Apie tai Baltarusijos ekonomikos ministerijos Nacionalinio rinkodaros centro organizuoto seminaro kuluaruose žurnalistams kalbėjo bendrovės „Beloruskaja neftenaja kompanija“ (BNK) generalinio direktoriaus pavaduotojas Sergejus Gribas, remdamosi portalu tut.by rašo VŽ.
S.Gribo teigimu, su Lietuvos ir Latvijos uostais kalbama apie galimybes įsigyti naftos importo terminalą. Svarbus šių svarstymų aspektas – galimybė importuoti žaliavinę naftą, ne tik eksportuoti naftos produktus. Esą toks poreikis atsirado Rusijai „atlikus mokestinį manevrą“, lemsiantį didesnes žaliavos kainas Baltarusijos perdirbėjams.
VŽ rašo, kad Būtingės naftos importo terminalas yra naudojamas Mažeikių naftos perdirbimo gamyklai aprūpinti žaliava ir laisvų pajėgumų jame nėra. Leidinio teigimu, Klaipėdos uoste naftos krovą galėtų vykdyti dvi bendrovės.
„Klaipėdos nafta“ teigia, kad kalbasi su klientais Baltarusijoje ir svarsto įvairias bendradarbiavimo galimybes. „Achemos grupė", valdanti Krovos terminalą, kol kas situacijos nekomentuoja. Beje, „Klaipėdos nafta“ jau bendradarbiauja su Baltarusijos naftos perdirbimo bendrovėmis – jų produkcija yra eksportuojama per Klaipėdos uostą.
BNS primena, kad Lietuvoje nafta importuojama tik per Būtingės naftos terminalą, priklausantį Lenkijos „Orlen“ koncerno valdomai „Orlen Lietuvai“. Klaipėdoje veikiantys du terminalai perkrauna tik naftos produktus.
BNS šią savaitę skelbė, kad, S.Gribo teigimu, Baltarusija norėtų įsigyti naftos importo pajėgumų Lietuvos ir Latvijos uostuose – tai būtų alternatyva rusišką žaliavą perkančioms Baltarusijos naftos perdirbimo įmonėms.
Baltarusija pastaruoju metu laikinai sustabdė šviesiųjų naftos produktų eksportą į Baltijos šalis, Lenkiją ir Ukrainą, nes buvo privesta smarkiai sumažinti gamybą savo naftos perdirbimo įmonėse, į jas iš Rusijos vamzdynais pradėjus tekėti nekokybiškai žaliavai.