„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Britų prekybos tinklo kalėdinė reklama sulaukė kritikos iš sergančiųjų odos vėžiu: „Trūksta žodžių“

Kalėdinės reklamos paprastai asocijuojasi su jaukumu ir šviesiomis istorijomis. Tačiau britų prekybos tinklas „Waitrose“, regis, sulaukė ne tokios reakcijos, kokios tikėjosi. Tinklo paskelbtoje Kalėdų reklamoje segmentas, kuriame du žemdirbiai lygina savo įdegius, susilaukė odos vėžiu sergančių žmonių kritikos. Pastarieji reklamoje pasigedo didesnio dėmesio tiesioginių saulės spindulių sukeliamiems pavojams. Prekybos tinklas jau atsiprašė.
„Waitrose“ prekybos tinklas
„Waitrose“ prekybos tinklas / 123RF.com nuotr.

Kaip rašo BBC, „Waitrose" kalėdinėje reklamoje rodomas segmentas, kuriame užfiksuoti ištisus metus dirbantys žemdirbiai, auginantys šventiniam stalui skirtus produktus. Trumpoje dalyje matyti, kaip vasaros kaitroje dirbantys ūkininkai lygina savo įdegius.

Viena melanoma sergantis feisbuko vartotoja „Waitrose“ paskyroje paliko tokį komentarą: „Absoliučiai stebina, kad tokia įmonė kaip jūs rodo ūkininkus, šlovinančius savo įdegį.“

„Waitrose“ kalėdinė reklama / Ekrano nuotr.
„Waitrose“ kalėdinė reklama / Ekrano nuotr.

„Tai yra smūgis visiems melanoma sergantiems pacientams ir visoms organizacijoms, kurios stengiasi šviesti žmones apie saulės įdegio pavojų. Ką jūs sau galvojote, kai įtraukėte tai į kalėdinę reklamą? Man trūksta žodžių“, – kritikos negailėjo ji.

„Waitrose" į komentarą atsakė, kad „labai apgailestauja tai išgirdę“, ir pridūrė, kad bendrovė remia tinkamą apsaugą nuo tiesioginių saulės spindulių, o „visose savo parduotuvėse prekiauja tam reikalingomis priemonėmis.“

Tinklas taip pat pridūrė, kad „pavaizduoti ūkininkai yra įmonės tiekėjai, o pati reklama paremta tikromis istorijomis, atspindinčiomis jų kasdienį darbą.“

Visgi vartotoja neliko patenkinta tinklo pateiktu atsakymu.

Ką jūs sau galvojote, kai įtraukėte tai į kalėdinę reklamą?

„Waitrose“ turi puikią platformą skleisti žinias, tačiau kai socialinėje žiniasklaidoje susilaukia aštresnių klausimų, jų darbuotojai nurodo, kad apsauginėmis priemonėmis nuo saulės prekiaujama visose parduotuvėse. Nesu tikra, ar jie supranta esmę“, – stebėjosi vartotoja.

„Jie tiesiog apie tai nepagalvojo“

Natalie Calway, kuri ką tik baigė dvejus metus trukusią imunoterapiją ir serga ketvirtos stadijos melanoma, BBC sakė, kad „Waitrose“ nebūtinai elgėsi neatsakingai, tačiau pridūrė, kad „jie tiesiog apie tai nepagalvojo.“

Hertfordšyre gyvenanti N.Calway teigė, kad reikia daugiau švietimo, siekiant atkreipti dėmesį į saulės spindulių keliamą pavojų odai.

123RF.com nuotr./Melanoma
123RF.com nuotr./Melanoma

„Suprantu, kodėl jie to nesureikšmina, bet toks elgesys tikrai nėra idealus. Tai šiek tiek neatsakinga“, – jai pritarė 44 metų vyras.

Kitas socialinių tinklų vartotojas taip pat suabejojo „Waitrose“ sprendimu ir paklausė, ar jos reklamose bus rodomi ūkininkai ar kiti žmonės, rūkantys cigaretes.

„Tai graži reklama, bet prašau, prašau, nešlovinkite įdegio. Man, kaip melanoma sergančiam pacientui, dalis apie įdegį yra labai traumuojanti", – pridūrė kitas asmuo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“