Svarbu sutelkti
Balsiai – šiaurinėje Vilniaus miesto Verkių seniūnijos dalyje įsikūręs individualių gyvenamųjų namų mikrorajonas su greta esančiais kaimais. Prieš 25-erius metus, kuomet pradėjo kurtis gyvenvietė, ten, kur dabar yra Balsiai, buvo tuščias laukas. Tačiau įsteigus Balsių bendruomenės visuomeninę organizaciją, daugybė problemų imta spręsti bendromis jėgomis. Bendruomenės taryba savo veikloje užsibrėžė gana ambicingus planus, kuriuos sėkmingai vykdo iki šiol.
Žmonės šiaip sau nebus vieningi, juos reikia suburti, sutelkti.
„Žmonės šiaip sau nebus vieningi, juos reikia suburti, sutelkti. Kad bendruomenė būtų aktyvi, ji turi turėti tikslų – siekti pokyčių dėl gyvenimo kokybės, dėl saugumo, patogumo, estetikos“, – yra įsitikinęs R.Micka.
Balsių bendruomenės tarybos pirmininkas pasidalino pastebėjimu: jei bendruomenė neturi bendros vizijos, ji nesistengia daryti įtakos gyvenvietei svarbiems sprendimams, o blogiausia, kai bendruomenės apskritai nėra. Tada valdžia arba verslininkai patys viską suplanuoja, priima sprendimus, sukuria ir visa tai pateikia žmonėms kaip siurprizą. „O kas žmonių paklaus, ar jiems to reikia?“ – kėlė klausimą R.Micka.
Neveltui Balsių bendruomenė kartu su nekilnojamojo turto vystytojais „Baltisches Haus“ drauge kūrė viziją, kaip turi atrodyti jų prekybos centras Balsiuose. Pasak Rimanto, būsimo centro „ŽALI“ komanda pasirinko teisingą kelią.
„Mes su jais bendravome jau nuo tada, kai jie įsigijo žemės Balsiuose. Kartu diskutavome apie tai, koks turėtų būti ateities prekybos ir paslaugų centras, darėme gyventojų apklausas“, – pasakojo R.Micka. – Tai yra teisingo verslo požiūrio į bendruomenes rezultatas. Bendraukite su žmonėmis, raskite gyvenvietėse bendruomenę!“
Kaip bendradarbiavimo pavyzdį R.Micka pateikė žiedinę sankryžą. Prekybos ir paslaugų centrui svarbūs klientai, bendruomenei – patogus susisiekimas, tad Balsių gyventojai ir „ŽALI“ priėmė bendrą sprendimą – statyti žiedinę sankryžą, sprendžiančią avaringos vietos Balsiuose problemas.
Pasak „ŽALI“ projektų vadovo Audriaus Masionio, ateities prekybos centro vizija aiški – jis turi būti inovatyvus, bendraujantis, draugiškas tiek aplinkai, tiek žmogui. Be to, jis galėtų tapti pavyzdžiu kitiems, kaip tvarios statybos bei architektūros idėjos draugauja su vietos bendruomene.