Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Asmeninis ir verslo el. paštas – kodėl jie privalo būti atskiri?

Elektroninis paštas yra jau įprasta bendravimo priemonė, tačiau verslui jis – visų įmonės planų, kasdienių reikalų ir komunikacijos centre. Be to, el. pašto adresas galimiems klientams ir partneriams dažnai yra pirmasis rodiklis apie verslo patikimumą – tarsi vizitinė kortelė.
El. paštas / 123rf.com nuotr.
El. paštas / 123rf.com nuotr.

Turbūt daugeliui teko gauti laišką iš įmonės atstovo, kurio pašto adresas baigiasi google.com ar yahoo.com. Gal tai ir nėra labai blogai, jei verslas tikrai nedidelis ir vos pradeda savo kelią.

Tačiau pagalvokite, ar tai sukėlė profesionalumo įspūdį, ar kaip tik – norą patikrinti įmonės patikimumą? Galiausiai, ar norėtumėte į tokį paštą siųsti finansines ataskaitas, projektų planus ar bet kurią kitą bent kiek konfidencialesnę informaciją? Ypač žinant tai, kad įsilaužti į daugumą el. pašto dėžučių užtrunka apie 15 minučių.

„Daugmaž saugu“ verslui netinka

Naudodamiesi viena iš populiarių nemokamų el. pašto paslaugų, galite būti daugmaž tikri, kad jūsų laiškai bus skaitomi tik tų asmenų, kuriems juos siunčiate. Tačiau saugumas – verslo prioritetas, ypač, kai naujienos apie įsilaužimą į asmenines paskyras, kurios buvo naudotos darbo reikalais, jau tapo įprastu reiškiniu. Pasaulio ekonomikos forumo duomenimis, kibernetinės atakos per metus padaro verslui apie 3 trilijonus JAV dolerių žalos.

Darbuotojui naudojant asmeninę paskyra, bazinės saugumo sistemos, kurios filtruoja reklamą ir laiškus su kenksmingomis nuorodomis, suteikia šiokią tokią apsaugą. Tačiau kartais tai būna labai gudriai užslėpti laiškai ir viena paspausta nuoroda gali užkrėsti visą įmonės tinklą ar perimti visus įmonės duomenis.

Vien per praėjusius metus kenkėjiškos programos padidino el. pašto atakų skaičių 600 proc. Tokios programos sparčiai tobulėja, todėl ypač svarbi nuolat atnaujinama apsauga, kurią nemokamos el. pašto paslaugų sistemos ne visada gali užtikrinti. Tuo tarpu „Microsoft“ verslo sprendimai į apsaugą kasmet investuoja apie 1 mlrd. JAV dolerių.

Klientų informacija asmeniniais tikslais

Be to, jei įmonės darbuotojas darbo reikalams naudoja asmeninę el. pašto paskyrą, tai reiškia, kad ši informacija yra saugoma ten, kur vadovas prie jos prieiti negalės. Nėra būdo ir sužinoti, kur saugomi asmeninės paskyros laiškai, kas juos gali perskaityti ir kam ta informacija naudojama – paradoksalu, bet tokia informacija yra konfidenciali.

Be to, darbuotojui palikus įmonę, tai reikštų ir tai, kad visi vertingi kontaktai ir naudinga informacija liks pasiekiami tik buvusiam darbuotojui. Taigi darbuotojas galės ir toliau bendrauti su klientais naudodamas jūsų įmonės vardą ar persivilioti jūsų klientus į naują darbovietę.

Asmeninė el. pašto paskyra Verslui dedikuotas el. paštas
Patikimumas Neprofesionalus įvaizdis ir didesnė tikimybė patekti tarp brukalų (ang. Spam) Profesionalus požiūris ir matomi laiškai
Saugumas Bendrinis saugumas, priklausantis nuo slaptažodžio sudėtingumo Padidintas saugumas, papildoma, nuolat atnaujinama antivirusinė apsauga
Privatumas Duomenys priklauso paslaugos teikėjui, paslaugų teikėjas neužtikrina, kad neperduos duomenų trečiosioms šalims Duomenys priklauso įmonei, užtikrinamas duomenų privatumas
Duomenų naudojimas Duomenys lieka darbuotojui Duomenys lieka įmonei
Planavimas Skirtingos el. pašto platformos neleidžia visai komandai sekti darbų procesų Darbų ir informacijos skirstymas, bendras įmonės susitikimų kalendorius
Darbo našumas Dėmesys blaškomas, konfidenciali informacija gali netyčia būti persiųsta asmeniniams kontaktams Dėmesys sutelkiamas tik į darbą, nepainiojami asmeniniai ir verslo kontaktai

Daugiau nei paštas

Verslui skirtas el. paštas tuo ir ypatingas, kad tai nėra įrankis, skirtas vien laiškams rašyti ir siųsti. Pavyzdžiui, naudojantis „Office 365“ esančia el. pašto „Exchange“ programa, galima daryti daug daugiau: planuoti susitikimus, skirstyti užduotis ir žymėtis jas integruotame kalendoriuje.

Įmonės dažnai susiduria su problema, kad ne tik vadovai nežino, ką veikia darbuotojai, bet ir patys darbuotojai nežino, ką veikia jų kolegos kituose ar net tame pačiame skyriuje. Juk jei kaskart reikia skambinti ar rašyti, teiraujantis dėl laisvo laiko vienam ar kitam dalykui, taip yra švaistomi vertingiausi laiko resursai.

Stebėtinai daug žmonių yra įsitikinę, jog mokėti už verslui skirtą el. pašto paslaugą yra pinigų švaistymas. Tačiau taip pat reiktų atsiminti ir tai, kad pradėję naudotis šia paslauga, retas grįžta prie nemokamo, asmeniniam naudojimui skirto varianto. Taip yra todėl, kad gaunama nauda yra neišmatuojamai didesnė.

VIDEO: El. pašto sprendimas, kuris palengvina komandos darbą (Outlook)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?