2014 07 28 /2014 07 31

Dalis palydovinės televizijos žiūrovų nebemato Ukrainos 5-ojo kanalo

Sekmadienį dėl prastų oro sąlygų buvo sutrikęs „Viasat“ darbas – maždaug pusvalandį klientai negalėjo žiūrėti dalies kanalų. Nors netrukus nesklandumai buvo išspręsti, „Viasat“ klientai liko be nepriklausomo Ukrainos 5-ojo kanalo – jo transliacijos neatnaujintos, vietoje jo dabar klientai mato porą rusiškų kanalų. „Viasat“ atstovai 15min.lt išaiškino, kad nuo jų šio kanalo transliacija nepriklauso – jie neįsipareigoja rodyti laisvo eterio kanalų, todėl natūralu, kad kartais jų transliacijos tiesiog nutrūksta. Norintieji matyti nepriklausomą Ukrainos kanalą, gali jį susirasti rankiniu būdu.
Televizoriaus žiūrėjimas taip pat gali būti streso priežastis
„Viasat“ klientai nebemato nepriklausomo Ukrainos 5-ojo kanalo, vietoje jo – dvi rusiškos televizijos / Flash pro, Flickr.com

„Iš karto pastebėjau, peržiūrėjęs visus kanalus, kad nėra 53-io kanalo, kuriuo aš matydavau Ukrainos 5-ąjį kanalą ir jį žiūrėjau nuo lapkričio 28 dienos – įvykių pradžios, kai V.Janukovyčius nepasirašė Asociacijos sutarties“, – 15min.lt sakė „Viasat“ klientas Česlovas.

Praėjus parai po nesklandumų „Viasat“, kanalo transliacija neatnaujinta, vietoje jo Česlovas ir kiti „Viasat“ klientai mano kelis Rusijos kanalus.

„Aš negaliu garantuoti, kad tik du rusiški, gal ir daugiau“, – pasakojo Česlovas.

Česlovas ukrainietiškos televizijos negali matyti, nes pasikeitė jos dažnis. Tačiau kanalą susirasti įmanoma rankiniu būdu.

Įtaria klastą

„Viasat“ viešųjų ryšių vadovas Gediminas Galkauskas 15min.lt sakė, kad sekmadienį „Viasat“ darbas buvo sutrikęs pusvalandžiui.

„Viasat“  prisiima atsakomybę dėl koduotų kanalų, tačiau neatsako už laisvų kanalų transliacijų pokyčius, – sakė „Viasat“ atstovas.

„Liepos 27 d., apie 14.00 val. Lietuvos laiku dėl itin stipraus lietaus ir perkūnijos Švedijoje buvo sutrikęs kanalų perdavimas į palydovą, todėl „Viasat“ klientai Baltijos šalyse apie pusvalandį negalėjo žiūrėti dalies kanalų. Nesklandumai buvo operatyviai išspręsti“, – sakė G.Galkauskas.

Visi koduoti kanalai buvo vėl pradėti rodyti po maždaug pusvalandžio. Tačiau „Viasat“ klientai gali matyti ne tik koduotus, bet ir vadinamuosius laisvo eterio arba nekoduotus kanalus.

„Viasat“  prisiima atsakomybę dėl koduotų kanalų, tačiau neatsako už laisvų kanalų transliacijų pokyčius. Kliento minimas kanalas yra laisvo eterio, todėl  gali būti, kad kanalo savininkai nusprendė jį užkoduoti. Palydovinėje televizijoje laisvo eterio kanalai nuolat keičiasi – jie gali ne tik dingti, tačiau ir atsirasti naujų“, – aiškino G.Galkauskas.

Česlovas pasakojo, kad jis gali matyti dar vieną Ukrainos kanalą, tačiau jis 5-ajam neprilygsta.

Aš baisiausiai pasipiktinau ir nusivyliau, – sakė „Viasat“ klientas Česlovas.

„Bet ten mažiau informacijos apie įvykius. Jis daugiau panašus į mūsų visuomeninį kanalą, kur yra reklama, įvairios programos. O 53 kanalas tai buvo konkrečiai apie įvykius Ukrainoje – Maidaną, rinkimus, karą Rytuose, Krymo okupaciją. Aš baisiausiai pasipiktinau ir nusivyliau“, – pasakojo Česlovas.

Vyrui užkliuvo tai, kad buvo nutrauktas ne bet kokio, o būtent nepriklausomo Ukrainos kanalo transliavimas.

„Viasat“ nesusijęs

„Aš paskambinau savo pažįstamų ratui, giminaičiams, kurie turi „Viasat“ – taip, niekas neturi to kanalo. Man kilo įtarimas, kad specialiai nustota transliuoti. Aš tokią prielaidą darau. Iš to kanalo gaudavom daugiausia informacijos apie įvykius Ukrainoje“, – sakė jis.

Dėl technologinių palydovinės televizijos ypatumų laisvo eterio kanalus iš šio konkretaus palydovo gali matyti bet kuris žmogus, ne tik „Viasat“ klientas, jei tik nukreips savo turimą palydovinę anteną į Astra 4A palydovą, – aiškino G.Galkauskas.

G.Galkauskas sakė, kad faktas, kad „Viasat“ klientai nebemato Ukrainos 5-ojo kanalo, niekaip nepriklauso nuo „Viasat“. O tai, kad 5-ojo Ukrainos kanalo transliacija nutrūko po „Viasat“ nesklandumų, tėra atsitiktinumas.

„Laisvo eterio kanalai yra įkeliami į palydovą, šiuo atveju Astra 4A palydovą, iš kurio kanalai pasiekia ir Lietuvos žiūrovus. „Viasat“ minimas palydovas nepriklauso, mes tik naudojamės jų paslaugomis. Dėl technologinių palydovinės televizijos ypatumų laisvo eterio kanalus iš šio konkretaus palydovo gali matyti bet kuris žmogus, ne tik „Viasat“ klientas, jei tik nukreips savo turimą palydovinę anteną į Astra 4A palydovą. „Viasat“ neturi jokių galimybių įtakoti laisvo eterio kanalų rodymo ir negali už tai prisiimti atsakomybės. Mes rūpinamės koduotų kanalų pateikimu savo klientams“, – sakė jis.

Pasak jo, laisvo eterio kanalų yra daug, tarp jų ir skandinaviškų, ukrainietiškų, rusiškų ir t.t.  Visą sąrašą laisvo eterio kanalų, esančių Astra 4A palydove, galima rasti čia. Sąrašas gali nuolat kisti priklausomai nuo kanalų savininkų sprendimų.

Kanalą galima rasti

„Viasat“ 15min.lt po poros dienų informavo, kad Kanalas „5 Kanal“  pats pakeitė savo dažnį, todėl, nesuvedus naujojo dažnio rankiniu būdu į savo imtuvą, žmogus ir negalėjo jo matyti.

„Primename, kad „5 Kanal“ yra nemokamas laisvo eterio kanalas, jis nepriklauso „Viasat“ paketui, o už visus pokyčius susijusius su kanalu atsako jo šeimininkas. Asmenys, norėdami matyti nemokamus laisvo eterio kanalus, turėtų tikrinti juos dominančio kanalo informaciją patys Visų koduotų kanalų, kuriuos mes siūlome savo klientams ir už kuriuos atsakome, informacija atsinaujina automatiškai arba apie visus pokyčius pranešame savo interneto svetainėje“, - 15min.lt rašo „Viasat“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis