Vasarą Baltarusijoje darytos prancūzų aktoriaus Gerard'o Depardieu ir Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos nuotraukos apskriejo visą pasaulį.
O lietuviško kapitalo „Audimui“ padarė gerą reklamą.
Mat marškinėliai, kuriuos vilki Baltarusijos prezidentas, yra pasiūti „Audimo“ siuvėjų, ant jų matyti nedidelis įmonės logotipas.
2013 metais „Audimas“ sukūrė drabužių kolekcijas, skirtas Lietuvos ir Baltarusijos sportininkams, dalyvavusiems Sočio olimpinėse žaidynėse.
Tokia pati siuvykla kaip Kaune ir Jonavoje
Akcinė bendrovė „Audimas“ iš viso turi tris siuvyklas – Kaune, Jonavoje ir Lydoje. Lydos siuvykla regionui yra svarbi, mat įdarbina apie 60 siuvėjų, o iš viso padalinyje dirba apie 100 žmonių. Tuo metu Jonavos ir Kauno cechuose dirba 109 siuvėjos.
Dirbančių lietuvių Lydos „Audime“ nėra – tiek siuvėjos, tiek vadovaujančias pareigas užimantys asmenys yra baltarusiai.
Lydoje „Audimas“ veikia jau dešimtmetį. Kaip pasakojo „Audimo“ išteklių plėtros vadovė Ingrida Rukuižienė, siuvykla niekuo nesiskiria nuo tų, kurios veikia Lietuvoje – pagal tas pačias technologijas siuvami tie patys drabužiai.
„Lydos padalinys dirba taip pat, kaip ir, pavyzdžiui, Kauno, pagal tuos pačius standartus“, – sakė I.Rukuižienė.
Baltarusijos rinkoje, jie, tiesa, neparduodami – produkcija keliauja į Lietuvą. I.Rukuižienė tiesiogiai vengė įvardinti, kad Baltarusijoje darbo jėga yra pigesnė, todėl Lydoje apsimoka siūti ir po to į Lietuvą vežti įvairius drabužius.
„Mūsų mokami atlyginimai atitinka šios šalies rinką“, – žurnalistams Lydoje sakė moteris.
Vidutinė alga Baltarusijoje yra maždaug perpus mažesnė nei Lietuvoje.
Vos 30 proc. siuvamų drabužių yra su „Audimo“ prekės ženklu. Įmonė taip pat priima garsių Europos prekės ženklų užsakymus, tiesa, viešai jų neišduoda.
Prekiauti Baltarusijoje neketina
„Lydoje esančioje siuvykloje gaminame lygiai tokius pačius gaminius, kaip ir Lietuvoje. Lietuvoje esantis įmonės gamybos planavimo padalinys užsakymus paskirsto, atsižvelgdamas į tuo metu esantį padalinių Lietuvoje ir Baltarusijoje užimtumą. Visi pagaminti gaminiai atvežami į Kaune esantį logistikos centrą, iš kurio paskirstomi pirkėjams pagal pateiktus užsakymus“, – 15min.lt pasakojo „Audimo“ atstovas Vytautas Oleškevičius.
Pasak jo, artimiausiu metu „Audimas“ neplanuoja pradėti pardavimų Baltarusijos rinkoje.
Jis pasakojo, kad įmonė taip pat siuva kolekcijas tokiems prekės ženklams kaip „Casall“, „Sweatty beatty“, „Peak performance“ („IC company“) ir kt.
V.Oleškevičius informavo, kad šiuo metu „Audimas“ eksportuoja apie 60 proc. visų pagamintų aprangos kolekcijų. Didžiausios eksporto rinkos yra Centrinės ir Vakarų Europos šalys.
15min.lt žurnalistė Baltarusijoje viešėjo Baltarusijos ambasados Lietuvoje kvietimu.