Atviras bendradarbiavimas – lazerių ir fotonikos sektoriaus sėkmė

Pažangus fotonikos sektorius – Lietuvos mokslo ir ekonomikos pasididžiavimas, kurio pagrindinė ašis yra unikalūs lazeriai ir jų taikymo  inovacijos. Praėjusią savaitę, spalio 17-18 d., Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kartu su Lietuvos inovacijų centru (LIC) ir Visorių technologijų klasteriu (VITEK) sukvietė šios srities lyderius iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Vokietijos į tarptautinį renginį „Baltijos fotonika 2018”.
Lazerinė sistema NAGLIS, kurios pagrindu bus daromas SILOS
Lazerinė sistema NAGLIS, kurios pagrindu bus daromas SILOS / Eksplos nuotr.

Renginyje pristatyti naujausi vystomi projektai, užmegztos partnerystės, pasidalinta patirtimi ir patvirtintas jau dešimtmečius fotonikos bendruomenei žinomas faktas – atviras ir intensyvus bendradarbiavimas yra vienas iš fotonikos sektoriaus Lietuvoje sėkmės elementų.

Apie 80 proc. Lietuvoje kuriamų inovatyvių fotonikos produktų eksportuojami į bene 100 užsienio šalių

Ne konkurencija, o ko-kurencija

„Apie 80 proc. Lietuvoje kuriamų inovatyvių fotonikos produktų eksportuojami į bene 100 užsienio šalių ir naudojami prestižinėse pasaulio verslo ir mokslo institucijose. Tokios tarptautinės paklausos priežastis daugialypė – inovatyvumas, aukšta kokybė, konkurencinga kaina ir didžiulis įdirbis tarptautinėse rinkose“, - tarptautinių partnerių paieškos renginių naudą komentavo MITA direktorius Kęstutis Šetkus. Anot jo, tarptautiškumo plėtros rezultatas ne tik finansinė nauda, bet ir sąlygos pasaulinio lygio inovacijų kūrimui, todėl tarptautinio bendradarbiavimo skatinimas įvairiuose tiksliniuose sektoriuose – vienas iš MITA prioritetų.

Tai, kad fotonikos sektorius Lietuvoje turi savitą ir išplėtotą bendradarbiavimo kultūrą pabrėžė ir pagrindinį pranešimą renginyje skaitęs prof. habil. dr. Algis Petras Piskarskas.

„Siūlau naują terminą – ko-kurencija. Tai modelis, pagal kurį dirba Lietuvos lazerių įmonės ir sėkmingai kuria aukštą pridėtinę vertę“, - sakė prof. habil. dr. A. P. Piskarskas.

Sukūrė palankią aplinką

Tarptautinis partnerių paieškos renginys „Baltijos fotonika 2018” buvo organizuojamas pirmą kartą. Jame dalyvavo apie 40 dalyvių, kurie per dvi dienas pristatė naujausius pasiekimus kontaktų mugėje ir lankėsi keliose Lietuvos fotonikos tyrimų institucijose bei įmonėse „Ekspla Ltd” ir MGF „Šviesos konversija. Renginyje aktualiomis temomis pranešimus skaitė Lietuvos lazerių asociacijos prezidentas prof. habil. dr. Algis Petras Piskarskas, „Optogama” ir „Eksma Optics” vadovai, LITEK klasterio koordinatorius, Laservision GmbH & Co. KG, Menlo System, COTEC GmbH ir kitų įmonių atstovai.

„Mūsų siekis – sukurti diskusijų platformą, kad fotonikos sektoriaus verslo kontaktų užmezgimas veiktų sklandžiai ir efektyviai, bet be išankstinių registracijų ir griežtų rėmų”, - renginio formatą komentavo viena iš organizatorių Rasa Gofman, VITEK klasterio koordinatorė.

Ribotas dalyvių skaičius ir jų atranka pagal bendrus interesus buvo palankiai įvertinta.

„Kompaktiška ir lanksti renginio forma tikrai pasiteisino: kiekviena didesnė, o ypač mažesnė įmonė gavo laiko ir tinkamų priemonių ne tik prisistatyti, bet ir rasti potencialų partnerį bei čia pat aptarti galimo bendradarbiavimo sąlygas“, - išreiškė nuomonę renginio dalyvis UAB „EKSMA” vadovas ir Lietuvos lazerių asociacijos direktorius dr. Petras Balkevičius.

Užsakymą gavo prezentacijos metu

Fotonikos bendruomenės susitikimai kuria palankią terpę talentingiems naujokams, siekiantiems įsitvirtinti. Pavyzdžiui, VITEK klasteriui priklausančios įmonės „Optogama” vadovas Tadas Lipinskas pasakojo, kad „Baltijos fotonikos 2018” renginio metu pavyko užmegzti net kelis naudingus kontaktus, kas jaunai įmonei yra labai svarbu. Vieną iš pasiūlymų bendradarbiauti jis gavo originaliai – jo pristatymo išklausę latviai tiesiog savo prezentacijos metu išreiškė norą užsisakyti „Optogamos” produktą, pritaikytą savo eksimeriniams lazeriams.

„Labai aktyviai vyko susitikimai, diskusijos ir net apsikeitimai produktų pavyzdžiais. Nors specialiai neorganizavome, tačiau renginio metu susibūrė Vokietijos delegacija, su ja ketiname bendradarbiauti Vokietijos ir Baltijos prekybos rūmų lygmenyje. Dar nespėjome su visais susisiekti aptarti rezultatų, tačiau sėkmės istorijų tikrai bus daugiau”, - optimistiškai į natūraliai užmegztas partnerystes žvelgė VITEK klasterio koordinatorė.

Fotonikos bendruomenės susitikimai kuria palankią terpę talentingiems naujokams, siekiantiems įsitvirtinti.

Bendradarbiavimas ne tik ant popieriaus

Anot „Baltijos fotonika 2018“ organizatorių, net apie 80-90 proc. dalyvavusių įmonių yra klasterių atstovai.

Lietuvoje fotonikos srityje sėkmingai veikia keletas klasterių: Lazerinių ir inžinerinių technologijų klasteris (LITEK), Baltijos fotonikos klasteris ir VITEK bei Lietuvos lazerių asociacija. Prie renginio organizavimo prisidėjo LITEK ir Baltijos fotonikos klasteris, o įmonių vizitus organizavo visi klasteriai kartu su asociacija.

Daug metų puoselėjamas bendradarbiavimas fotonikos sektoriuje, Lietuvoje suformavo natūralų poreikį burtis į klasterius. VITEK – jauniausias iš jų, bet turintis pamatuotų ambicijų.

„Turime planų plėstis, nes klasterio nariai gauna apčiuopiamą naudą. Pavyzdžiui, sutaupomas laikas ir apjungiamos kompetencijos, nes kartu apžvelgiama ir analizuojama naujausia literatūra planuojamų vykdyti tyrimų srityje, rinkų apžvalga ir kt.“, - atskleidė R. Gofman.

Baltijos fotonika 2018

„Baltijos fotonika 2018“ renginys organizuotas iš projekto „InoLink“ lėšų. „InoLink“ yra ES priemonės „Inogeb LT“ projektas, kurį MITA vykdo kartu su Lietuvos inovacijų centru. Projekto tikslas – skatinti įmonių jungimąsi į klasterius, didinti klasterių brandą, skatinti augimą bei tarptautinį bendradarbiavimą. Projektas ir jo veiklos yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis