Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dėl alkoholio reklamos ribojimų įmonės keičia pavadinimus, rašo tik angliškai

Dar praėjusiais metais savo produkciją siūlė „Sakiškių alus“, o po sausio 1-osios jis virto Sakiškių gėrimais. Prieš Naujuosius „Genio bravoras“ apie save pranešdavo lietuviškai, o dabar priversti rašyti tik anglų kalba. O Vilniuje veikiantis „Local Pub“ net negali publikuoti dienos patiekalų – feisbukas blokuoja bet kokią reklamą.
Alkoholis
Alkoholis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Neleidžia net meniu

Vilniaus centre esantis baras „Local Pub“ feisbuke norėtų skelbti dienos pietų meniu. Be jokio alkoholio. Tačiau tai jiems padaryti nepavyksta – feisbukas neleidžia to daryti. Sausio 1-ąją įsigaliojusį Alkoholio reklamos draudimą socialinis tinklas interpretuoja itin griežtai.

„Nenorėdamas nemalonumų feisbukas blokuoja viską, neįsigilindamas į turinį. Atėjo ta diena, kai kavinės ir restoranai net negali pranešti apie tai, kokius dienos pietus siūlo – viskas blokuojama“, – skundėsi „Local Pub“ savininkas Vidmantas Čičelis.

Asmeninės nuotr./Vidmantas Čičelis
Asmeninės nuotr./Vidmantas Čičelis

Pasak jo, aktyviai rašant pretenzijas, feisbukas leidžia dėti maždaug kas ketvirtą pranešimą. „Žinodami įstatymus, mes nieko neskelbiame apie alkoholį, jokių taurių ir bokalų, tačiau dabar ir maisto nebegalim reklamuoti“, – skundėsi verslininkas.

Verčia į anglų kalbą

Kai kurie alaus bravorai originaliai išsprendė šią problemą – rašo tik anglų kalba. Pavyzdžiui, taip pasielgė „Genio alaus“ darykla, esanti Kaune. Ji apie save ir visą informaciją skelbia tik anglų kalba. Tiesa, į anglų kalbą išverstas ir bravoro pavadinimas – „Genys brewing Co“.

Nors alkoholio reklama uždrausta, tačiau jei informacija apie alaus rūšių degustacijas skelbiama anglų kalba – tarsi niekas ir nepastebi. Jei darykla tai skelbtų lietuvių kalba – iškart susilauktų sankcijų tiek iš feisbuko, tiek iš NTAKD.

Tiesa, didieji alaus gamintojai reklamuoja nealkoholinį alų ir taip išvengia sankcijų ar blokavimo socialiniame tinkle.

Be to, feisbuke jau galima rasti ir stipriųjų lietuviškų alkoholinių gėrimų gamintojų paskyras, kuriose pateikiama informacija tik anglų kalba.

Dar originaliau pasielgė „Sakiškių alaus darykla“, pasivadinusi „Sakiškių gėrimais“. Nors darykloje verda tik alus, tačiau pavadinimą pakeitusi įmonė irgi savaip išsprendė problemą.

NTAKD: su feisbuku mes nebendraujame

Rinkos prievaizdai sako nedavę jokių nurodymų socialinio tinklo valdytojams ir neturėję su jais jokių kontaktų, tad socialinis tinklas savaip interpretuoja Alkoholio kontrolės įstatymą.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgis Kazlauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jurgis Kazlauskas

NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Jurgis Kazlauskas 15min teigė, kad departamentas nebendravo su feisbuko atstovais.

„Džiugu, kad esame taip įtakingi, jog plėšytume vakarietiškus žurnalus ar kontroliuotume feisbuką“, – sakė J.Kazlauskas.

Pasak jo, feisbukas gerbia vietos įstatymus ir jų laikosi. „Reikėtų aiškintis su socialinio tinklo administratoriais. Mes vertiname tik pateiktą informaciją, o feisbukas imasi savireguliacijos“, – teigė J.Kazlauskas.

Kartais, kai gauni paklausimus iš teisininkų, numanai, kam ji skirta. Rekomendacijos yra viešai skelbiamos, todėl, jo nuomone, feisbuko administracija galėjo su tuo susipažinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos