CVbankas.lt: papildomos atostogų dienos – vienas patraukliausių būdų motyvuoti darbuotojus

2017 metais Darbo kodekse pakeista atostogų skaičiavimo tvarka atvėrė duris naujiems darbuotojų motyvavimo būdams. Vienas iš jų – papildomos apmokamos atostogų dienos. Įmonės „PayLab“ atliktas tyrimas atskleidė, kad papildomi laisvadieniai ir lanksčios darbo valandos yra šiuo metu sparčiai populiarėjančios darbuotojų motyvacinės priemonės.
Tomas Toleikis
Tomas Toleikis / Asmeninio arch. nuotr.

Lietuvoje papildomais laisvadieniais gali pasinaudoti 3.7% darbuotojų. Latvijoje ir Estijoje tuo džiaugiasi beveik dvigubai didesnė dalis darbuotojų (atitinkamai 8.6% ir 8.7%). Portalo CVbankas.lt vadovas Tomas Toleikis pastebi, kad tokia motyvacinė priemonė ypač populiari tarp jaunesnio amžiaus darbuotojų, kuriems svarbus darbo ir poilsio balansas.

„Avon Cosmetics“ viena pirmųjų rinkoje papildė darbuotojų motyvacinę sistemą laisvadieniais. Personalo vadovė Eglė Rosenatė teigia, kad ši motyvacinė priemonė aktuali ne tik esamiems, bet ir potencialiems įmonės darbuotojams. Pastarieji papildomus laisvadienius vertina kaip svarų privalumą renkantis darbdavį. Darbuotojai dažniausiai papildomas dienas linkę išnaudoti prasiilgindami savaitgalius ar valstybinių švenčių dienas.

„Ši motyvavimo priemonė įmonėje pradėjo galioti beveik iškart po Darbo kodekso pasikeitimo 2017 metais. Pastebėjome, kad mūsų darbuotojai mėgsta trumpas, kelių dienų atostogas. Norėjome juos motyvuoti, pagerindami naujojo kodekso pataisas, todėl nusprendėme papildomai skirti 4 atostogų dienas, kurias jie gali išnaudoti, jei pagrindinių atostogų likutis ne didesnis nei 5 dienos. Džiaugiamės, kad iki šiol šį motyvavimo būdą darbuotojai vertina ir mielai juo naudojasi.”

Trumpų atostogų tendenciją pastebi ir „Novameta“ personalo vadovė Aida Tomašek. „Mūsų įmonės siekiamybė – sukurti tokią darbo aplinką, kurioje darbuotojai jaustųsi laimingi. Ieškodami naujų ir patrauklių motyvavimo būdų, nusprendėme pasinaudoti kitų šalių gerąja praktika ir įvesti papildomas atostogų dienas. Darbuotojai, įmonėje išdirbę dvejus metus, gauna 5 papildomas atostogų dienas, o išdirbę trejus ir daugiau metų – 10 dienų. Pastebime, kad papildomas atostogų dienas darbuotojai išnaudoja prisidėdami jas prie savaitgalių ar šventinių dienų.“

„Ergo“ personalo vadovė Aistė Lapienienė pasakoja, kad vyresnio amžiaus darbuotojai vis dar linkę atostogų dienas taupyti arba vertinti kaip tam tikrą kapitalą ar santaupas, kurias galės išsigryninti išeidami iš darbo.

„Per kalendorinius metus įmonė darbuotojams suteikia 5 papildomas atostogų dienas, kurios nėra perkeliamos į kitus metus. Pastebime, kad darbuotojai jas stengiasi pataupyti ir susiplanuoti iš anksto, kada jomis pasinaudos. Dažnai papildomi laisvadieniai išnaudojami Kalėdų metu. Tikrai matome, kad papildomos atostogų dienos – tai viena tų motyvavimo priemonių, kurią darbuotojai ypač vertina.”

Portalo CVbankas.lt vadovas T. Toleikis teigia, kad dažniausiai papildomus laisvadienius linkusios darbuotojams suteikti didelės užsienio kapitalo įmonės, kuriose atlyginimo vidurkis didesnis. Šiai idėjai pritaria A. Tomašek, kuri pasakoja, kad ši motyvacinė priemonė gerokai padidina įmonės finansinius kaštus.

„Prieš priimdami sprendimą dėl papildomų atostogų dienų skyrėme daug laiko planavimui ir skaičiavimui. Reikėjo įsivertinti, kiek papildomo personalo reikės, kokie galimi iššūkiai, kaip suvaldyti atostogautojų srautus, kad tai neturėtų įtakos įmonės veiklos procesams. Manau, kad ši motyvavimo sistema būdinga didesnėms įmonėms, kurios gali sau leisti patirti didesnius finansinius kaštus.“

Ekspertai sutaria, kad pailsėję darbuotojai dirba našiau, išvengia klaidų bei padeda suvaldyti bendrą aplinkos stresą, todėl tikėtina, kad papildomi laisvadieniai, kaip motyvacinė priemonė, ir toliau turėtų populiarėti Baltijos šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis