„Auksines“ 15 tūkst. svarų vertės alaus skardines laimėję britai jaučiasi apgauti

Škotijos alaus darykla „Brewdog“, pirkėjams pasiūliusi laimėti „gryno aukso“ alaus skardines, patraukė britų reklamos priežiūros institucijų dėmesį po to, kai vienas iš laimėtojų paprašė įvertinti, ar prizas iš tiesų vertas žadėtų 15 tūkst. svarų rašo britų spauda. Pasirodė, kad jos dengtos plonu aukso sluoksniu ir daugiausiai vertos vos kelių šimtų svarų.
Auksinės skardinės
Auksinės skardinės / 123RF.com nuotr.
Temos: 3 Alus Rinkodara Auksas

Škotijos alaus darykla „Brewdog“, rengdama savo reklaminę akciją, pasiūlė dešimčiai žmonių galimybę rasti auksinę alaus skardinę savo gaminamo alaus pakuotėse. Alaus mėgėjai prizą galėjo rasti pirkdami 8 arba 12 skardinių pakuotes.

Vis tik kai kurie laimėtojai netrukus panoro įsitikinti, kad skardinės iš tiesų yra vertos 15 tūkst. svarų (17,5 tūkst. eurų), kaip buvo teigiama akcijos reklamoje. Paaiškėjo, kad jos nėra iš gryno aukso, o juo tik padengtos. Vienas laimėtojas netgi kreipėsi į Jungtinės Karalystės Reklamos standartų inspekciją (ASA), kad ši išsiaiškintų, ar nebuvo pažeistos taisyklės, rašo BBC.

Alaus daryklos „Brewdog“ atstovai įsitikinę, kad prizo vertė buvo nustatyta teisingai.

Tiesa, bendrovės atstovas spaudai pripažino, kad naudoti terminą „grynas auksas“ buvo klaida, tačiau ir toliau tvirtina, kad skardinės vertė iš tiesų yra 15 tūkst. svarų, kadangi į ją įeina ne tik jai gaminti panaudotas metalas. Bendrovė argumentuoja, kad kaina nustatyta įvertinant daugelį aspektų – tokių kaip gamybos kainą ir tokių skardinių retumą bei unikalumą. Skardinės dengtos trijų mikronų (trijų tūkstantųjų milimetro dalių) aukso sluoksniu.

ASA patvirtino BBC, kad pradėjo tyrimą po to, kai į juos kreipėsi Šrousberio mieste gyvenantis pardavimų vadybininkas Adamas Deanas.

„Aš supratau, kad laimėjau, kai nupjovęs žolę sugalvojau pasilepinti skardine alaus ir pakuotėje pastebėjau kažką blizgant. Ant jos buvo parašyta „Tu laimėjai 15 tūkst. svarų vertės 24 karatų aukso „Hazy Jane“ alaus skardinę“, – A. Deaną cituoja BBC.

Po pirminio šoko, jis nutarė susisiekti su skardinės gamintojais, kurie atskleidė, kad iš tiesų skardinės pagamintos iš žalvario ir tik dengtos 24 karatų aukso sluoksniu.

„Nunešiau ją įvertinti juvelyrikos specialistui. Jis man pasakė, kad skardinė verta tik 500 svarų. Aš tiesiog labai nusivylęs ir noriu tai išspręsti. Aš dalyvavau akcijoje ir laimėjau gryno aukso skardinę, tačiau iš tikrųjų tos negavau. Aš paprašiau įmonės akcijų, kad jos kompensuotų 15 tūkst. svarų trūkumą. „Brewdog“ atsisakė ir aš kreipiausi į ASA“, – teigė vyras.

Dar vienas nusivylęs laimėtojas, Markas Craigas iš Lisberno, Šiaurės Airijoje pardavęs savo laimėjimą planavo padengti savo būsimų vestuvių išlaidas, rašo „The Guardian“.

„Pardavimai tikriausiai šoko į viršų. Galėjai matyti, kad siekdami rasti “tikro aukso„ skardinę, žmonės sakė nusipirkę po 20 pakuočių. Negalėčiau įsivaizduoti panašios beprotybės dėl bet kurios kitos naujoviškos skardinės, bet būtent tai įvyko šiuo atveju“, – dienraštis cituoja M.Craigą, kuris dirba gėrimų industrijoje.

Vyras kreipėsi į prekiautojus auksu, kurie įvertino, kad jei tokia skardinė iš tiesų būtų pagaminta iš gryno aukso, jos vertė galėtų siekti tik iki 10 tūkst. svarų. M.Craigo vestuvės buvo atidėtos iki 2022 m.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Alus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Alus

„Brewdog“ alaus darykla dažnai išsiskiria neįprastais rinkodaros sprendimais. Štai 2016 m., sekdami informacinių technologijų srityje santykinai populiaria atviro kodo (angl. open source) koncepcija, jie paviešino ir leido visiems naudotis savo alaus receptūra. 2020 m. bendrovė Londone atidarė savo pirmąjį „bealkoholį“ barą. Bendrovė gamina vienas stipriausių alaus rūšių pasaulyje, o jų 2010 m. išleisto 55 proc. stiprumo alaus „End of history“ (liet. Istorijos pabaiga) buvo pagaminta tik 12 butelių. Kiekvienas jų buvo įkištas į tikrą voverės iškamšą.

Tačiau netradicinė rinkodara bendrovę nuolatos įveldavo ir į nemalonumus. Minėta alaus serija užsitraukė gyvūnų gynėjų nemalonę – organizacija „Advocates for animals“ pavadino produktą „iškrypimu“. Bendrovės konkurencija su kitomis daryklomis dėl stipriausio pasaulio alaus vardo taip pat kelia klausimų įvairioms atsakingą alkoholio vartojimą skatinančioms organizacijoms ir kitiems aludariams. Praėjusį mėnesį apie 100 buvusių „Brewdog“ darbuotojų apkaltino bendrovę kuriančia „baimės atmosferą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų