2022 03 28 /16:07

„Carlsberg“ grupė teigia, kad traukiasi iš Rusijos rinkos

Kritikos dėl veiklos Rusijoje sulaukusi alaus gamintoja „Carlsberg Group“ pirmadienį paskelbė, kad apsisprendė parduoti verslą Rusijoje.
Carlsberg
„Carlsberg“ / ZUMAPRESS.com/Scanpix

Kaip rašoma įmonės pranešime, kovo 9 d. bendrovė paskelbė apie strateginę „Carlsberg Group“ veiklos Rusijoje peržiūrą.

„Remdamiesi šia peržiūra, priėmėme sunkų ir neatidėliotiną sprendimą siekti visiškai perleisti savo verslą Rusijoje – manome, kad dabartinėmis sąlygomis tai yra teisingas sprendimas. Įgyvendinus šį sprendimą, Rusijoje nebeturėsime jokių padalinių“, – rašome pranešime, kuriame smerkiama Rusijos invazija į Ukrainą.

Danijos alaus gamintojas Rusijoje gamina „Baltika“ alų, o aštuoniose gamyklose Rusijoje dirba 8,4 tūkst. darbuotojų.

Įmonė aiškina, kad dėl šio sprendimo jos verslas Rusijoje nebebus įtraukiamas į grupės pajamas ir veiklos pelną.

„Apskaitos požiūriu šis verslas bus laikomas turtu, skirtu parduoti, kol bus baigtas perleidimas. Verslas bus iš naujo įvertintas tikrąja verte. 2021 m. verslo Rusijoje pajamos ir veiklos pelnas sudarė atitinkamai 6,5 mlrd. ir 682 mln. kronų. Vėliau pateiksime išsamesnės informacijos apie planuojamo perleidimo poveikį apskaitai ir iš naujo pristatysime pelno gaires“, – teigiama pranešime.

Tarptautinė alaus gamintoja priduria apgailestaujanti dėl šio sprendimo pasekmių 8,4 tūkst. darbuotojų Rusijoje.

„Kol procesas bus baigtas, išlaikysime neseniai paskelbtą sumažintą veiklos mastą, kad išlaikytume šių darbuotojų ir jų šeimų pragyvenimo šaltinį. Bet koks humanitarinės krizės metu gautas pelnas bus paaukotas pagalbos organizacijoms“, – teigia įmonė.

Verslą Rusijoje kitiems savininkams perduos ir „Heineken“

„Carlsberg Group“ paseks konkurento, Nyderlandų alaus daryklos „Heineken“ pavyzdžiu – pirmadienį ši bendrovė pirmoji paskelbė pasitraukianti iš Rusijos.

Gamintoja jau anksčiau šį mėnesį sustabdė savo prekės ženklo „Heineken“ pardavimus ir gamybą Rusijoje, kaip ir naujas investicijas ir eksportą į šalį.

„Esame sukrėsti ir labai nuliūdę matydami, kaip karas Ukrainoje toliau vystosi ir stiprėja“, – sakoma „Heineken“ pranešime.

„Po anksčiau paskelbtos strateginės mūsų veiklos peržiūros padarėme išvadą, kad „Heineken“ verslo nuosavybė Rusijoje dabartinėje aplinkoje nebėra tvari ir perspektyvi“, – teigiama pranešime.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Heineken“ žvaigždė
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Heineken“ žvaigždė

„Taigi nusprendėme trauktis iš Rusijos“, – pridūrė įmonė.

„Heineken“ teigė, kad sieks „tvarkingai perduoti“ savo verslą naujam savininkui pagal tarptautinius ir vietinius įstatymus ir negaus jokio pelno iš sandorio, kuris bendrovei atsieis 400 mln. eurų išskirtinių mokesčių.

Bendrovė teigė, kad pereinamuoju laikotarpiu toliau mažins veiklos apimtis, siekdama sumažinti nacionalizacijos riziką ir „užtikrinti nuolatinę mūsų darbuotojų saugą ir gerovę“.

„Visomis aplinkybėmis garantuojame, kad mūsų 1,8 tūkst. darbuotojų atlyginimai bus mokami iki 2022 metų pabaigos, ir padarysime viską, kad ateityje būtų užtikrintas jų užimtumas“, – pridūrė gamintoja.

Nuo karo pradžios šimtai Vakarų šalių įmonių uždarė parduotuves ir biurus Rusijoje, įskaitant tokius garsius vardus kaip „Ikea“, „Coca-Cola“ ir „McDonald's“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis