Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

COVID-19 vakcinos farmacijos bendrovėms neša milijardus

Vakcinos nuo koronavirusinės infekcijos COVID-19 farmacijos bendrovėms atnešė ir tebeneša milijardus JAV dolerių.
Naujojoje Vilnioje mobilusis vakcinacijos centras
Vakcina / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Štai kiek uždirba bendrovės, kurios viešai skelbia savo finansinius rezultatus:

Didžiausi laimėtojai: „Pfizer“ ir „BioNTech“

JAV bendrovė „Pfizer“ ir Vokietijos „BioNTech“ įgijo pranašumą prieš konkurentus, nes pernai pirmosios Vakarų pasaulyje paskelbė apie teigiamus savo vakcinos klinikinių tyrimų rezultatus.

Jos taip pat pirmosios gavo JAV ir Europos Sąjungos (ES) reguliavimo institucijų leidimą prekiauti savo vakcina.

„Pfizer“ uždirbo daugiau už savo konkurentus – šių metų pirmąjį pusmetį ji susirėžė 10,8 mlrd. JAV dolerių (9,2 mlrd. eurų).

JAV bendrovė taip pat pagerino 2021 metų prognozes ir dabar numato, kad jos pardavimai šiais metais sieks 33,5 mlrd. JAV dolerių.

„BioNTech“ savo ruožtu pranešė, kad jos pajamos pirmąjį pusmetį sudarė 7,3 mlrd. eurų. Beje, vakcina nuo koronaviruso yra vienintelis parduodamas bendrovės produktas.

„BioNTech“ skaičiuoja, kad pajamos iš vakcinos šiais metais pasieks 15,9 mlrd. eurų. Ankstesnė jos prognozė buvo gerokai mažesnė ir sudarė 9,8 mlrd. eurų.

„Moderna“

Kaip ir „BioNTech“ atveju, COVID vakcina yra vienintelis rinkoje parduodamas JAV startuolio „Moderna“ produktas.

„Moderna“ apyvarta šių metų pirmąjį pusmetį pasiekė 5,9 mlrd. JAV dolerių ir bendrovė tikisi, kad jos pajamos vakcinos dėka šiemet pasieks 20 mlrd. JAV dolerių.

„AstraZeneca“ ir „Johnson & Johnson“ atsilieka

Didžiosios Britanijos farmacijos milžinės „AstraZeneca“ ir JAV bendrovės „Johnson & Johnson“ vakcinos Europos Sąjungoje buvo patvirtintos vėliau negu jų konkurentų.

„AstraZeneca“ vakcina yra viena populiariausių vakcinų pasaulyje ir yra plačiai naudojama įvairiose pasaulio šalyse, tačiau Jungtinėse Valstijose ji kol kas nebuvo patvirtinta.

O „Johnson & Johnson“ vakcina, kurią sukūrė bendrovės patronuojamoji įmonė Belgijoje „Janssen“, yra pranaši tuo, kad imunitetui įgyti reikia tik vieno skiepo, o ne dviejų, kaip jos konkurentų vakcinų atveju.

Abi bendrovės pažadėjo savo vakcinas per pandemiją parduoti už savikainą, o tai reiškia, kad jos iš jų neuždirbs pelno.

Bendrovių vakcinos yra pigesnės negu „Pfizer“/“BioNTech“ ir „Moderna“ vakcinos ir tai atsispindi jų pajamų rodikliuose.

„AstraZeneca“ COVID-19 vakcinos pardavimai šių metų pirmąjį pusmetį pasiekė 1,2 mlrd. JAV dolerių.

J&J pranešė apie 264 mln. JAV dolerių pardavimus ir tikisi, kad per visus metus jie pasieks 2,5 mlrd. JAV dolerių. „AstraZeneca“ tokios išsamios metinės prognozės nepateikė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų