„Coca-Cola HBC Lietuva“ įsipareigojo iki 2040 m. pasiekti nulinę emisiją

Lietuvoje ir dar 27 pasaulio šalyse veikianti „Coca-Cola HBC“ grupė paskelbė planą iki 2040 metų pašalinti visas tiesiogines CO2 emisijas, o aktyviai dirbant su partneriais ir tiekėjais visoje tiekimo grandinėje emisijas sumažinti 90 proc. Klimatui neutralia taps ir bendrovės valdoma natūralaus mineralinio vandens „Neptūnas“ gamykla Varėnoje, rašoma pranešime spaudai.
„Coca-Cola HBC Lietuva“ naujas biuras verslo centre „Duetto“
„Coca-Cola HBC Lietuva“ naujas biuras verslo centre „Duetto“ / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.
Temos: 2 Verslas Coca Cola

Apie visos grupės mastu priimtą „Net Zero Strategy“ įsipareigojimą iki 2040 metų pasiekti nulinę emisiją bendrovė „Coca-Cola HBC“ paskelbė antradienį. Įsipareigojimas pagrįstas planu, kuriame numatyti tolesni pokyčiai tvarumo link ir sritys, kuriose per ateinančius metus emisijos bus žymiai sumažintos diegiant pažangias technologijas, bendradarbiaujant su partneriais ir kuriant inovacijas.

Įgyvendindama įsipareigojimą 28 pasaulio šalyse veikianti bendrovė „Coca-Cola HBC“ į įvairias emisijų mažinimo iniciatyvas iki 2025 metų ketina investuoti 250 mln. eurų. Tiesiogines savo CO2 emisijas bendrovė sumažins iki absoliutaus minimumo ir dirbs su partneriais bei tiekėjais, kad pašalintų 90 proc. anglies dvideginio pėdsako visoje „Coca-Cola HBC“ tiekimo grandinėje – nuo žaliavų gavybos iki pakuotės utilizavimo.

Gamykla Lietuvoje palaiko pokyčius

„Coca-Cola HBC Lietuva“ valdomos natūralaus mineralinio vandens „Neptūnas“ gamyklos vadovas Justinas Kirbutas įsitikinęs, kad „Net Zero Strategy“ įsipareigojimas sustiprins ir pagreitins gamykloje vykstančią pažangą. Nuo 2010 iki 2020 metų bendrovė „Coca-Cola HBC Lietuva“ savo CO2 emisiją jau sumažino net 67 procentais.

„Patirtis ir rezultatai rodo, kad per gana trumpą laiką sugebame pasiekti itin aukštus tikslus. Nuolatinė pažanga yra mūsų tvarumo misijos esmė, kuri visiškai sutampa su „Net Zero Strategy“ įsipareigojimų kryptimi. Turime sėkmingų pasiekimų istoriją, kurią esame pasirengę tęsti bei plėtoti su vietos bendruomenėmis ir augti kartu su visa „Coca-Cola“ šeima“, – sakoJ.Kirbutas.

Anot vadovo, gamyklai yra natūrali nuolatinių išorinių ir vidinių auditų būsena, o darbuotojai aktyviai palaiko tvarumo iniciatyvas ir pokyčius, nes supranta jų strateginį tikslą. Pavyzdžiui, pagaminti vienam litrui produkcijos sunaudojamo vandens kiekis per penkerius pastaruosius metus Varėnos gamykloje buvo sumažintas 30 procentų.

„Coca-Cola HBC“ Lenkijos ir Baltijos šalių padalinio generalinis direktorius Jaakas Mikkelis akcentuoja didžiulį bendrovės norą pasiekti nulinį CO2 rodiklį.

„Esminis mūsų tikslas – kiek galima sumažinti emisijas ir tobulinti gamybos procesą, kad kuo greičiau pasiektumėme nulinį rodiklį. Tikime, kad susitelkę į naujas technologijas, kurdami tvarias partnerystes ir geriau valdydami savo tiekimo grandines mes padidinsime savo veiklos tvarumą. Pastarųjų metų pasiekimai, kai Baltijos šalyse emisiją sumažinome net 61 proc., o gamykla Varėnoje naudoja 100 proc. švarią Kauno hidroelektrinėje pagamintą elektros energiją, patvirtina gamyklos išskirtinumą visame Baltijos regione ir strateginę jos svarbą „Coca-Cola HBC“ grupėje, – teigia „Coca-Cola HBC“ vadovas Lietuvoje.

Pažymėjo galutinį tvarumo kelionės tikslą

Klimatui visapusiškai neutralia bendrove „Coca-Cola HBC“ taps pagal tvirtą planą, kuriame numatyta iki 2030 metų trijose skirtingose veiklų srityse emisiją sumažinti 25 proc., o dar 50 proc. – iki numatyto termino pabaigos. Įgyvendindama įsipareigojimą bendrovė į įvairias emisijų mažinimo iniciatyvas iki 2025 metų investuos 250 mln. eurų.

„Šis įsipareigojimas yra galutinis prieš daugelį metų pradėtos kelionės tikslas. Jis įkūnija mūsų filosofiją remti socialinį ir ekonominį mūsų bendruomenių vystymąsi ir daryti didesnį teigiamą poveikį aplinkai. Šie dalykai yra neatsiejami nuo tolesnio mūsų augimo. Nors dar neturime visų atsakymų, tačiau mūsų planas, ankstesni pasiekimai ir santykiai su partneriais leidžia tikėti, kad pasieksime rezultatą“, – teigia „Coca-Cola HBC“ grupės generalinis direktorius Zoranas Bogdanovičius.

Vertindama CO2 rodiklius skirtingose vertės grandinės dalyse, bendrovė išskyrė tris sritis, kurios tiesiogiai ar netiesiogiai lemia emisijas. Ambicingiausia plano dalis – 90 proc. sumažinti emisijas, kurios susidaro dėl trečiųjų šalių veiklų. Todėl „Coca-Cola HBC“ tikisi užsitikrinti ir grupės partnerių ir tiekėjų aktyvų įsitraukimą ir palaikymą siekiant numatytų tikslų. O ten, kur dar bent kiek liks emisijų ir jų nebus galima pašalinti visiškai, verslas investuos į klimato apsaugos priemones, kad atsvertų jų poveikį.

„Coca-Cola HBC“ buvo viena pirmųjų bendrovių, įsipareigojusių siekti mokslu pagrįstų tikslų ir juos įgyvendinusi. Pastarąjį dešimtmetį bendrovė perpus sumažino tiesioginių emisijų kiekį, o CO2 mažinimo planas iki 2030 m. jau patvirtintas pagal „1,5 laipsnio“ orientyrą, kurį priėmė tarptautinis Paryžiaus susitarimas.

Stiprūs pasiekimai – tvirtas planas

Savo plane bendrovė pažymi, kad siekdama tikslo:

· Iki 2025 metų investuos 250 mln. eurų taršos mažinimo iniciatyvoms;

· Toliau mažins CO2 išsiskyrimą tiesioginėje veikloje – pereis prie 100 proc. atsinaujinančių elektros energijos šaltinių ir žemų emisijų energijos šaltinių, nuolat tobulindama energijos vartojimo efektyvumą ir diegiant naujoves;

· Spartins perėjimą prie pakuočių, kurios atitinka žiedinės ekonomikos principus, didins perdirbto PET (rPET) naudojimą, gausins daugkartinių pakuočių ir produktų be pakuočių pasirinkimą, atsisakys plastiko antrinėse pakuotėse;

· Savo klientams tieks energiją taupančią ir ekologišką vėsinimo/šaldymo įrangą;

· Sumažins emisijas, kurias išskiria sudėtinių dalių gamyba žemės ūkio sektoriuje;

· Įdiegs „Žaliojo transporto parko“ programą, kad pereitų prie žemos arba nulinės emisijos transporto priemonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis