Belgijos teismas nepripažino „Deliveroo“ vairuotojų etatiniais platformos darbuotojais

Maisto pristatymo platformos „Deliveroo“ vairuotojai Belgijos negali būti laikomi etatiniais darbuotojais, kurių atžvilgiu įmonė prisiima socialinio draudimo ir kitų mokesčių įsipareigojimus, trečiadienį paskelbė Belgijos teismas.
„Deliveroo“
„Deliveroo“ / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 Verslas

Bendrovė pavadino teismo sprendimą „pergalingu“, nepaisant to, kad jis susijęs tik su nedidele grupele jos platformoje dirbančių vairuotojų, laikomų nepriklausomais rangovais.

„Darbo santykiai, siejantys „Deliveroo“ ir 115 vairuotojų <...> negali būti perkvalifikuoti į darbo sutartimis reglamentuojamus santykius“, – nurodė teismas.

„Deliveroo“ teisiniu požiūriu, tai yra pergalė. Tai taip pat yra vairuotojų, kurie sąmoningai pasirinko dirbti kaip nepriklausomi rangovai, išlaikydami norimą lankstumą, pergalė“, – naujienų agentūrai AFP teigė „Deliveroo“ patronuojamosios įmonės Belgijoje atstovas Rodolphe'as Van Nuffelis.

Tuo tarpu apie 30 vairuotojų vienijanti profsąjunga CSC teigė esanti nustebusi, kad teismas nenustatė teisinių darbdavio ir darbuotojų santykių.

„Šis sprendimas nėra palankus niekam ir tikrai ne vairuotojams, kurie nori turėti teises, kokias turi kiti darbuotojai – tokias kaip socialinė apsauga ar darbuotojų draudimas nuo nelaimingų atsitikimų su realia apsauga“, – AFP teigė profsąjungos atstovas Martinas Willemsas.

Pasak jo, tik 15 proc. „Deliveroo“ vairuotojų Belgijoje dirba pagal nepriklausomo rangovo statusą, o likusieji priklauso „bendradarbiaujančios ekonomikos“ kategorijai, skirtai tiems, kurie uždirba iš veiklų dalijimosi platformų.

Pastaroji kategorija, įvesta 2016 metais, leidžia gyventojams veikti kaip laisvai samdomiems darbuotojams, retkarčiais teikiant paslaugas ir tokiu būdu paprastai prisiduriant prie kitų pajamų šaltinių, tačiau be socialinio draudimo apsaugos.

Teismas turėjo įvertinti dviejų grupių statusą – samdomo darbuotojo arba nepriklausomo rangovo, visgi šios kategorijos „netaikomos“ internetinių platformų siūlomoms paslaugoms, pažymėjo T.Willemsas.

Pasak jo, Belgijos vyriausybė turėtų „skubiai“ pašalinti šį neatitikimą.

Tuo tarpu Europos Komisija ketvirtadienį turėtų paskelbti pasiūlymą, nustatantį kriterijus, pagal kuriuos būtų galima nustatyti, ar asmuo, Europoje dirbantis platformose „Uber“, „Bolt“ ar „Deliveroo“, turėtų būti laikomas etatiniu platformos darbuotoju, ar ne.

Pranešama, kad šie kriterijai yra susiję su darbo užmokesčio dydžiu, išvaizdai, pavyzdžiui, dėl uniformų dėvėjimo, ir darbuotojo galimybės atsisakyti darbo apribojimais.

Jei darbuotojai atitiks pakankamai tokių kriterijų, platformos nebegalės ginčytis, kad jos yra tėra technologijų platformos ir bus priverstos veikti kaip paprastos įmonės, kurios privalo laikytis darbo santykius reglamentuojančių įstatymų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų