Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukščiausiasis Teismas uždraudė naudoti domeną neregeta.lt, nes jis pernelyg panašus į fotografo Mariaus Jovaišos prekės ženklą

Penktadienį Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nurodė nutraukti internetinio adreso „neregeta.lt“ naudojimą ir panaikinti teisinę registraciją. Teismas nustatė, kad subdomenas yra klaidinančiai panašus į žinomo fotografo Mariaus Jovaišos užregistruotą prekių ženklą „NEREGĖTA“ bei „neregetalietuva.lt“.
Neregėta Lietuva
Neregėta Lietuva / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kasacinis Teismas konstatavo, kad „neregeta.lt“ įkūrėjas pažeidė ieškovo, kaip prekių ženklo savininko, išimtines teises, nustatytas Prekių ženklų įstatyme.  

Pasak bylą nagrinėjusios Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjų kolegijos, atsakovo įregistruota interneto svetainė „neregeta.lt“ naudojama su fotografija susijusiems tikslams. Byloje nustatyta, kad tinklapio savininkas užsiima fotografavimu.  

„Taigi yra pagrindas konstatuoti, kad ginčo subdomenas naudojamas tapačioms prekėms ar paslaugoms reklamuoti, be to, „neregeta“ yra akivaizdžiai panašus į M.Jovaišai priklausantį prekių ženklą NEREGĖTA tiek vaizdiniu, tiek koncepciniu, tiek tarimo aspektais ir gali klaidinti vartotoją“, – pažymima penktadienį paskelbtoje LAT nutartyje.

Klaidinant visuomenę dėl prekių ar paslaugų kilmės tapatybės, pažeidžiama ir prekių ženklo investicinė funkcija, nes atsakovo viešai demonstruojamos fotografijos sudaro kliūtis ieškovui išsaugoti prekių ženklo NEREGĖTA reputaciją.

Bylos duomenimis nustatyta, kad ieškovas už savo veiklą Lietuvos Respublikoje yra apdovanotas ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ medaliu, pelnęs diplomų, gavęs padėkos raštų už Lietuvos vardo garsinimą Lietuvoje ir užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?