Veikiausiai nėra tokio pietų stalo namuose, prie kurio nors kartą nebūtų diskutuota apie prekybos centruose neva išnaudojamus darbuotojus. Sunkiomis darbo sąlygomis, atžaria parduotuvės publika pateisinamas kasininkų nemandagumas, burbėjimas panosėje ir pan.
Tiesa, ne anonimiškai niekas pasakoti apie tai, kokį išnaudojimą patyrė darbe, nėra linkęs, o Valstybinei darbo inspekcijai (VDI) taip pat nesiskundžia. Tai reiškia, kad išnaudojimą jie arba nutyli, arba konfliktus išsprendžia įmonės viduje. Arba jų tėra vos vienas kitas.
„Norfa“: šis darbas – ne urano kasyklos
„Bet koks darbas yra sunkus. Tai – ne urano kasyklos. Aplinka yra tvarkinga, būna tikrai ir sunkesnių darbų“, – sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
Iš „Norfos“ darbuotojų VDI pernai sulaukė 15 skundų ir 5 prašymų nagrinėti darbo ginčus.
„Norfoje“ dirba apie 3 tūkst. žmonių. Taigi skundų skaičius yra tikrai mažas. Kodėl?
„Stengiamės viską išspręsti darbovietėje. Siūlome pirmiausia spręsti klausimą su vadovybe. Lieka labai nedaug skundų, kurių nesugebame išspręsti. Kartais darbdavys skundžia darbuotojus. Tai reti atvejai, skundžiamasi tik tada, kai nepavyksta išspręsti klausimo viduje“, – sakė D.Ryliškis.
Rečiausiai skundžiasi „Rimi“ darbuotojai. Pernai VDI gavo vos 2 skundus.
„Todėl manome, kad daugiausia nesusipratimų įvyksta dėl tarpusavio nesupratimo, neišklausymo, negirdėjimo. Visus ginčus stengiamės išspręsti, išklausydami savo darbuotojus, išsiaiškindami konkrečias situacijas, ieškodami abipusio sutarimo“, – 15min sakė „Rimi“ personalo vadovė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.
Pasak jos, darbuotojai periodiškai dalyvauja darbuotojų nuomonės tyrimuose, kur jų klausiama „ką įmonė gali padaryti geriau?“, „ką reikia pakeisti“: „Darbuotojai gali drąsiai ir atvirai išsakyti savo nuomonę, nes atvirumas įmonėje vertinamas – jį suvokiame kaip privalomą sąlygą tobulėjimui siekiant tapti geresniu darbdaviu.“
„Rimi“ turi apie 3,5 tūkst. darbuotojų.
„Maxima“: turime kur tobulėti
„Maximoje“ dirba apie 17 tūkst. žmonių. Pernai VDI pasiskundė neįtikėtinai mažai jų – vos 19. Prekybos tinko atstovė Renata Saulytė tuo džiaugiasi.
„Žinoma, skundų vis dar pasitaiko. Dažniausiai skundų kyla, kai darbuotojui neaišku, kaip skaičiuojamos jo darbo valandos, netenkina pakitusios ar laikinos darbo sąlygos (tokios kaip remonto darbai ar temperatūros pokytis) arba tiesiog nerandama bendro problemos sprendimo su tiesioginiu vadovu“, – 15min sakė ji.
Prekybininko darbas nelengvas, ypač dabar, kai klientų lūkesčiai prekybininkams yra maksimaliai išaugę, prekybininko darbą tikrai gali dirbti ne kiekvienas, – sakė R.Saulytė.
R.Saulytė pripažino, kad dirbti prekybos centre nėra paprasta.
„Prekybininko darbas nelengvas, ypač dabar, kai klientų lūkesčiai prekybininkams yra maksimaliai išaugę, prekybininko darbą tikrai gali dirbti ne kiekvienas. Tai visuomet stengiamės paaiškinti mūsų naujiems darbuotojams ir anaiptol ne kiekvienas darbuotojas jį išdirba dešimtį metų“, – sakė „Maximos“ atstovė.
Ji taip pat pasakojo, kad įmonėje veikia pasitikėjimo telefonas, nagrinėjami ir darbo skundai, atsiųsti elektroniniu paštu: „Mūsų specialistai stengiasi kaip įmanoma greičiau patikrinti informaciją ir išspręsti problemą, paaiškinti, atsakyti, nuraminti besiskundžiantį darbuotoją.“
Nuo 2011 metų įmonėje veikia vidinė darbo ginčų komisija.
Tuo metu IKI, kaip beje, ir „Norfa“, užsimena, kad į VDI kartais tenka kreiptis ir darbdaviui.
„Be to, pasitaiko atvejų, kai ir darbdavys yra priverstas kreiptis į Valstybinę darbo inspekciją, pvz., kai darbuotojas nesutinka atlyginti savo kaltais veiksmais darbdaviui padarytą žalą“, – 15min sakė IKI atstovė Berta Čaikauskaitė.
Nedrįstate papasakoti savo istorijos VDI? Rašykite savo istoriją komentaruose arba el. paštu pinigai@15min.lt.