„Blogą“ nusprendžiau rašyti, nes norėjosi susikurti savo aplinką, kur galėčiau atskleisti mintis, pateikti patarimų, sulaukti jų iš kitų moterų ir panašiai. Žinoma, norint, kad blogas būtų įdomus skaitytojui, reikia turėti ir laiko, ir minčių.
Pavyzdžiui, aš rašau apie tas sritis, kuriomis gyvenu, vaikštau į renginius, skatau kitus blogus ir literatūrą. Blogeriai gali būti visi, kurie mano, kad turi kuo pasidalinti“, – pasakoja apie madą, grožį ir maistą rašanti Simona Burbaitė.
Daugeliui prieinama veikla
Materialinių kaštų tinklaraštis reikalauja taip pat nedaug. Dažniausiai jį „blogeriai“ susikuria be profesionalų pagalbos, o pati platforma, kaip populiarioji „Wordpress”, dažnai nieko nekainuoja.
„Savo „blogą“ aš susikūriau pati. Užtruko apie pora savaičių, kol išanalizavau naują programą, susikūriau dizainą“, – pasakojo S.Burbaitė.
Dėl nuolatinių inovacijų tinklaraščio įrašų kūrimas taip pat pasidarė lengvesnis.
„Šiuo metu kurti tekstą patogu ir planšetiniu kompiuteriu, gurkšnojant kavą miesto kavinėje, ar skrendant lėktuvu, todėl tai mažina laiko kaštus. Tuo tarpu net ir vidutinės kainos telefonai, tokie, kaip „Galaxy A“, leidžia padaryti itin kokybiškas nuotraukas bei asmenukes, svarbiausiems įvykiams fiksuoti“, – sakė Simonas Skupas, „Samsung Electronics Baltics“ padalinio Lietuvoje vadovas.
Tam pritarė ir S.Burbaitė: „Kadangi stengiuosi skaitytojui parodyti mados ir grožio industrijos užkulisius, šio pasaulio gyvenimą pro rakto skylutę, išmanusis telefonas atrodo tinkamiausias.“
Žmonės rašo „blogus“, nes siekia formuoti tam tikrą nuomonę ir įgyti įtakos vienoje ar kitoje srityje, nesvarbu, ar tai politika, ar mada, ar kulinarija, – aiškino G.Navaitis.
Patogu formuojantiems nuomonę
Kaip teigia psichologas prof. Gediminas Navaitis, tinklaraštis – tai platforma tiems, kurie siekia savarankiškumo, nori būti pastebėti ir patys formuoti auditorijos nuomonę.
„Žmonės rašo „blogus“, nes siekia formuoti tam tikrą nuomonę ir įgyti įtakos vienoje ar kitoje srityje, nesvarbu, ar tai politika, ar mada, ar kulinarija. Tradicinėje žiniasklaidoje yra hierarchija (žiniasklaidos kanalo savininkas, redaktorius, žurnalistas), o bloge žmogus atsakingas pats už save,“ – sakė psichologas.
Tuo tarpu S.Burbaitė pabrėžė, kad blogas suteikia daug galimybių medžiagos pateikimo formos prasme.
„Blogas“ yra tokia erdvė, kur tu pats susikuri dizainą. Viską darai nuo idėjos, gimusios galvoje. Kituose socialiniuose tinkluose galima įkelti nuotraukas ir viskas, o čia yra daugiau niuansų: rašto tipas, išdėstymas ir t.t. Yra daug visokių subtilybių. Blogą pasidarai tokį, kokį nori“, – sakė pašnekovė.