Privačiose „Bolt“ vairuotojų grupėse šiuo metu dalijamasi skelbimu, kad pavežėjų streikai bus vykdomi nuo vasario 22 d. Vilniuje, Klaipėdoje ir Panevėžyje. Tuo metu vairuotojai raginami parai atsijungti nuo sistemos.
„Palaikykime ir Kaune“, – rašoma plintančiame elektroniniame laiške.
Apie šį laišką redakciją informavęs kaunietis pavežėjas Edgaras teigė taip pat atsijungsiantis nuo sistemos.
Kaip 15min komentavo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas, protestai iš tiesų vyks, tačiau kol kas neaišku, kurią tiksliai dieną.
D.Rudokas teigė, kad asociacija norėtų organizuoti protestą kovo 1 d., galbūt tą dieną bus organizuota ir „Bolt“ vairuotojų kolona. Komentuodamas minėtą laišką, jis teigė, kad protestus savarankiškai greičiausiai organizuoja ir atskirų miestų vairuotojai, todėl bus mėginama veiksmus suderinti.
„Dėl Vilniaus mes organizuojame patys, žiūrėsime dar kituose miestuose, dabar tik pradėjome organizavimą. Nežinau dėl kitų miestų, kaip tiksliai bus – mačiau, kad patys vairuotojai organizuojasi. Greičiausiai bus visoje Lietuvoje“, – sakė jis.
Pagrindinė vairuotojų nepasitenkinimo priežastis – nuo kovo 1 d. didinamas „Bolt“ komisinis mokestis. Nuo 10 iki 20 proc. tarifo dalis didėja Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, nuo 10 iki 15 proc. Kėdainiuose, Mažeikiuose, Marijampolėje. Vilniuje ir Kaune jis kils nuo 20 iki 25 proc., neskaičiuojant PVM.
„Realiai išeina dar didesnis padidėjimas – nuo 24,2 iki 30,25 proc. Iš esmės beveik trečdalį mūsų pajamų nuo kovo 1 d. sudarys komisinis mokestis „Bolt“. Tai didžiuliai skaičiai, nei viena platforma to netaiko – todėl ir norime atkreiptį į tai dėmesį“, – 15min kalbėjo D.Rudokas.
Tai gali tapti ne vienadieniu, o nuolatiniu reiškiniu. Pašnekovo teigimu, tokie protestai galėtų būti organizuojami kiekvieną antradienį. Vairuotojai žada nepalikti keleivių be paslaugų – atsijungę nuo „Bolt“, jie prisijungtų arba liktų prisijungę prie kitų pavežėjimo platformų.
„Kaip bebūtų, „Bolt“ yra didžiausia platforma. O visi, kurie vairuoja kitose platformose, dirba ir „Bolt“. Ten daugiausia užsakymų, bet jų sukurtas monopolis duoda ir nelabai gerus dalykus, kai keliami komisiniai iki tokių lygių, kur jie yra nelogiški“, – skundėsi vyras.
„Kas yra platforma be vairuotojų – tai tuščias appsas“, – pridūrė pašnekovas.
Nors plintančiame laiške vairuotojai raginami streikuoti, streiko sąvoka šiuo atveju yra ne visai tiksli – pagal Darbo kodeksą tikram streikui skelbti būtina profsąjunga, yra daug kitų reikalavimų. Tačiau pagal kur kas lankstesnes sąlygas dirbantiems pavežėjams tokių reikalavimų nėra. D.Rudokas sako, kad būsimą vairuotojų streiką galima vadinti ir protestu, tai didelio skirtumo nesudarytų.
„Bolt“ atstovai: gautus papildomus pinigus skirsime nuolaidoms ir premijoms
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius 15min patvirtino, kad nuo kovo 1 dienos keičiasi komisinis mokestis teikiant pavėžėjimo paslaugas.
„Didinamą komisinio mokesčio dalį mes skirsime klientų pritraukimui ir geresnio užsakymų srauto generavimui, t.y. investuosime į nuolaidas keleiviams ir premijas vairuotojams. Tuo pat metu didėjantys baziniai paslaugų įkainiai vartotojams iš dalies kompensuos šiuo metu vairuotojų patiriamus pokyčius“, – teigė jis.
Jis išreiškė viltį, kad pokyčiai ilguoju laikotarpiu prisidės prie stabilių ir didėjančių kiekvieno iš vairuotojų pajamų.
Komentuodamas planuojamą streiką, A.Pacevičius teigė, kad bendrovė palaiko nuolatinį ryšį su vairuotojus vienijančia asociacija ir apie dalies vairuotojų reakciją į numatomus pokyčius yra informuota. „Mes niekada nereguliuojame vairuotojų darbo laiko, krūvio ar kitų sprendimų ir visada stengiamės girdėti jų nuomonę. Net ir konkrečioje susiklosčiusioje situacijoje, niekas nesutrukdys tiems vairuotojams, kurie nori užsidirbti papildomai, toliau teikti pavėžėjimo paslaugas. Dėl šios priežasties didelių trukdžių „Bolt“ klientams neturėtų kilti“, – komentavo bendrovės vadovas.
Tai – ne pirmas kartas, kai protestuoja „Bolt“ platformos partneriai. 2020 m. liepą dėl kylančių komisinių protestavo ir maisto platformos „Bolt Food“ kurjeriai.
Tuokart Vilniuje dirbantiems kurjeriams buvo sumažinti tarifai – bazinis užmokestis už vieną maisto pristatymą, siekęs 3 eurus, sumažėjo iki 2,8 euro.
Europos Sąjungoje (ES) šiuo metu svarstoma direktyva dėl darbo skaitmeninėse platformose sąlygų gerinimo – tai paliestų kurjerius, pavežėjus. Pagal numatomą reguliavimą šie partneriai turėtų būti įdarbinami pagal sutartis. Dalis kurjerių tuo nepatenkinti – jų teigimu, privalomas įdarbinimas atimtų pasirinkimo laisvę, nebeliktų galimybės laisvai rinktis, kiek valandų dirbti.