Šį pasiūlymą apžiūrėti galite lankomiausiame Lietuvos darbo skelbimų portale „CVbankas“, spustelėję šią nuorodą.
„Tai, kad valstybinių įmonių valdyboms ieškomi nepriklausomi nariai, Europos Sąjungoje yra įprasta praktika. Lietuvoje gal kiek pavėlavusi – pirmąsias rimtesnes užuomazgas pastebėjome pernai – tačiau, kalbant plačiąja prasme, pamažu įsibėgėja“, – pastebi kandidatų į siūlomas pozicijas „Regitros“ valdyboje ieškančios, jų dokumentus priimančios, patirtį, profesines žinias bei pasiekimus vertinančios personalo atrankų agentūros „Atranka360“ Karjeros projektų ir personalo atrankų vadovė Julija Stankevičiūtė.
Apčiuopiamesnė nauda – valstybei ar atrinktiesiems?
Vienas iš naujųjų „Regitros“ valdybos narių bus atsakingas už informacinių technologijų pusę, kito žiniai atiteks strateginio planavimo ir valdymo sritis. Užmokestis – 58 Eur (bruto) už faktiškai sugaištą 1 darbo valandą.
„Atlygis – tik viena medalio pusė. Reikėtų žvelgti į šią galimybę panoramiškiau: kodėl tai apsimoka iš valstybės pusės, bet tuo pačiu yra didelis gėris būsimiems valdybos nariams? Pagrindinis privačių įmonių tikslas, kalbant be jokių fanaberijų, yra pelno siekimas, todėl privačiame sektoriuje dirba verslūs žmonės. Antra, ko nereikėtų vynioti į vatą – kai kurios valstybės įmonės ir įstaigos nuo senų laikų išlieka politinių interesų ir jų įtakos laukai.
Valdybą papildęs nepriklausomas narys su savimi atsineša gerosios pelno siekimo praktikos ir inicijuoja pokyčius. Sako: „Štai, klausykit, šitoje vietoje galime daryti plėtrą, pertvarkyti infrastruktūrą taip, kaip suveikė mūsų įmonių grupėje“. Toks „know-how“ (liet. – „patyrimas ir išmanymas, aut. past.) veda į valstybės įmonės atgaivinimą“, – įsitikinusi J.Stankevičiūtė.
Pasak personalo atrankų agentūros „Atranka360“ atstovės, valstybės įmonės valdyba, sudėtyje turinti verslių nepriklausomų narių, gali vienu metu atlikti dvi funkcijas – patenkinti piliečių administravimo poreikius ir generuoti pelną į valstybės biudžetą dividendų pavidalu.
„Visokeriopa nauda – ne tik valstybei, bet ir asmeninei valdybos narių realizacijai. Ne be reikalo Maslou piramidės viršūnėlėje – savirealizacija, būdų save išreikšti paieškos. Mano manymu, profesionalui tikriausias „skanėstas“, kuomet jam suteikiama erdvė koreguoti pokyčius valstybės įmonėje, stebėti, kaip jie įgyvendinami“, – akcentavo dešimties metų patirtį personalo atrankose sukaupusi J.Stankevičiūtė.
Reputacija, išsilavinimas ir treji generalinio direktoriaus metai
Atranka į „Regitros“ valdybos nepriklausomų narių pareigas atliekama remiantis Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 631.
Pagrindinis privačių įmonių tikslas, kalbant be jokių fanaberijų, yra pelno siekimas, todėl privačiame sektoriuje dirba verslūs žmonės.
Pretendentai turi atitikti oficialiuose dokumentuose apibrėžtus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus. Kartelė iškelta gana aukštai, tačiau nėra neįveikiama. Bendrieji reikalavimai kandidatams – aukštasis išsilavinimas, nepriekaištinga reputacija, nė vieno įrašo teistumo duomenų bazėje ir ryšių su kitais juridiniais asmenimis, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, nebuvimas.
Tarp specialiųjų reikalavimų – ne trumpesnė nei trejų metų vadovaujamo darbo patirtis aukščiausiuose privataus sektoriaus įmonės valdymo organuose, teisės aktų išmanymas, gebėjimas strategiškai mąstyti, rengti analitinę medžiagą ir priimti optimalius sprendimus.
„Būsimasis „Regitros“ valdybos narys, atsakingas už strateginio planavimo ir valdymo sritį, prisidės prie paslaugų kokybės gerinimo, pelno rodiklių generavimo, efektyvesnės plėtros skatinimo. Tas, kuriam atiteks informacinių technologijų srities koordinavimas, dirbs ties procesų skaitmenizavimu, sistemų optimizavimu“, – užsimena J.Stankevičiūtė.
Juntamas nemenkas sujudimas aplinkoje
Pirmasis atrankos į nepriklausomų „Regitros“ valdybos narių pozicijas etapas baigsis spalio 1 d. (imtinai). Dėl pasirašytos konfidencialumo sutarties 15min pašnekovė neatskleidžia, kiek konkrečiai pretendentų jau sureagavo į neeilinį darbo pasiūlymą, tačiau pripažįsta, kad sujudimas juntamas:
„Mes, atrankų agentūra, vykdome pirmojo atrankos etapo darbus tarsi cerberis prie durų: įvertinę pretendentus, perduodame jų kandidatūras reglamentuotai komisijai. Tiesa, atranką dėl „kovidiškų“ metų vykdome nuotoliniu būdu – „zoomiškai“, t. y. internetinėje „Zoom“ platformoje. Galiu pasakyti tik tiek, kad į mus jau kreipėsi stiprūs profesionalai iš garsių, „skanių“ įmonių.“
Laukia aštuoni kompetentingi kolegos
Kaip numato VĮ „Regitra“ įstatai, valdyba sudaroma iš 10 asmenų: 5 nepriklausomų narių, 3 valstybės tarnautojų, kuriuos skiria Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, ir 2 darbuotojų atstovų.
Galiu pasakyti tik tiek, kad į mus jau kreipėsi stiprūs profesionalai iš garsių, „skanių“ įmonių.
Į įmonės valdybą paskirti darbuotojų atstovai – „Regitros“ Klaipėdos filialo direktorius Vainius Butinas bei Vilniaus filialo vyr. specialistas, darbuotojų profesinės sąjungos narys Povilas Ruškus.
Vidaus reikalų ministerijai atstovauja už skirtingas veiklos sritis atsakingi specialistai – valdybos pirmininkė Ilona Smailienė (finansai), Paulius Skardžius (strateginis planavimas ir valdymas), Augustė Jucienė (teisė).
Šią kadenciją nepriklausomų valdybos narių amplua debiutavo Laimis Jančiūnas (žmogiškųjų išteklių valdymas), Aurimas Tomas Staškevičius (vadyba) ir Gintaras Nakutis (kompetencija ūkio šakoje, kuriai priklauso VĮ „Regitra“).
Komanda, suformuota kartu su dviem naujai į ją paskirtais nariais, kadenciją užbaigs 2022 m. kovo 9 d.
Apžiūrėti darbo „Regitros“ valdyboje pasiūlymą galite spustelėję šią nuorodą. Daugiau skelbimų su karjeros valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose bei įmonėse galimybėmis rasite čia.