„Barboros“ vadovas A.Mikalauskas: sėkmę lydi nuolatinis buvimas po padidinamuoju stiklu

„Laiko strateguoti ir dėlioti verslo planus nebuvo. Nebuvo ir instrukcijos, kaip elgtis krizinėje situacijoje, todėl visus sprendimus priėmėme čia ir dabar. Komanda buvo užsivedusi pandemijos iššauktus pokyčius priimti kaip misiją padėti Lietuvai. Jie suprato poreikį ir kodėl apskritai mes visa tai darome. Ne tik dėl to, kad žmonės maisto turėtų – pirmiausia tam, kad visi saugiai galėtų likti namuose“, – sako vienas jauniausių vadovų Lietuvoje, „Barboros“ generalinis direktorius Andrius Mikalauskas.
Laida „Atvirai su vadovu“
„Barboros“ generalinis direktorius Andrius Mikalauskas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Laidoje „Atvirai su vadovu“ A.Mikalauskas pasakoja, kaip vos apšilęs kojas „Barboros“ generalinio direktoriaus kėdėje, kovo mėnesį su komanda turėjo suvaldyti iki šiol nepatirtą situaciją ir žvėrišku tempu įmonės viduje besikeičiančius procesus.

„Manau, ši krizė buvo didžiausias pokytis, taip stipriai visus supurtęs per paskutinius dvidešimt ar net trisdešimt metų. Retrospektyviai pažvelgus, mums įtempčiausias metas buvo pirmosios dvi karantino savaitės. Per kovo mėnesį 500 žmonių kolektyvas išaugo iki beveik 1000.

Augome ir iki krizės, tačiau tai darėme lėtai ir stabiliai. Nedvigubėjome eidami iš vieno mėnesio į kitą. Tad kovas tapo mokymosi laikotarpiu, o balandį pritaikėme viską praktikoje ir jau dirbome pilnu tempu“, – teigia „Maxima grupei“ priklausančios elektroninės parduotuvės „Barbora“ generalinis direktorius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Andrius Mikalauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Andrius Mikalauskas

Pasak A.Mikalausko, jo atstovaujama įmonė siekė užsitarnauti gerų, patikimų tiekėjų vardą, kurio žmonės nepamirštų net ir nurimus krizei.

Užduotis buvo sudėtinga, kadangi jau pirmosiomis visuotinio karantino dienomis pasijuto ir prekių, ir pajėgų stygius.

„Teko galva pramušinėti lubas, kadangi trūko iš esmės visko. Žmonės pradėjo šluoti parduotuvių lentynas, iš kurių produktus klientams renkamės ir mes. Pradėjo trūkti darbuotojų, transporto, įrangos, todėl natūraliai prasidėjo kūryba. Be to, reikėjo užtikrinti ir saugumo priemones bei jų laikymąsi. Supratome: jeigu dirbsime nesaugiai, viskas labai greitai pasibaigs, – įsitikinęs A.Mikalauskas. – Saugumo principais teko įvesti naujus procesus ir suburti „salas“. Kiekvienas mūsų surinkimo centras tapo atskira sala, į kurią negali atplaukti gyventojai iš kitos salos. Procesai vyko kiekviename padalinyje atskirai, kuriuos įgalinome pačius priiminėti sprendimus.“

A.Mikalauskas neabejoja per pastaruosius tris mėnesius patobulėjęs kaip įmonės vadovas. Vis dėlto didžiausią pasitenkinimą jam teikia ne asmeniniai laimėjimai:

„Esu įpratęs prie tokio tempo ir darbo valandų neskaičiavau niekada. Mano manymu, darbas turi būti įdomus, kad „vežtų“. Todėl labiausiai džiugina tai, kaip paaugo kolegos. Įsijungė kitas greitis, mąstymas. Nebijojimas priimti sprendimus ir suklysti. Pandemijos akivaizdoje svarbiausia buvo tai, kad išlikome stiprūs kartu. Nelikome vienas karys lauke.“

Pastaraisiais mėnesiais dėl karantino Lietuvoje pastebimai suaktyvėjus internetinei prekybai, elektroninė parduotuvė „Barbora“ pateko tarp dažniausiai šalyje linksniuojamų kompanijų.

„Visi rinkos lyderiai pajuto ir iki šiol jaučia esantys po padidinamuoju stiklu. Į mus žiūri, lygina, o klientai klaidų neatleidžia. Kita vertus, klaidos neišvengiamos, kai tempas toks didelis ir tenka suvaldyti tiek stresinių situacijų, todėl galiausiai iš klaidų belieka pasimokyti.

Sakykime taip: pavasarį staigiai išaugome į aukštį, o dabar auginame raumenis. Aišku, ateityje juos reikės masažuoti. Man, kaip vadovui, šis periodas vis dar yra didelis iššūkis“, – pabrėžia A.Mikalauskas.

Daugiau žiūrėkite laidoje „Atvirai su vadovu“:

VIDEO: „Barboros“ vadovas apie verslo augimą ir išmoktas pamokas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis