D.Trumpa: „Rokiškio sūrio“ pelnas šiemet smuks kartais, pajamos – 10-15 proc.

Vienos didžiausių Lietuvoje pieno perdirbimo grupių „Rokiškio sūris“ vadovas mano, kad šie metai įmonei bus kur kas blogesni nei ypač sėkmingi 2022-ieji. Tačiau, nepaisant sunkmečio, įmonė ketina plėsti eksportą į Balkanų iki Vidurio Rytų šalis.
AB „Rokiškio sūris“
AB „Rokiškio sūris“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dalius Trumpa sako, kad pajamos dėl susitraukusio eksporto šiemet sumažės 10-15 proc., o pelnas smuks kartais, bet nuostolio jis nesitiki.

„Duok, Dieve, kad jie būtų pelningi ir mes jau džiaugtumėmės. Pajamas planuojame 10-15 proc. mažesnes. Visas kritimas iš eksporto bus. Jeigu vietinėje rinkoje mažesnis kritimas – apie 7-8 proc., tai iš eksporto – apie 15-20 proc. Ne, gal 20 proc. nekrisime, bet ir 15 proc. yra daug – visi įpratę augti“, – BNS trečiadienį Vilniuje teigė D.Trumpa.

„Praeiti metai „Rokiškio sūriui“ buvo labai geri, fantastiški ir geriausi metai, o paskutiniai du mėnesiai labai blogi – jie yra minusiniai. Po kelių mėnesių bus vėl normaliai. Nors dabar rinkas prognozuoti yra labai sunku – jos pernelyg judrios“, – tvirtino D.Trumpa.

Tačiau jis tikino, kad dėl prastų įmonės veiklos rezultatų darbuotojų atleisti neplanuojama – įmonė turi pakankamai finansinių rezervų.

„Praėjusiais metais daug užsidirbome, visų pinigų nespėjome išsvaidyti, susimokėsime, kas privaloma, atleidimų dėl blogos situacijos neplanuojame, pernai padarėme reorganizaciją: kadangi gamyba mažėjo, sukėlėme iš trijų perdirbimo įmonių į dvi. Ukmergės neuždarėme, sumažinome gamybą“, – teigė D.Trumpa.

Pasak jo, toks didelis eksporto kritimas šių metų pradžioje nebuvo prognozuojamas, o pagrindinė to priežastis – kainos ir infliacija, be to, Europoje ir Lietuvoje sumažėjo vartojimas, o tai nebūdinga maisto produktų rinkoje.

„Daugiau reikia už dujas, elektrą mokėti, už palūkanas, todėl žmonės mažiau perka maisto produktų. Antra – buvo netipiškai šiltas ruduo, primelžta daugiau pieno, atsirado santykinai neilgas pieno perteklius, buvo daugiau gaminama ir kainos sureagavo“, – kalbėjo jis.

Nepaisant smukusio eksporto, „Rokiškio sūris“ ketina žengti į naujas rinkas, bet su nauja strategija.

„Jeigu seniau eidavom su labai dideliais produktų kiekiais į naujas rinkas, tai dabar turime naują politiką – kad ir su nedideliais produktų, daugiausia tai fasuotas kietasis sūris, kiekiais įeiti į kuo daugiau rinkų, ypač tiekiant produktus, paruoštus galutiniam vartotojui“, – kalbėjo „Rokiškio sūris“ vadovas.

Anot jo, naujų vartotojų tikimasi rasti nuo Balkanų iki Vidurio Rytų: „Ten laisviau ne tokia žiauri konkurencija kaip Vokietijoje ar Prancūzijoje“.

Pasak jo, įmonė eksportuoja 70 proc. produkcijos. „Rokiškio sūris“ pirmąjį 2022 metų pusmetį uždirbęs 5,78 mln. eurų grynojo pelno, konsoliduoti grupės pardavimai siekė 168,2 mln. eurų. Tokiems rezultatams įtakos turėjo 2022 metų pradžioje išaugusios pasaulinės pieno produktų kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų