Auksiniai Klaipėdos uosto metai: kas tai lėmė?

Besibaigiantys metai Klaipėdos uostui buvo išskirtiniai. Lietuvos uosto rezultatai bendroje uostų statistikos lentelėje sužaliavo, nors aplinkiniuose uostuose matomas ryškus raudonas minusas. Kas tai lėmė? Uoste veikiančių bendrovių ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Algio Latako teigimu, Lietuvos uosto stiprybė – krovinių diversifikacija. „Gerą naujieną sakant yra dvi mokyklos. Viena sako, kad reikia lipti ant bačkos ir šaukti kiek tik galima. Kita gi sako, kad reikia likti santūriems tam, kad laimė nepabėgtų. O Klaipėdai šie metai yra sėkmingi. Netgi labai“, – 15min sakė COVID-19 ženklu pažymėtais metais uostui vadovauti pradėjęs Algis Latakas.
Skrydis oro balionu virš Klaipėdos apylinkių
Klaipėdos uostui šie metai buvo sėkmingi / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Preliminariais duomenimis, per pirmus vienuolika šių metų mėnesių Klaipėdos uoste perkrauta 43,5 mln. tonų krovinių, o tai yra 2,3 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Krovos apyvartą labiausiai augino birieji produktai – trąšos ir grūdai.

Matomos tendencijos ekspertams leidžia tikėti, kad šiuos metus uostas baigs su teigiamais rezultatais. Kai tuo tarpu kaimyninės Latvijos Rygos uoste per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių buvo fiksuotas 27 proc. mažesnis rodiklis nei praėjusiais metais per tą patį laikotarpį, Kaliningrade krovos apimtys krito 5,8 proc., Primorske – 19,4 proc., Sankt Peterburge – 1,3 proc.

Netgi didžiausiame Europos uoste – Roterdame (Nyderlandai) – per pirmus tris metų ketvirčius fiksuotas 8,8 proc. kritimas, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laiku, Antverpene (Belgijoje) – 4,4 proc.

„Krovos požiūriu mes tikrai atrodome stipriai žiūrint į kitus Baltijos uostus, į tuos, į kurios matuojamės. Jų yra dešimt, mes – vienuolikti. Rezultatus matome gerus, nes Klaipėda vienintelė šiuo metu turi pliusą“, – teigė A.Latakas.

Uosto nuotr./Klaipėdos uostas
Uosto nuotr./Klaipėdos uostas

Mažėjo krovinių konteineriuose

Jis išskyrė spalio mėnesį. Šiuo laiku uosto bendrovės planus viršijo 16 proc. „Tam, kad laimėtum pokerį, turi gerai kristi korta. Tačiau ir tam reikia pasiruošimo, o ta mūsų korta buvo trąšos, grūdai ir kiti žemės ūkio produktai“, – aiškino uosto direkcijos vadovas.

Šių metų statistikoje matoma, kad uoste mažėjo generalinių krovinių. Prie šio tipo krovinių priskiriami kroviniai konteineriuose: įvairios buitinės prekės, technika. Įprasta manyti, kad šių krovinių mažėjimas arba didėjimas atspindi vartojimo tendencijas.

„Tačiau džiugina tai, kad krova konteineriais atsigauna ir metams baigiantis matome gana neblogas tendencijas“, – pridūrė A.Latakas.

Didžiausias iššūkis, liūdinęs Klaipėdos turizmo sektoriaus darbuotojus, – nesulaukta nė vieno kruizinio laivo. Iš žadėto rekordinio sezono liko apvalūs nuliai statistinėje eilutėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis