Organizacijos skaičiavimai pagrįsti prognozėmis, kad šiais metais keleivinio oro transporto paklausa sumažės 13 proc. – daugiausia Kinijoje.
„Tai bus labai sunkūs metai oro linijų bendrovėms, – pareiškime teigė IATA vadovas Alexandre‘as de Juniacas. – Viruso plitimo sustabdymas yra kritiškai svarbus.“
Pasak IATA, organizacijos vertinime daroma prielaida, kad COVID-19 protrūkis klostysis taip pat, kaip klostėsi SARS protrūkis beveik prieš du dešimtmečius, kuriam „buvo būdingas šešių mėnesių plitimo laikotarpis su staigiu plitimo silpnėjimu, po kurio sekė toks pat greitas viruso plitimo sustabdymas“.
A.de Juniacas pažymėjo, jog tai yra pirmas kartas po 2003 metais kilusios SARS krizės, kai sumažėjo kelionių lėktuvais paklausa.
Manoma, kad vien Kinijos vidaus rinkoje oro linijų bendrovės praras apie 12,8 mlrd. JAV dolerių pajamų.
Tuo tarpu vežėjos už Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono ribų, skaičiuojama, patirs 1,5 mlrd. JAV dolerių nuostolių.
Dėl šios priežasties viso pasaulio oro linijų bendrovių dėl viruso prarastos pajamos sieks 29,3 mlrd. JAV dolerių, pranešė IATA.
Visgi jei virusas Azijos ir Ramiojo vandenyno rinkose pasklistų plačiau, poveikis kitų regionų oro linijoms būtų dar didesnis, perspėjo IATA.
IATA anksčiau buvo apskaičiavusi, kad Azijos ir Ramiojo vandenyno oro linijų bendrovės šiais metais galėjo pasiekti 4,8 proc. augimą, tačiau dabar jos greičiausiai patirs 8,2 proc. siekiantį veiklos apimčių mažėjimą.
Nepaisant to, esama keleto veiksnių, galinčių sušvelninti smūgį, pažymėjo pasaulinė organizacija.
„Vyriausybės pasinaudos fiskaline ir pinigų politika, siekdamos kompensuoti neigiamą ekonominį poveikį. Tam tikros lengvatos gali lemti mažesnes degalų kainas daliai oro linijų bendrovių, atsižvelgiant į tai, kaip buvo apdrausta degalų sąnaudų rizika“, – sakoma pranešime.
Dėl šios priežasties kol kas sunku numatyti, kokią tiksliai įtaką prarastos pajamos turės pelnui.
Visgi oro transporto bendrovės jau priima „sunkius sprendimus“ sumažinti pajėgumus ar net atsisakyti dalies maršrutų, pranešė IATA.