Darbuotojų motyvacijos klausimo atidėlioti neverta

Darbo rinka kaip reikiant įkaitusi. Verslams dar niekada nebuvo taip sunku rasti darbuotojų, o specialistai, keičiantys darbo vietą, gali rinktis iš daugelio pasiūlymų ir daro tai itin kruopščiai, vertindami ne tik darbo užmokestį, bet ir papildomas naudas. Ekspertų teigimu, populiariausias naudų paketas išlieka sveikatos draudimas. Šiandien jis tampa nebe prabanga, o būtinybe.
Moteris sulaužyta koja
Moteris sulaužyta koja / 123RF.com nuotr.

Papildomos naudos, kurias bendrovės suteikia greta atlygio, aktualios ne tik dėl ryškios darbuotojų galios persvaros darbo rinkoje. Įmonės negali darbo užmokesčio didinti be galo – o kai pasiekiamos lubos, tuomet belieka dėl talentų konkuruoti patrauklesnėmis darbo sąlygomis ar dosnesniu naudų paketu.

Darbuotojų palankiausiai vertinamų naudų sąrašo viršutinę poziciją jau ne pirmus metus užima sveikatos draudimas. Dar prieš keletą metų buvęs bene išskirtine informacinių technologijų įmonių prerogatyva, dabar, pasak ekspertų, jis sutinkamas įvairiausio profilio bendrovėse, ir ne tik didžiuosiuose miestuose.

Asmeninio arch. nuotr./Ignė Varanavičienė, draudimo bendrovės „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė
Asmeninio arch. nuotr./Ignė Varanavičienė, draudimo bendrovės „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė

„Šiandienos aktualijų kontekste yra ypatingai svarbu užtikrinti, kad pagrindinis įmonės variklis – darbuotojai – būtų sveiki ir visas jėgas galėtų skirti efektyviai veiklai. Todėl sveikatos draudimas nebėra vien tik moderni priemonė, gerinanti darbdavio įvaizdį. Tai – ir reikšmingas pokytis suvokime, ką verslui reiškia sveika ir motyvuota komanda“, – kalba Ignė Varanavičienė, draudimo bendrovės „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė.

Tinka visiems

Kodėl sveikatos draudimas užtikrintai laikosi populiariausiųjų motyvacinių priemonių viršūnėje? Nes jo suteikiama nauda – labai reali, tikslinga ir, svarbiausia, abipusė. Sveikatos draudimo sprendimas yra aktualus ne tik turintiems sveikatos sutrikimų, bet ir tiems, kurie nešioja akinius, dažnai apsilanko odontologijos kabinetuose arba propaguoja sveiką gyvenimo būdą. Taigi praktiškai – kiekvienam.

Žmonės gali pasirūpinti savo sveikata kokybiškai ir greitai, o įmonės laimi turėdamos sveikesnius, labiau motyvuotus ir laimingesnius darbuotojus, kurie jaučia, kad yra vertinami ne vien tik gražiais žodžiais. Be to, sveikatos draudimo įmoka yra mokesčio lengvatos objektas.

„Mano nuomone, sveikatos draudimas tampa nebe prabanga, o būtinybe. Jeigu įmonei iš tikrųjų rūpi darbuotojai, jų gerovė, sveikata, tai yra pati puikiausia priemonė žmonėms tai parodyti“, – įsitikinusi Viktorija Gružauskienė, „AUGA group“ personalo departamento direktorė. Ji taip pat pastebi, kad potencialiems darbuotojams, ypač didžiuosiuose miestuose, papildomas sveikatos draudimas jau yra norma ir dalis jų net nustebtų, jeigu įmonė jo nesiūlytų.

Sprendimą darbuotojus drausti papildomu sveikatos draudimu „AUGA group“ priėmė 2019 m. pabaigoje, ir per pastaruosius dvejus metus visi darbuotojai – nuo lauko darbininko iki generalinio direktoriaus, t.y. daugiau kaip po 1300 darbuotojų kiekvienais metais visoje Lietuvoje – galėjo naudotis jo privalumais. Pasirinkimą lėmė ne tik siekis būti socialiai atsakinga įmone, bet ir noras praktiškai pagelbėti žmonėms, o ši pagalba ypatingą reikšmę įgavo pastaruoju metu, kai medicinos paslaugos tapo sunkiau prieinamos dėl sveikatos sistemos apkrovos.

Asmeninio arch. nuotr./Viktorija Gružauskienė, „AUGA group“ personalo departamento direktorė
Asmeninio arch. nuotr./Viktorija Gružauskienė, „AUGA group“ personalo departamento direktorė

V.Gružauskienė pasakoja, kad jei pradžioje darbuotojams dar kilo abejonių dėl naudojimosi sveikatos draudimu (ar nebus papildomai apmokestinti, ar nekils problemų deklaruojant pajamas ir panašiai), dabar situacija pasikeitusi. Žmonės dalijasi tarpusavyje istorijomis apie tai, kaip pavyko aptikti rimtą ligą ir užbėgti jai už akių ar greitai išspręsti kad ir nedidelę problemą, su kuria poliklinikoje būtų tekę ilgokai vargti. Pasak jos, šį progresą įmonė pasiekė aktyviai komunikuodama su darbuotojais apie draudimo taisykles ir galimybes, drąsindama juos naudotis suteiktomis galimybėmis.

„Sveikata yra pakankamai asmeninis reikalas, tad darbuotojai nėra linkę itin atvirauti apie savo problemas. Tačiau vis dažniau sulaukiame pasidžiaugimo, kad sveikatos draudimas yra ir kaip jis pagelbėjo. Faktas, kad besibaigiant pirmiesiems draudimo metams sulaukiau daug klausimų „ar bus šis draudimas ir kitais metais?“ rodo, kad darbuotojai jį vertina ir naudojasi, – tikina „AUGA group“ personalo departamento direktorė. Ji džiaugiasi ir partnerių – draudimo bendrovės „If“ pasirinkimu – labiausiai paperka jų skaidrumas, aiškumas, paprastumas, noras padėti, greitas reagavimo laikas ir operatyvus problemų sprendimas.“

Sveikata prastėja

AUGA įmonių grupės darbuotojai gali naudotis keturiomis draudimo apsaugomis: kritinių ligų draudimu, stacionariomis paslaugomis, ambulatorinėmis paslaugomis ir kitomis paslaugomis. Dažniausiai naudojamasi būtent pastarosiomis, t.y. atitinkamo dydžio pinigų suma, kurią galima išleisti vaistams, akiniams, odontologams, masažams ir panašiai.

Pasak „If“ atstovės, sveikatos išlaidų draudimo dalis, kompensuojanti išlaidas vaistinėse, optikos salonuose, odontologijos kabinetuose, ortopedijos centruose, reabilitaciją, profilaktinius sveikatos patikrinimus ar skiepus – yra labai populiari ir mėgstama visų, kuriems darbdaviai dovanoja šią galimybę. Vis dėlto pastaruoju metu auga ir kitų rūšių sveikatos draudimo išmokos, o tai, pasak, draudiko, verčia susimąstyti apie bendrą žmonių sveikatos būklę.

„Žalų reguliavimo procese pastebime gan ryškius sveikatos pokyčius jaunų žmonių grupėje. Šiuos pokyčius jaučiame ne tik mes kaip draudikas, bet ir patys darbdaviai. Nori nenori tai verčia galvoti, kaip galėtume geriau pasirūpinti visų mūsų sveikata ir būti darbingais, o kartu ir laimingais. Tad sveikatos draudimo klausimas tampa nebe populiariu, bet gyvybiškai svarbiu, siekiant išlaikyti aktyvų ir darbingą kolektyvą bei išlaikyti verslo tvarumą ir tęstinumą“, – tikina ekspertė.

Jos žodžius patvirtina ir „AUGA Group“ patirtis: darbuotojai vis dažniau naudojasi ambulatorinėmis paslaugomis, o šįmet pastebimai padaugėjo kritinių ligų draudimo išmokų.

„Tai labiau liūdina, negu džiugina, nes jeigu žmogus naudojasi šia opcija, vadinasi užklupo rimtos bėdos. Vienintelis dalykas, kuo šioje situacijoje galime pasidžiaugti – kad galėjome padėti spręsti atsiradusią problemą ir palengvinti darbuotojui ne tik finansinę naštą, bet ir sudaryti galimybę kokybiškam gydymui“, – teigia V. Gružauskienė.

Sėkmė slypi detalėse

Visos aplinkybės aiškiai byloja sveikatos draudimo naudai, ir šio sprendimo nebevertėtų atidėlioti. „If“ sveikatos draudimo klientai, kurie dvejojo ir kantriai tą klausimą gvildeno keletą metų, šiandien pripažįsta, kad toks sprendimas turėjo būti priimtas kur kas anksčiau.

I.Varanavičienė akcentuoja, kad labai svarbu ne tik apsispręsti drausti savo darbuotojus papildomu sveikatos draudimu, bet ir atsakingai parinkti draudimo paketą. Sveikatos draudimo galimybės yra labai didelės, tad ir sprendimų yra daug, o rasti geriausią konkrečios įmonės darbuotojams padeda specialistų konsultacijos.

„Akivaizdi šios motyvacinės priemonės nauda pasijaučia jau po kelių mėnesių, tačiau ji bus didelė tik tada, kai draudimas bus parinktas kruopščiai ir skaidriai. Atkreipkite dėmesį į visas detales, visus galimus variantus, nes mažuose dalykuose įprastai ir slypi visa esmė. Mes visada įvardiname klientams visas naudas ir atvirai parodome visus nedraudžiamuosius, nes tik visiškas atvirumas sukelia pasitikėjimą. Kiekvienas mūsų naudas matome labai skirtingai, todėl visi išsakyti klausimai, abejonės, pastebėjimai, lūkesčiai yra tiesiausias kelias link teisingai parinkto sveikatos draudimo sprendimo, kuris sukurs būtent tą vertę, kurios buvo tikimąsi“, – sako „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis