Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Continental“ atėjimas vietos gamintojams pasiūlys ir galimybių, ir iššūkių

Vokietijos automobilių dalių gamybos milžinės „Continental“ atėjimas į Lietuvą vietos gamintojams suteiks galimybę gauti naujų užsakymų, tačiau kartu tai taps rimtu iššūkiu Lietuvos automobilių detalių gamintojams, išlaikant kvalifikuotą darbo jėgą, sako rinkos dalyviai.
„Continental“ bandymų centras „Contidrom“
„Continental“ bandymų centras „Contidrom“ / „Continental“ nuotr.

„Tai yra labai palankus sprendimas Lietuvos ekonomikai, nes ateidama bendrovė „Continental“ atsineša savo žinias, patirtį ir savo rinkas. Tai duoda ne tik tiesioginę naudą, bet ir antrinę naudą, tai sukurs multiplikatoriaus efektą – šioje srityje veikiančios tarpsektorinės įmonės taip pat gaus užsakymų. Tie 95 mln. eurų gali sukurti ir 180 mln. eurų“, – BNS sakė Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacijos direktorius Andrius Rakickas.

Paskui „Continental“ gali ateiti naujų investuotojų

Anot jo, Lietuvos bendrovės gali tapti „Continental“ tiekėjomis, todėl asociacija ketina susitikti su Vokietijos bendrovės atstovais ir aptarti bendradarbiavimo galimybes.

„Perspektyvos yra labai didelės dėl to, kad tokio didelio žaidėjo atėjimas į Lietuvą iš paskos gali atvesti ir kitų, naujų investuotojų. Antra, kiekviena tokia įmonė kaip „Continental“, pastačiusi gamyklą, ieško vietos tiekėjų. Yra didelė tikimybė, kad Lietuvoje atsiras įmonių, kurios tieks tam tikras dalis – plastiko, metalo ar elektronikos komponentus“, – BNS sakė Baltijos automobilių detalių klasterio vykdomasis direktorius Darius Lasionis.

Anot jo, kita Lietuvoje investuojanti kita Vokietijos automobilių dalių pramonės milžinė „Hella“ šalyje jau ieško potencialių plastiko ir metalo gaminių tiekėjų.

Pasak D.Lasionio, klasterio nariai su „Continental“ atstovais jau buvo susitikę balandį.

„Jie jau klausinėjo, kokios čia veikia kompanijos, ką gamina, kaip tarpusavyje bendradarbiauja, ar nejaučia specialistų stygiaus, ar bendradarbiauja su mokslo įstaigomis“, – pasakojo Baltijos automobilių detalių klasterio vadovas.

Continental biuras
Continental biuras

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos direktoriaus Gintaro Vildos teigimu, „Continental“ atėjimas į Lietuvą įrodo šalies automobilių pramonės brandą.

„Mūsų automobilių sektoriuje dirbančioms įmonėms tai yra tam tikras įrodymas, kad didiesiems investuotojams jos atrodo patrauklios kaip verslo ekosistemos dalis, kaip potencialūs subrangovai ir partneriai. Tai įrodymas, kad mūsų inžinerinė pramonė pasiekė tam tikrą brandą, investuotojai čia mato didesnes plėtros galimybes“, – BNS sakė G.Vilda.

Spaudimas vietos verslui

„Continental“ pirmadienį pranešė ketinanti Kaune statyti naują gamyklą ir joje įdarbinti 1 tūkst. darbuotojų. Rinkos dalyviai teigia, kad vietos gamintojams tai reiškia iššūkį išlaikyti kvalifikuotus specialistus, tačiau vylėsi, kad šalies aukštosios ir profesinės mokyklos pajėgs išugdyti pakankamai specialistų.

„Šiuo metu mes galime pasiūlyti tiek specialistų, visi jie dirba įmonėse. Vien tik inžinerinėje pramonėje šalyje dirba apie 46-47 tūkst. žmonių. Natūralu, kad tai bus iššūkis dabar rinkoje veikiančioms įmonėms, bet kita vertus, kiekvienas iššūkis yra tam tikra galimybė. Be abejo, tokie didieji gamintojai ateina su didesnėmis algomis ir natūralu, kad persivilios darbuotojus. Šiuo metu rinkoje veikiančioms įmonėms reikės sugalvoti būdų, kaip išsaugoti savo darbuotojus“, – BNS sakė G.Vilda.

Gamintojo nuotr./„Continental“ sukurta aliumininė stabdžių sistema elektromobiliams.
Gamintojo nuotr./„Continental“ sukurta aliumininė stabdžių sistema elektromobiliams.

Autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacijos vadovo A. Rakicko teigimu, „Continental“ atėjimas privers vietos įmones pasitempti.

„Rizika mažesnėms įmonėms tikrai yra, bet globalizacijos iššūkiams pasiruošusios įmonės nenukentės. Tos įmonės, kurios nėra numačiusios globalizacijos įtakos, didžiųjų koncernų atėjimo, jos ilgalaikėje perspektyvoje susidurs su rimtais iššūkiais. Vietos įmonėms, siekiant išsaugoti darbuotojus, reikės galvoti apie motyvavimo priemones – pirmiausiai, apie darbo užmokestį, o taip pat ir kitas priemones“, – kalbėjo jis.

D. Lasionis įstikinęs, kad šalies aukštosios mokyklos sugebės darbo rinkai pasiūlyti pakankamai kvalifikuotos darbo jėgos.

„Trumpuoju laikotarpiu dėl „Continental“ atėjimo rinkoje atsiras spaudimas, nes staigiai darbo rinka negalės pasiūlyti tiek daug kvalifikuotų specialistų. Dalis žmonių gali ateiti iš kitų įmonių. Bet manau, kad mūsų aukštosios mokyklos ar profesinio rengimo mokyklos greit prisiderins“, – tvirtino D.Lasionis.

Šiuo metu daugiausiai inžinerinės pakraipos studentų paruošia Kauno technologijos universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas bei tokios pakraipos kolegijos.

„Continental“ ketina investuoti 95 mln. eurų – tai bus viena didžiausių plyno lauko investicijų Lietuvos istorijoje.

BNS žiniomis, „Continental“ ketina įsikurti Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ), kurioje „Hella“ neseniai pradėjo 30 mln. eurų vertės gamyklos statybas. Čia taip pat statoma Kauno kogeneracinė jėgainė, veikia JAV medicinos priemonių gamintoja „Hollister“, Suomijos termoizoliacinių priemonių bendrovės „FinnFoam“ gamykla, „DPD Lietuvos“ logistikos centras bei dar apie 20 gamyklų ar logistikos centrų.

Pirmadienį taip pat įregistruota bendrovė „Continental Automotive Lithuania“, kuriai vadovauja Shayanas Ali. Bendrovės įstatinis kapitalas – 2,5 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų