Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

CVbankas.lt: kas labiausiai padeda gauti darbą?

Šiuo metu darbuotojai skirtingai vertina darbo rinkos situaciją. Vieni teigia, kad darbus renkasi patys, nes turi ką pasiūlyti darbdaviams ir patys gali kelti reikalavimus. Kiti sako, kad rasti darbą reikia pasistengti ir vis kažko pritrūksta iki sėkmės. Kai kuriems darbą surasti itin sunku. Kas vis dėlto šiuo metu garantuoja sėkmę kandidatui?
Moteris laukia pokalbio dėl darbo
Moteris laukia pokalbio dėl darbo / Vida Press nuotr.
Temos: 1 cvbankas.lt

Darbo patirtis ir asmeninės savybės – kartais svarbiau nei išsilavinimas

Pačių darbuotojų ar darbo ieškančiųjų nuomone, žvalgantis darbo pasiūlymų svarbiausia yra jau sukaupta darbo patirtis. Taip mano vidutiniškai 90 proc. darbo portalo CVbankas.lt apklausoje dalyvavusių respondentų. Įgyta patirtis ir paties žmogaus gebėjimai ir asmeninės savybės (43 proc. apklausos dalyvių) nurungia įgytą išsilavinimą. Vertinant pagal svarbą, išsilavinimas lieka trečioje svarbiausių kriterijų vietoje – darbuotojų nuomone, svarbiau jau dirbant įgyti įgūdžiai ir paties žmogaus savybės, jo charakteris.

Ieškant darbo, svarbiausia darbo patirtis, žmogaus asmeninės savybės ir išsilavinimas.

Kas penktas darbuotojas taip pat mano, kad ieškant darbo svarbu, kaip ir kokiu stiliumi parašytas darbuotojo motyvacinis laiškas ir gyvenimo aprašymas. Kiti kriterijai, pavyzdžiui, amžius, pakeistų darbų skaičius, darbuotojams atrodo ne tokie svarbūs.

Portalo CVbankas.lt vadovo Tomo Toleikio nuomone, darbo rinkoje iš tiesų pastebima tendencija, kad vieną išsilavinimą įgiję darbuotojai įsilieja į kitokios veiklos srities įmones ir dirba puikiai. Įgijus vienos srities išsilavinimą, bet pastebėjus, kad traukia kitoks darbas, neverta nukabinti nosies – galima bandyti įgyti norimo darbo patirties, pritaikant savo asmenines savybes.

Darbuotojo CV – galimybė išsiskirti ir būti pastebėtam

Maždaug kas ketvirtas darbuotojas mano, kad šiuo metu ieškant darbo būtina išsiskirti iš kitų darbo ieškančiųjų. Į tai reikia atsižvelgti siunčiant savo gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką – tai galimybė būti pastebėtam, didesnė tikimybė, kad darbdavys kandidatą įsidėmės ir prisimins, netgi perskaitęs keliasdešimt ar dar daugiau darbo ieškančiųjų laiškų.

Paklausti, ar šiuo metu stengiasi išsiskirti iš darbo ieškančiųjų būrio, per 40 proc. CVbankas.lt respondentų sako, kad juos iš minios išskiria jų išsilavinimas, asmeninės savybės arba patirtis, taigi papildomo išskirtinumo jie neieškantys. Trečdalis sako, kad darbo ieško paprastai. Beveik ketvirtadalis ieško būdų, kaip išsiskirti. Dažniausiai tai – nestandartiniai CV, originalūs laiškai darbdaviams, pastangos atsižvelgti į darbo skelbimą ir pritaikyti savęs pristatymą pagal tai, ko tuo metu reikia įmonėje, kuriai ieškomas darbuotojas.

Tomo Toleikio nuomone, pritaikyti laišką ir savo CV, atsižvelgiant į darbdavio reikalavimus, yra būtinybė, nors vis dar pasitaiko atvejų, kai kandidatai tiesiog automatiškai persiunčia savo CV keliems gavėjams. CVbankas.lt tyrimas atskleidė, kad maždaug kas trečias darbo ieškantysis turi standartinį CV, kurį siunčia darbdaviams, o ne pritaiko jį pagal įmonės paskelbtą skelbimą.

Drąsa ir pasitikėjimas padėtų gauti darbą

CVbankas.lt apklausoje darbuotojų ar darbo ieškančiųjų buvo klausiama, kas jiems palengvintų gauti darbą. Daugumos nuomone, labiausiai gelbėtų pažintys (58 proc. respondentų), kitokio darbo patirtis (45 proc.), kitoks išsilavinimas (32 proc.). Kas ketvirtas kritikuoja pats save – mano, kad lengviau gautų darbą, jei būtų drąsesnis ir labiau savimi pasitikintis.

Kitiems kriterijams, pavyzdžiui, išvaizdai, bet kokio darbo patirties turėjimui ar kt. svarbos suteikė tik nedidelė dalis respondentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos