Vos dešimtadalis respondentų nukerta lyg kirviu – jie darbe tikrai nemanipuliuoja nei kolegomis, nei klientais. Apie 40 proc. pripažįsta, kad manipuliuoja, likusieji pusė negali tiksliai atsakyti – teigia, kad galbūt manipuliuoti tenka, tačiau to nejaučiant, ne specialiai.
Dirbantieji dažniausiai bando paveikti ir manipuliuoti to paties arba žemesnio lygio darbuotojais, atskleidė CVbankas.lt apklausa. Dažniausiai stengiamasi dėl gerovės įmonei – manipuliuojama, kad būtų pasiekta geresnių rezultatų, žmonės būtų motyvuoti atlikti jiems paskirtus darbus kokybiškai.
Beveik 80 proc. darbuotojų įsitikinę – jais darbe nuolatos kas nors manipuliuoja. Manoma, kad dažniausiai tai daro arba aukštesnio lygio darbuotojai, norėdami geresnių rezultatų arba savo darbus permesti kitiems, arba žemesnio lygio darbuotojai, kurie apsimeta, kad negali padaryti vienokio ar kitokio darbo.
Penktadalis darbuotojų bando paveikti vadovus – manipuliuoja, siekdami ir asmeninės naudos, ir gerovės įmonei. Taip pat vidutiniškai po penktadalį darbuotojų manipuliuoja tais, su kuriais labiausiai sutaria, arba tiesiog aukštesnio lygio darbuotojais.
Iš tyrimo rezultatų matyti, kad klientais vis dėlto manipuliuojama dažniau nei kolegomis. Apie 40 proc. darbuotojų sako, kad klientais manipuliuoti tenka nedažnai, o dar ketvirtadaliui tai – viena iš neatsiejamų darbo dalių. Apie 20 proc. darbuotojų klientais nemanipuliuoja, nebent netyčia, likęs dešimtadalis sako, kad prieš klientus tikrai netaiko jokių psichologinių priemonių, kad juos paveiktų.
Beveik 80 proc. darbuotojų įsitikinę – jais darbe nuolatos kas nors manipuliuoja. Manoma, kad dažniausiai tai daro arba aukštesnio lygio darbuotojai, norėdami geresnių rezultatų arba savo darbus permesti kitiems, arba žemesnio lygio darbuotojai, kurie apsimeta, kad negali padaryti vienokio ar kitokio darbo.