2021 03 26 /11:53

„Aviva“ parduoda verslus Lietuvoje ir Lenkijoje už 2,7 mlrd. eurų

„Aviva” grupė sutiko parduoti savo įmones Lenkijoje ir Lietuvoje didžiausiam Vokietijos ir vienam didžiausių draudikų pasaulyje „Allianz“ grupei už 2,7 mlrd. Eur.
„Aviva“
„Aviva“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Šiuo, aštuntuoju, sandoriu „Aviva“ baigia reikšmingą strateginį dalies verslų pardavimo etapą ir toliau koncentruosis į Jungtinės Karalystės, Airijos ir Kanados rinkas.

„Verslų Lietuvoje ir Lenkijoje pardavimu baigiame aštuonis mėnesius trukusį mūsų verslo portfelio pertvarkymą. Pajamos iš visų sandorių siekia 7,5 mlrd. svaro sterlingų. Tai mums leido žymiai sumažinti skolą ir įgalins generuoti reikšmingą grąžą akcininkams. Strateginis mūsų fokusas yra „Aviva“ įmonių vystymas Jungtinėje Karalystėje, Airijoje ir Kanadoje,“ – teigia Aviva grupės vykdomoji direktorė Amanda Blanc.

„Šis sandoris turės didelės vertės „Aviva“ akcininkams. Jis taip pat atneš teigiamų pokyčių mūsų klientams, darbuotojams, draudimo tarpininkams – esame tikri, kad „Aviva Lenkija“ ir „Aviva Lietuva“ toliau klestės priklausydamos „Allianz“.“

Šis sandoris turės didelės vertės „Aviva“ akcininkams.

Klientai įtakos dėl šio sandorio nepatirs. Klientams ir toliau bus teikiamos aukštos kokybės paslaugos ir aptarnavimas. Bendradarbiavimas su draudimo tarpininkais bus tęsiamas tais pačiais pagrindais. „Aviva Lenkija“ ir „Aviva Lietuva“ vadovybė bei darbuotojai lieka dirbti perduodamose įmonėse.

Sandoriui taikomos įprastos užbaigimo sąlygos, apimančios valstybės institucijų patvirtinimus. Tikimasi, kad sandoris bus baigtas per vienerius metus.

Ž.Mačėnas: „Aviva” perkančiam „Allianz“ įdomi Lenkijos rinka

Didžiausia Vokietijos ir viena didžiausių pasaulyje draudimo grupių „Allianz“ iš Didžiosios Britanijos gyvybės draudimo grupės „Aviva” pirmiausia perka pastarosios verslą Lenkijoje, tuo metu „Aviva Lietuvos“ dalis šiame sandoryje yra minimali, teigia investicijų bankininkas Žygintas Mačėnas.

„Pats sandoris tikrai nėra kažkoks netikėtumas, tai, kad „Aviva“ pardavinėja dalį savo verslų, nėra naujiena. Tačiau aš neabejoju, kad šiuo sandoriu „Allianz“ visų pirma perka „Aviva” verslą Lenkijoje, o verslas Lietuvoje tikriausiai net nebuvo svarstomas kaip sandorio objektas. Tai matosi ir iš užsienio žiniasklaidos pranešimų, kuriuose apie Lietuvą net neužsimenama“, – BNS sakė Ž.Mačėnas.

Pats sandoris tikrai nėra kažkoks netikėtumas, tai, kad „Aviva“ pardavinėja dalį savo verslų, nėra naujiena.

Pasak jo, galima spėti, kad sandoris apėmė Lietuvą todėl, kad 100 proc. „Aviva Lietuvos“ akcijų priklauso „Aviva“ grupės įmonei Lenkijoje. Pasak jo, dėl to bent jau artimiausiu metu sunku tikėtis ir didesnių su „Aviva Lietuva“ susijusių permainų.

„Šiuo atveju vienas draudimo gigantas dalį verslo permetė kitam gigantui. Tai, kad pasikeitė tavo akcininko akcininkas, tau iš esmės nieko nekeičia. Todėl manau, kad kažkokių pasikeitimų nebus, net ir pačiame pranešime spaudai parašyta, kad niekas nesikeis“, – svarstė Ž.Mačėnas.

Anot jo, permainų būtų galima tikėtis, jei „Allianz“ nuspręstų, kad Lietuvos rinka jam yra neįdomi ir ateityje bandytų „Aviva Lietuvą“ parduoti, tačiau šiuo metu apie tai kalbėti dar anksti.

„Aviva Lietuva“ pernai uždirbo 9,6 mln. eurų grynojo pelno – 9 proc. mažiau nei 2019 metais. Bendrovės pasirašytų gyvybės draudimo įmokų suma išaugo 6 proc. iki 55,9 mln. eurų, įmokos į jos pensijų fondus augo 3 proc. iki 69,8 mln. eurų, klientų turtas padidėjo 14 proc. iki 900,3 mln. eurų.

Lietuvos banko duomenimis, „Aviva Lietuva“ pagal pasirašytas draudimo įmokas pernai valdė 19,2 proc. šalies gyvybės draudimo rinkos.

„Allianz“ grupė yra tarp pasaulio didžiausių draudimo ir turto valdymo grupių, turinti daugiau kaip 100 mln. klientų 70-yje pasaulio šalių. 2020 metais „Allianz“ gavo 140 mlrd. eurų pajamų ir uždirbo 10,8 mlrd. eurų pelno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis