Nors, „Boeing“ teigimu, dėl „Boeing 737 MAX“ modelio orlaivių skrydžių sustabdymo visame pasaulyje tiesiogiai nebuvo atšaukta nė vieno užsakymo, „Boeing“ užsakymų portfelis praėjusį mėnesį sumažėjo dar 18 orlaivių, nes du užsakovai pakeitė anksčiau pateiktus užsakymus.
Šiuo metu „Boeing“ dar turi užsakymų pagaminti 4,525 tūkst. „Boeing 737 MAX“ modelio orlaivių.
Jungtinių Valstijų „Air Lease“, viena didžiausių pasaulyje orlaivių nuomos bendrovių, spalį atsisakė planų įsigyti 15 orlaivių „Boeing 737 MAX“ ir vietoj jų užsakė penkis orlaivius „787 Dreamliner“, rodo „Boeing“ duomenys apie užsakymus ir orlaivių pristatymą.
Kitas užsakovas, kurio pavadinimas nenurodomas, tą patį mėnesį atšaukė trijų orlaivių „Boeing 737 MAX“ užsakymą ir mainais užsisakė du „Boeing 777“ modelio orlaivius.
Be to, bankrutavus Indijos „Jet Airways“, „Boeing“ rugsėjį neteko 125 orlaivių užsakymo.
Oro vežėjams ir orlaivių nuomos bendrovėms už atšaukiamus užsakymus dažnai tenka mokėti baudą, tačiau „Boeing“ užsakovai iš bendrovės reikalauja kompensacijų už orlaivių „Boeing 737 MAX“ prastovas. „Boeing“ piniginėms kompensacijoms, nuolaidoms ir paslaugoms užsakovams yra suformavusi 6,1 mlrd. JAV dolerių atidėjinius.
„The Wall Street Journal“, remdamasis informuotais šaltiniais, anksčiau rašė, jog Federalinė aviacijos administracija orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžių draudimą gali atšaukti jau gruodžio mėnesį ir „Boeing“ su institucija tariasi, ar bendrovė galėtų atnaujinti šių orlaivių tiekimą užsakovams dar prieš tai, kai jų pilotai bus atitinkamai apmokyti.
Pagal svarstomą planą oro bendrovės skrydžius šio modelio orlaiviais galės atnaujinti tik po to, kai bus užbaigtas pilotų mokymo procesas.
„Boeing“ jau sumažino orlaivių „Boeing 737 MAX“ gamybą nuo 52 iki 42 orlaivių per mėnesį, tačiau bendrovei lieka vis mažiau laisvos vietos, kur gali būti statomi surinkti lėktuvai, ir, „The Wall Street Journal“ duomenimis, gamintoja dairosi papildomų plotų.
Orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžiai visame pasaulyje buvo sustabdyti 2019 metų kovą.
Šios priemonės buvo imtasi po dviejų mirtinų nelaimių.
2018 metų spalio pabaigoje netrukus po pakilimo iš Džakartos oro uosto sudužo Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas „Boeing-737 MAX 8“ . Žuvo visi 189 orlaivyje buvę žmonės.
O šių metų kovo 10-ąją nukrito Etiopijos oro linijų bendrovės orlaivis „Boeing-737 Max 8“, skridęs iš Adis Abebos į Nairobį. Per šią katastrofą žuvo 157 žmonės.