Darbo paieškos revoliuciją siūlantis estas: mums čia lengva, nes kiti siūlo „š***“

Estijos startuolis „MeetFrank“ Lietuvoje kol kas prigijo geriau nei bet kurioje kitoje šalyje – čia per du mėnesius pritraukė kone 50 tūkst. darbo ieškančių žmonių, tiek planuota pritraukti per metus. Bendrovės išskirtinumas – galimybė ieškoti darbo „slaptai“, kadangi nereikia nurodyti pavardės ir jaudintis, kad apie tai sužinos vadovas.
„MeetFrank“ vienas iš įkūrėjų Kaarelas Holmas – kairėje
„MeetFrank“ vienas iš įkūrėjų Kaarelas Holmas – kairėje / Asmeninio archyvo nuotr.

Vienas iš „MeetFrank“ įkūrėjų interviu 15min Kaarelas Holmas žodžių į vatą nevyniojo – jis įsitikinęs, kad siūloma slapto įdarbinimo paslauga gerokai nurungia kitas rinkoje prieinamas paslaugas.

Paslauga išsiskiria gana paprastu prisijungimu – darbo ieškantiems gyventojams tereikia įvesti pagrindinius duomenis, kokioje srityje dirba, koks atlyginimas, kas motyvuotų keisti darbą, o visa tai atliekama automatizuotu pokalbiu, lyg susirašinėjimu. Ir viskas – telieka laukti pasiūlymų.

„MeetFrank“ ekrano kopija/„MeetFrank“ programėlė
„MeetFrank“ ekrano kopija/„MeetFrank“ programėlė

Detalesnė informacija, tikėtina, pateikiama kitose stadijose.

Pasak K.Holmo, būtent pirmasis etapas dėl baimės būti „pagautam“ sukelia daug diskomforto svarstantiems apie darbo keitimą.

Programėlėje kiekvienas matys, kokius uždarbius gauna kiti tos pačios srities specialistai.

Šiuo metu startuolis darbo ieškoti siūlo daugiausia technologijų srityse, greičiausiai dėl to ir jame pateikiami atlyginimai gerokai didesni, nei Lietuvos vidurkiai. Įmonių pasiūlymų vidurkis svyruoja tarp 1100–2700 eurų per mėnesį (prieš mokesčius), priklausomai nuo srities, o patys programėlės vartotojai deklaruoja uždirbantys 1120–1600 eurų, jei patirtis mažesnė nei 5 metai, ir 1900–2350 eurų, jei patirtis siekia 5–10 metų ar daugiau.

Kaip veikia jūsų paslauga?

– „MeetFrank“ yra slapta įdarbinimo paslauga. Mes siūlome saugią aplinką, prieinamą darbo rinkoje. Kaip tą darome – tu gali pasižymėti, ką veiki ir kokioje srityje, kas tave motyvuotų keisti darbą. Tačiau tau nereikia pateikti asmeninės informacijos.

Remiantis pateikta informacija įmonės gali pasiūlyti prisijungti prie jų.

Bendrovės nuotr./Kaarelas Holmas, Antonas Narusbergas
Bendrovės nuotr./Kaarelas Holmas, Antonas Narusbergas

Kaip žmonės gali būti užtikrinti, kad informacija saugi?

– Tai itin paprasta – netgi mes nežinome, kas yra tas žmogus. Mes jo tiesiog neklausiame ir neprašome asmeninių duomenų. Jei to nežinome mes, negali sužinoti ir niekas kitas.

Vėlesnėse atrankos stadijose, žinoma, tu turi išlįsti iš šešėlių, kažkuriuo metu tu turi atskleisti, kas esi. Tačiau pirmame etape įmonė gali būti užtikrinta, kad apie jos pasiūlymą sužinos reikiami žmonės. O žmonės gali būti užtikrinti, kad jiems pateikiami siūlymai ne remiantis jų tapatybe, bet užimama pozicija.

Šiuo metu Lietuvoje turėjome 700 atvejų, kai konkretūs darbuotojai buvo pasiūlyti darbdaviams, tikimės, kad iš jų sėkmingi apie 300–400. Mes nesekame, kaip darbo atrankos procesas baigiasi. Tai anonimiška ir privatu, mums būtų sunku sekti iki pabaigos, kam darbas pasiūlytas, o kam ne.

Kiek įmonių Lietuvoje darbuotojų ieško jūsų platformoje?

– Šiuo metu Lietuvoje turime daugiau kaip 600 įmonių. O apskritai 4 šalyse turim 1500 skirtingų įmonių ir 2500 darbdavių paskyrų.

Kokios tai kompanijos?

– Tai didelės telekomunikacijų bendrovės, tokios kaip „Telia“, „Tele 2“, taip pat SEB, „Transfer Go“, „Deeper“, CGI.

Ar atliekate ir tarptautines darbo paieškas?

– Mes tą darome. Jei įmonė nori pasiekti žmones už jos namų šalies ar regiono – tą padaryti galima.

Dabar kartu su Estijos vyriausybe įgyvendiname ir bandomąjį projektą, kuriuo siekiame daugiau talentų pritraukti į Estiją.

„MeetFrank“ komanda siūlo darbo ieškoti slaptai
„MeetFrank“ komanda siūlo darbo ieškoti slaptai

Kokiuose sektoriuose žmonės labiausiai domisi jūsų paslaugomis?

– Galiu pasakyti, kad tai susiję su technologijomis. Mes daugiausia ir orientuojamės į technologijų sritį. Daugiausia judėjimo matome iš didelių įmonių – tie vartotojai, kurie dirba didelėse įmonėse, jie aktyvesni ieškodami darbo, nei tie, kurie dirba startuoliuose ar mažose įmonėse.

Kaip vertinate Lietuvos rinką?

– Iš visų Baltijos šalių Lietuvos rinka yra gana gerai išvystyta. Čia nėra didelių skirtumų tarp atlyginimų ir pozicijų. Rinka yra gana stabili.

Lietuvoje jau turime 46 tūkstančių programėlės vartotojų, tai gana didelis skaičius per itin trumpą laiką, kurį veikiame Lietuvoje.

Esame labai laimingi, nes gerokai viršijome lūkesčius. Ateidami čia tikėjomės 50 tūkst. vartotojų turėti iki metų pabaigos, tačiau savo tikslą pasiekėme per pirmus 2 mėnesius. Taip atsitinka.

Kaip jūs uždirbate pajamas?

– Už jas moka kompanijos. Mes mainais ieškome joms talentų. Ką darome – tai lyg modernus klasifikatorius. Įmonės susimoka už kiekvieną skelbimą, tačiau vietoje to, kad susimokėtų iš anksto, jos moka tik už tai, ką naudoja.

Pavyzdžiui, kiekviena skelbimo diena kainuoja 9 eurus, tačiau galima jį atšaukti bet kada. Palyginus su senaisiais žaidėjais, tai jie siūlo pirkti skelbimą 30-iai dienų, jie pasiima pinigus, kad būtų paskelbtas, ir tu neturi jokios kontrolės.

Kol kas mūsų modelis pasirodė gana sėkmingas.

Ar lengva konkuruoti nusistovėjusioje rinkoje, kur tie patys žaidėjai veikia daugelį metų?

– Ir taip, ir ne. Žinoma, gana sunku konkuruoti. Žmogiškųjų išteklių rinka prisotinta jau gana ilgą laiką.

Tačiau, kita vertus, mūsų paslaugų kokybė, kurią siūlome, yra tiek daug geresnė, kad į rinką įeiti labai lengva. Taip yra dėl to, kad paslaugos, su kuriomis mums tenka konkuruoti, paprasčiausiai yra „š***s“ ir pasenusios.

Ar „LinkedIn“ jums yra konkurentas?

– Jis veikia tose pačiose rinkose, taip pat jie gauna didelę dalį žmogiškųjų išteklių biudžetų. Tačiau mūsų paslauga yra visiškai skirtinga. Mes bandome automatizuoti samdymą ir parduoti paslaugą iš talentų pritraukimo pusės. O „Linkedln“ yra tiesiog adresų knyga, jis komplikuotas ir ten turi dirbti pats. Mes bandome atlikti darbą už įmonę ar personalo specialistą.

Kol kas jūsų programėlė atrodo gana paprasta, ar ketinate pasiūlyti naujų funkcijų?

– Taip, dar iki „lLogin 2018“ konferencijos mes ketiname pasiūlyti naują programėlę. Taip pat judame ta kryptimi, kur norime įmonėms padėti geriau pasiekti gyventojus, arba vartotojus, o taip pat pridėsime ir priešingą galimybę.

Ją vadiname „Frank negotiator“ – tai derybininkas, kuriame gali nustatyti savo sąlygas, o tuomet mes kontaktuojame su įmonėmis tavo vardu ir pristatome rezultatus, kurios būtų susidomėjusios, kurios pasikviestų pokalbiui. Tai gana didelė nauja paslauga.

123rf.com/Darbdavys
123rf.com/Darbdavys

Ar ketinate plėstis ir į kitas rinkas?

– Taip, mes ketiname paslaugą pasiūlyti Vokietijos rinkai birželio 18 d. Judami link Vidurio Europos ir bandome pridėti po vieną naują rinką kiekvieną mėnesį. Per 24 mėnesius norime padengti kuo daugiau Europos, kiek tik įmanoma. Vokietija yra kita didelė rinka.

Koks jūsų komandos dydis, ar ketinate plėstis ir čia? Galbūt į Lietuvą?

– Šiuo metu „MeetFrank“ dirba 10 žmonių. Darbuotojų Lietuvoje neturime. Tačiau planuojame jų turėti vietos paslaugoms. Metų pabaigoje tikslas turėti iš viso 20–30 žmonių, turėsime mažesnę komandą ir Lietuvoje.

Ačiū už pokalbį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis