anketos.

Internautė teigia „ieškanti didmeninės prekybos prekių ir skelbianti jas savo puslapyje“, ragina „prenumeruoti ir nepraleisti naujų prekių“. Bet jos paskyroje tėra keturi įrašai, paskelbti per dvi dienas (su šuns ir paplūdimio nuotraukomis, pačios moters nuotrauka iš grožio procedūros ir indais).

Nors pateiktas elektroninio pašto adresas, informacijos apie asmenį tokiu vardu ir pavarde „Google“ neranda, tik šią „Facebook“ paskyrą. Sutena, iš kurios moteris tariamai kilusi, taip pat neegzistuoja (tai yra sparčiai populiarėjančios Indonezijos atlikėjos pavardė).

Paspaudus nurodytą adresą užsakymams, atsidaro puslapis, iš pažiūros panašus į JAV konsultacijų kompanijos „NBTeam“, bet neturintis nieko bendro su juo.

Tikrajame puslapio adrese minimas diabetas, domenas yra Pietų Afrikos Respublikos (.za). Tinklalapyje pateikta informacijos apie „Nespresso“ kavos aparatus ir verslui skirtą SAP programinę įrangą (jokių užuominų į „Tupperware“). Beje, matomi įrašai datuojami 2015 m. ir 2016 m.

Bet įtartiniausiai atrodo komentarai po plastikinių indų komplekto nuotrauka. Tarp nuostabą, pritarimą ar kitokią reakciją išreiškusiųjų (jų yra daugiau nei 200) matyti beveik vien lietuviai.

Užtat daugumos iš 90 komentarų autoriai – žmonės nelietuviškomis pavardėmis. Tarp jų yra „Facebook“ vartotojų iš Latvijos, Lenkijos, Rumunijos, net Belgijos ir Jungtinės Karalystės (ir nepanašu, kad būtų emigrantai iš Lietuvos).

Tai netrukdė jiems komentuoti lietuviškai. „Vakar užsisakiau su žmona, negavau, bet ji laimėjo, todėl laukiame rinkinio“, – rašė kažkoks Maximas iš Belgijos.

Kita komentatorė džiaugėsi „jau gavusi rinkinį“ ir, anot jos, „padvigubino nuorodą“ (iš to galima spėti, kad komentarams panaudota automatinio vertimo programa).

Moterys sukūrė, moterys ir numarino

Bet ši „Facebook“ paskyra, turinti vos 3 sekėjus, nėra oficialus „Tupperware“ puslapis. Kompanijos paskyrose (pavyzdžiui, Italijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, kurios turi po 300-400 tūkst. sekėjų, neskelbiama jokių panašių akcijų.

Nieko panašaus nerašoma ir pačios kompanijos tinklalapyje.

Tiesa yra tik tai, kad „Tupperware“, jau senokai kovojusi su finansiniais sunkumais, prieš beveik du mėnesius paskelbė bankrotą.

Amerikos bendrovę, gaminančią ir tarptautiniu mastu platinančią maisto ruošimo, laikymo bei serviravimo indus, 1942 m. įkūrė Earlas Tupperis. Jis sugalvojo plastikinį indą, kurį būtų galima lengvai užsandarinti ir kuriame maistas ilgiau išliktų šviežias.

123RF.com nuotr./Plastikiniai indai
123RF.com nuotr./Plastikiniai indai

Įmonės produkcija nuo seno buvo parduodama per vadinamąjį tiesioginį pardavimą – tiesiai pirkėjams be tarpinės grandies (parduotuvių). Tai suteikė moterims galimybę patekti į pardavimų verslą. Indų populiarumas išaugo XX a. šeštajame dešimtmetyje, kai pokario kartos moterys ėmė namie rengti vadinamuosius „Tupperware“ vakarėlius.

„Tupperware“ vakarėlis baigėsi, – ironizavo ekspertai.

Bendrovė taip įsitvirtino maisto likučių laikymo versle, kad šis pavadinimas tapo kone bendru daiktavardžiu, vartojamu apibūdinti net kitų įmonių pagamintiems indams. Panašiai sauskelnės vadinamos pampersais, o tekstiliniai sportbačiai – konversais (pagal „Converse“).

Tai ne tik reiškė populiarumą, bet ir sudavė smūgį bendrovei. Mat plastikinių indų maistui idėja ir pavadinimas išpopuliarėjo, bet kas juos iš tiesų gamina, tapo nebe taip svarbu.

Be to, tiesioginis prekių pardavimas vis labiau tampa atgyvena. Namų šeimininkių, kurioms norisi ir šiek tiek užsidirbti, liko mažai, moterys šiandien dirba biuruose ir kitose vietose. „Namie liekančios mamos sukūrė „Tupperware“, dirbančios moterys nužudė“, – apibendrino tinklalapis „Slate“.

Vida Press nuotr./Moteris virtuvėje
Vida Press nuotr./Moteris virtuvėje

„Tupperware“ buvo sunku prisitaikyti prie tokių pokyčių. Bankroto byloje bendrovė nurodė, kad net 2023 m. daugiau nei 90 proc. jos pardavimų vis dar sudarė tiesioginis pardavimas. Tuo užsiėmė 465 tūkst. pardavėjų, daugiausia moterų.

Šiam verslo modeliui didelis smūgis buvo pandemija, per kurią buvo apriboti asmeniniai kontaktai. Dar vienas kompanijai nepalankus aspektas – tvarumas. Ji save ilgai pozicionavo kaip dailiai atrodančių ir sunkiai sudaužomų plastikinių indų gamintoja, bet 2022-aisiais vis tik pristatė stiklinę tarą.

Tąmet taip pat buvo paskelbta apie dideles skolas. Bankrotą paskelbusios „Tupperware“ skolos viršija 800 mln. JAV dolerių.

„Per pastaruosius kelerius metus įmonės finansinę padėtį smarkiai paveikė sudėtinga makroekonominė aplinka“, – rugsėjo 17 d. paskelbtame pareiškime pripažino „Tupperware Brands Corporation“ prezidentė ir generalinė direktorė Laurie Ann Goldman.

Shutterstock nuotr./Sąskaitos
Shutterstock nuotr./Sąskaitos

Bankroto paskelbimas leidžia įmonei spręsti finansines problemas restruktūrizuojantis. Ji ketina ieškoti strateginių alternatyvų ir ketina transformuotis į skaitmeninę, technologijomis pagrįstos veiklos bendrovę.

15min verdiktas: melas. „Tupperware“ tikrai paskelbė bankrotą, tačiau indų už 2 eurus nepardavinėja. Apie tai neskelbiama nei oficialiame kompanijos tinklalapyje, nei jos paskyrose įvairiose šalyse.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento