Paskutinė akcijos diena! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Danijos žiniasklaidos priemonės vienijasi deryboms su technologijų milžinėmis

Didžiosios Danijos žiniasklaidos priemonės pirmadienį pranešė vienijančios jėgas siekdamos derėtis dėl mokesčių už autorių teises, taikomų jų kuriamam naujienų turiniui, kurį naudoja tokios platformos kaip „Google“ ir „Facebook“.
Žurnalistų darbas įdomus, bet nenuspėjamas
Žiniasklaida / 123rf.com

2019 metais priimta ES direktyva suteikė žiniasklaidos priemonėms teisę į kompensaciją už interneto milžinių skelbiamas nuorodas į žiniasklaidos priemonių kuriamą turinį, kad būtų užtikrintas teisingesnis atlygis naujienų turinio kūrėjams.

Prancūzija buvo pirmoji, įstatymiškai įtvirtinusi šią teisę, tačiau iki šiol tik nedaugelis Prancūzijos žiniasklaidos yra sudariusios dvišalius susitarimus su „Google“ dėl vadinamųjų gretutinių teisių.

Danijoje beveik visos žiniasklaidos priemonės, įskaitant visuomenines televizijos stotis, susivienijo, kad kartu vestų derybas.

„Kolektyvinės derybos gali suteikti Danijos žiniasklaidos pramonei didesnę derybinę galią“, – pareiškė pirmaujančios Danijos spaudos grupės „JP-Politikens Hus“ generalinis direktorius Stigas Orskovas.

„Dažnai didžiosios technologijų įmonės pasirašo neskaidrius atskirus susitarimus ir siekia taikyti „skaldymo ir valdymo“ strategiją, o tai, ko tikimės pasiekti, yra kolektyvinė sutartis, kuri bus naudinga visai pramonei“, – naujienų agentūrai AFP teigė S.Orskovas.

Kolektyvinių derybų organizacija bus oficialiai įsteigta penktadienį, o pasak S.Orskovo, derybos greičiausiai prasidės netrukus, nes neoficialus kontaktas su „Google“ jau užmegztas.

„Mūsų pagrindinis prašymas didžiosioms technologijų įmonėms yra tas, kad jos sumokėtų teisingą mokestį už naujienų turinį, kuriamą Danijos žiniasklaidos, kurį jos naudoja“, – teigė S.Orskovas.

Mitchell Luo nuotr./ Unsplash nuotr./„Google“
Mitchell Luo nuotr./ Unsplash nuotr./„Google“

„Google“ ir „Facebook“ priešinosi gretutinių teisių įtvirtinimui Europoje, teigdamos, kad naujienų fragmentų naudojimas paieškos rezultatuose ir naujienų puslapiuose padeda skaitytojus nukreipti į žiniasklaidos svetaines.

Kita vertus, naujienų žiniasklaida tvirtina, jog „Google“ ir „Facebook“ perėmė didelę dalį reklamos ir kad žiniasklaidos priemonės negauna jokios kompensacijos už jų kuriamo turinio fragmentų naudojimą, nors technologijų platformos tokius fragmentus naudoja generuoti pajamas iš reklamos.

„Google“ naujienų agentūrai AFP teigė gerbianti Danijos žiniasklaidos sprendimą vesti kolektyvines derybas.

„Mes gerbiame Danijos leidėjų pasirinktą derybų būdą ir jau pasiūlėme pradėti diskusijas, siekdami teisingų ir pagrįstų susitarimų, atitinkančių įstatymus“, – pareiškė bendrovė.

Šiuo metu naujienų agentūra AFP taip pat derasi su „Google“ dėl gretutinių teisių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas