Laidos „Atvirai su vadovu“ herojus neslepia – pokyčius valdyti sudėtinga, kadangi jie susiję su išėjimu už komforto zonos ir stabilios situacijos ribų. O kai prie pokyčių prisideda dar ir krizę paskui save nešanti pandemija – situacija dvigubai pasunkėja.
V.Turonis tikina, kad per pastaruosius mėnesius „City Service“ teko patirti nemažai išbandymų, dėl karantino metu pasikeitusių verslo sąlygų įmonė buvo priversta atsisveikinti su dalimi darbuotojų. Tačiau, kaip sakoma, tai tik biznis ir nieko asmeniško – darbdavys kritinėse situacijose visuomet pirmiausia turi žiūrėti įmonės verslo interesų.
Apie tai V.Turonis laidoje „Atvirai su vadovu“ pasakoja jos vedėjai, pokyčių konsultantei Linai Mieliauskienei.
„Karantinas – tai ne tik karantinas, tai – krizė. Įmonės neteko daug pajamų, kai kurie verslai apskritai sustojo. Todėl vadovas, norėdamas išsaugoti paslaugas ar gamybą, jis pirmiausia turi atstovauti įmonės interesams. Ir net jei reikia atleisti žmones, juos... atleisti“, – kalbėjo V.Turonis.
Verslininko teigimu, labai svarbu darbuotojams kuo aiškiau iškomunikuoti informaciją apie laukiamus, galimus pokyčius, supažindinti juos su situacija, nepalikti neatsakytų klausimų. O pačius pokyčius vykdyti greitai – ilgas delsimas neretai dar labiau apsunkina situaciją.
„Jokio pokyčių negalima daryti ilgai. Nebūna idealių sprendimų, idealių variantų, ir nors pasiruošti pokyčiui reikia, tačiau užtenka du-tris kartus pamatuoti, o tuomet kirpti, nebūtina matuoti devynis kartus. Užsitęsus pokyčio vykdymui atsiranda papildomų trikdžių, užsitęsia komunikacija, o tai vargina žmones. Kita vertus, kuo organizacijoje pokyčių daugiau, tuo lengviau prie jų priprasti“, – sakė pašnekovas.
Pasak V.Turonio, pokyčiai tarsi išjudina žmones, nes dirbdami jie pripranta prie savo ritmo, funkcijų, jaučiasi saugiai ir nenori tos saugios zonos palikti. Todėl tokiais atvejais atsiranda pasipriešinimas pokyčiui, kyla neužtikrintumo, nerimo jausmas, pyktis, baimė dėl ateities, situaciją kiekvienas ima interpretuoti savaip, atsiranda daug bereikalingų kalbų.
„Žmonės, kurie nėra susidūrę su verslu, įsivaizduoja, kad verslas jiems turi kažką duoti, tačiau jo pagrindinė funkcija – uždirbti pinigus. Krizė davė daug pamąstymų ir esu jai be galo dėkingas – daug išmokau ir ta patirtis yra neįkainojama. Mano patirtis rodo, kad žmogui aiškumas, net ir neigiamas, blogas, yra geriau nei neaiškumas. O vadovas turi būti arti žmonių – ne aukštai bokšte galvodamas, kad viskas gerai vyksta, o prie žmonių. Svarbu bendrauti“, – sakė V.Turonis.
Visą „Atvirai su vadovu“ pokalbį žiūrėkite čia: