Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baigiantis „Belaruskalij“ tranzitui Klaipėdos uoste – tyla ir nežinomybė

Lietuvai pirmadienį nutraukiant daugiau nei dešimtmetį trukusį Baltarusijos kalio trąšų gamintojo ir eksportuotojo „Belaruskalij“ tranzitą nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto, verslininkai sako, kad padėtis išlieka neaiški, o miesto meras teigia iš bendrovių jaučiantis nerimą.
Stasylų geležinkelio pasienio kontrolės punkte tikrinami „Belaruskalij“ vagonai
Stasylų geležinkelio pasienio kontrolės punkte tikrinami „Belaruskalij“ vagonai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų per metus uoste kraunančio Birių krovinių terminalo (BKT) didžiausias akcininkas Igoris Udovickis situacijos nekomentuoja.

„Komentarų kol kas neturiu, kadangi situacija iki šiol yra neaiški“, – pirmadienį BNS sakė jis, paklaustas, ar vis dar tikisi po vasario 1-osios krauti baltarusiškas trąšas ir su kokiais kroviniais sieja įmonės ateitį.

Situacijos nelinkęs komentuoti ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.

„Mes apie tuos procesus sužinome iš žiniasklaidos, ne iš kitų šaltinių, todėl šiandien būtų sunku vertinti tolesnį šių trąšų likimą nežinant visų niuansų. Kol kas susilaikome nuo komentarų, sunku pasakyti kažką naujo be to, kas buvo pasakyta anksčiau“, – sakė jis.

Organizacijos vadovas anksčiau sausį teigė, kad sustabdytas baltarusiškų trąšų tranzitas reikštų didelę krovinių netektį uostui, o poveikį pajus visas transporto ir logistikos sektorius, be to, uoste gali didėti vidinė konkurencija.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pirmadienį BNS teigė, kad iš kai kurių uosto bendrovių jaučiamas nerimas dėl trąšų tranzito nutraukimo.

„Pagrindinis pokytis ir yra tas, kad po kelių valandų tai taps realybe. Kad prasidės tam tikri procesai, abejonių niekam nekyla. Matau nerimo iš uosto krovos kompanijų, gal ne visų, bet susijusių su trąšų krova. Natūralu, kad jos pradeda gyventi visai pagal kitą kalendorių“, – sakė V.Grubliauskas.

Pasak V.Grubliausko, mieste nėra signalų apie planuojamus uosto kompanijų darbuotojų atleidimus.

„Kalbėti apie tai, kad kažkam nuo rytojaus nereikės eiti į darbą ir registruotis bedarbiu, kol kas anksti. Kol kas apie tai nieko negirdėjau“, – sakė Klaipėdos meras.

Kaip teigia V.Grubliauskas, iš bendravimo su uosto atstovais justi, kad „Belaruskalij“ tranzito nutraukimas laikomas labai dideliu praradimu Lietuvai.

„Panašu į tai, kad tos trąšos nepakibs ore, niekur nedings iš pasaulio, nuo gamintojo iki užsakovo jos kažkokiais keliais nukeliaus. Iš uostininkų bendruomenės girdžiu pakankamai aiškiai įvardijamas tam tikras grėsmes apie teisinių procesų tarptautiniuose teismuose ir arbitražuose. Uosto pajamų praradimas yra ir valstybės praradimas, teisminiai procesai netrumpi, sudėtinga komentuoti, kokie bus ieškiniai, kokiu svoriu jie kris ant valstybės pečių", – sakė Klaipėdos meras.

Per Klaipėdos uostą pastaraisiais metais į laivus buvo kraunama apie 10-11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų.

Įgyvendindama pernai rugpjūtį paskelbtas ir gruodžio 9 dieną įsigaliojusias JAV sankcijas „Belaruskalij“, Vyriausybė sausio 12 dieną patvirtino, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) ir Baltarusijos bendrovės neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1 dienos turi būti nutraukta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais