„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Dėl karantino žiemos prekių neišpardavę prekybininkai nevilty: vieni vilioja nuolaidomis, kiti sandėliuos iki naujo sezono

Dėl karantino ribojimų dauguma Lietuvos prekybininkų bemaž visą žiemą praleido užvėrę parduotuves. Tad atėjus pavasariui drabužių, batų ir specializuotų prekių pardavėjai susidūrė su rimta problema – neišparduotu žiemos asortimentu. Užsilikę žiemos prekės reiškia ir lėšų trūkumą, tad vieni verslininkai nuostolius bando mažinti taikydami dideles nuolaidas žieminiams batams ar paltams, kiti planuoja dalį prekių sandėlyje laikyti iki kitos žiemos, o treti skaudančia širdimi pusvelčiui prekes atiduos išparduotuvėms.
Vilniuje prie vėl atsidariusios parduotuvės „Humana“ rikiuojasi eilės
Vilniuje prie vėl atsidariusios parduotuvės „Humana“ rikiuojasi eilės / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Vilniuje ir Klaipėdoje įsikūrusios dvi drabužių parduotuvės „Dručkiai“, skirtos apkūniems pirkėjams, duris atvėrė prieš mėnesį, Vyriausybei atlaisvinus karantino apribojimus.

Visgi iki tol du mėnesius neveikusių parduotuvių vadovė Genovaitė Petrulevičienė 15min tvirtino, kad ji, kaip ir kiekvienas šalies prekybininkas, šiuo metu susiduria su ta pačia problema – dideliais žiemos prekių asortimento likučiais.

„Dručkiai“ feisbuko nuotr./Parduotuvė „Dručkiai“
„Dručkiai“ feisbuko nuotr./Parduotuvė „Dručkiai“

„Pradėjome pardavinėti rugsėjį, spalį. Lapkritį dar tik pradėjome įsivažiuoti ir netrukus teko uždaryti parduotuves. Mūsų parduotuvėse liko neparduota 60 proc. žiemos kolekcijos“, – apgailestauja jau 26 metus dirbanti prekybininkė.

Mūsų parduotuvėse liko neparduota 60 proc. žiemos kolekcijos.

Nepardavus žiemos kolekcijų, įmonėms trūksta apyvartinių lėšų įsigyti naujų prekių, susimokėti už nuomą, mokesčius.

„Tai yra baisu. Trūksta lėšų kitam sezonui, nes niekas neatleidžia nuo mokesčių – nors pristabdyti mokesčių mokėjimai, visus turėsime susimokėti. Tad stabdome naujų užsakymų kiekius“, – aiškino prekybininkė.

Daug pinigų užšaldyta prekėse ir negali dalyvauti rinkoje. Girdžiu, kad kiti verslai susiduria su lėšų trūkumu ir kitais metais prognozuoju tam tikrą prekių trūkumą“ – sakė A.Mačys.

Jai pritaria įmonės „Armitana“, valdančios tokias avalynės parduotuves, kaip „Salamander“, „Step Top“, „Žygio Batai“ ir kitas, prezidentas Arminas Mačys.

„Daug pinigų užšaldyta prekėse ir negali dalyvauti rinkoje. Girdžiu, kad kiti verslai susiduria su lėšų trūkumu ir kitais metais prognozuoju tam tikrą prekių trūkumą“ – 15min sakė A.Mačys.

„Likučiai – viena opiausių problemų“

Tokiomis pat nuotaikomis gyvena ir kiti prekybininkai, juo labiau, kad didžioji dalis stambiems tinklams priklausančių parduotuvių iki šiol nedirba, nes įsikūrusios prekybos centruose.

Drabužių parduotuvių tinklo „Apranga Group“ atstovas Tadas Marčiukaitis 15min patvirtino, kad ilgai trunkantis parduotuvių uždarymas sukūrė labai nepalankią situaciją dėl sezoninių prekių pardavimo ir tai yra viena pagrindinių visų prekybininkų problemų.

„Aprangos group“ nuotr./„Apranga“ parduotuvė
„Aprangos group“ nuotr./„Apranga“ parduotuvė

Šiuo metu iš 102 „Apranga Group“ parduotuvių Lietuvoje atidarytos tik 18.

„Likučių situacija yra viena opiausių problemų ir jei uždarymas tęsis dar labai ilgai, dalis prekybininkų paprasčiausiai gali nebeišlaukti“, – mano T.Marčiukaitis.

Nemaži nerealizuotos produkcijos likučiai susikaupė ir „Armitana“ valdomose parduotuvėse. Prieš savaitę Lietuvoje iš 45 parduotuvių 39 buvo uždarytos, Latvijoje neveikė visos, o Estijoje buvo planuojama visas uždaryti mėnesiui.

Tikrai nespėsime išparduoti žiemos asortimento, nes žiemos sezono pardavimai beveik neegzistavo ir iki šiol pagrindiniai prekybos taškai yra uždaryti, – sakė A.Mačys.

„Tikrai nespėsime išparduoti žiemos asortimento, nes žiemos sezono pardavimai beveik neegzistavo ir iki šiol pagrindiniai prekybos taškai yra uždaryti. Šio sezono prekes nenorom turėsime perkelti kitam sezonui ir parduoti su didele nuolaida, ko pasekoje patirsime praradimus“, – apgailestavo „Armitana“ prezidentas A.Mačys.

Neišpardavė šventinės kolekcijos

Tuo tarpu vaikiškų prekių parduotuvių „Kotryna Group“ generalinis direktorius Laimonas Bazilius 15min tvirtino, kad dėl sniego gausos žiemos sporto prekės, tokios kaip rogės ar čiuožynės, ar lauko drabužiai sulaukė didelio pirkėjų dėmesio, tačiau išparduoti visų prekių vis tiek nepavyks.

15min nuotr./Parduotuvė „Baby City“
15min nuotr./Parduotuvė „Baby City“

„Visgi žiemos prekių asortimentą įsigijome planuodami tiek fizinių, tiek elektroninių parduotuvių veiklą. Kadangi karantino metu prekiauti galime tik internetinėje parduotuvėje, matome, kad tikrai nespėsime parduoti turimų prekių“, – prognozuoja L.Bazilius.

Pasak jo, nors šalta ir snieguota žiema lėmė aktyvesnius lauko drabužių ir batų pardavimus, priešingai nutiko su drabužiais iš šventinės kolekcijos ar kitomis, pasipuošti skirtomis prekėmis – prieš jas įsigydami, tėvai su vaikais paprastai ateina apžiūrėti, pasimatuoti, nes jų dažnai reikia čia ir dabar.

Kadangi vengta susibūrimų, didelių švenčių ar apsilankymų pas draugus, sumažėjo ir poreikis puoštis.

Internetinė prekyba gelbėjo ne visus

Tiesa, didžiuosius prekybininkus iš dalies dar gelbėjo internetinė prekyba.

Anot L.Baziliaus, vaikiškų prekių ir drabužių pardavimai internetu išaugo kelis kartus, tačiau tai vis dar neatperka įprastai gaunamų pajamų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Internetinė parduotuvė „Baby City“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Internetinė parduotuvė „Baby City“

Kilo ir „Armitanos“ elektroninės prekybos pardavimai, kas, A.Mačio teigimu, leido įmonei išvengti tokių katastrofiškų reiškinių, kokius patiria kitos įmonės.

Tačiau paklaustas apie nuostolius dėl neišparduoto žiemos prekių asortimento verslininkas teigė, kad nuostolius skaičiuoti jau nusibodo.

„Jaučiame bendrą įmonės rezultatų kritimą 70 proc., tačiau elektroninė prekyba kilo 40 proc.“, – skaičiavo pašnekovas.

Tuo tarpu parduotuvės „Dručkiai“ internetinės parduotuvės neturi, todėl rūbais bandė prekiauti per feisbuką, bet didelės sėkmės nesulaukė.

„Kadangi nesame labai pigūs, prekiaujame brangesniais rimtų gamintojų rūbais, mums sudėtingiau. Nesistengiame lygiuotis su Gariūnais, urmo bazėmis. Prekyba internetu apkūniems žmonėms gana sudėtinga. Pasimatavę drabužius jie juos siunčia atgal, nes kirpimai skirtingi, figūros visų skirtingos“, – darbo specifiką aiškino parduotuvių vadovė.

O vėl atnaujinus parduotuvių veiklą pastebėta, kad klientų apsilanko ženkliai mažiau nei prieš karantiną. G.Petrulevičienė svarsto, kad dalis klientų nežino, jog parduotuvė jau veikia. Kita dalis nuolatinių klientų yra iš kitų rajonų, todėl dėl karantino ribojimų negali atvykti.

123RF.com nuotr./Drabužių parduotuvė
123RF.com nuotr./Drabužių parduotuvė

Tad G.Petrulevičienė džiaugiasi tik vienu – paprastai ji žiemos kolekcijas renkasi prieš metus, nuvykusi į parodas sausio pabaigoje ar vasario pradžioje. Pernai tokiu metu koronavirusas Europoje jau plito, todėl įmonės darbuotojai į parodas nenuvyko – dėl to žiemos rūbų užsisakė mažiau.

„Kai pamatėme, kokia situacija, derinomės su kompanijomis ir žiemai bei rudeniui daug neužsisakėme – sumažinome vyriškų striukų, kitų gaminių, kurių dar turėjome, užsakymą. Jei būtume atlikę įprastinį užsakymą, dabar būtų labai sunku. Ir taip apyvartinių lėšų niekas neturi“, – kalbėjo verslininkė.

Mažiau prekių įmonė užsisakė ir šiemet.

„Kitiems metams 50 proc. mažiau užsakinėjame, nes nežinome kokia bus ateitis, ar vėl neuždarys. Be to, į parodas važiuoti negalime, visas kolekcijas internetu renkamės, o rankomis nepalietus pirkti šiek tiek rizikinga“, – motyvavo verslininkė ir pridūrė, kad ir patys gamintojai sumažino kolekcijų pasiūlą.

Pardavinės su nuolaidomis, atiduos išparduotuvėms

Prekybininkai viliasi, kad dalį užsilikusių žiemos prekių pavyks parduoti pritaikius nuolaidas.

„Bandysime parduoti su nuolaidomis, bet nežinome, kiek liks prekių“, – sako parduotuvių „Dručkiai“ vadovė.

Kalbėdamas apie neišparduotą žiemos prekių asortimentą, L.Bazilius taip pat sako, kad likusioms prekėms bus taikomos dar didesnės nuolaidos, ypač atšilus orams, kai žiemos prekių asortimentas taps nebeaktualus, siekiant sumažinti sandėliavimo kaštus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Sportland“ rudens – žiemos drabužiai ir avalynė
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Sportland“ rudens – žiemos drabužiai ir avalynė

Kita neišparduotų „Kotryna Group“ prekių dalis bus sandėliuojama ir pardavinėjama kito sezono metu, taip pat taikant nuolaidas.

Panašios strategijos laikysis ir kiti prekybininkai.

„Mes šiuo metu jau prekiaujame naujo sezono prekėmis, tačiau vis dar galima įsigyti ir žiemos sezono asortimento. Jis parduodamas labai palankiomis kainomis, kas, savaime suprantama, yra daroma mūsų pajamų sąskaita“, – kolegoms pritaria „Apranga group“ atstovas T.Marčiukaitis.

„Bandome parduoti savo internetiniais kanalais, perpardavinėjame. Daugiausiai likučiai liks kaip įšaldytas turtas, kurį visus metus bandysime rinkose realizuoti.

Kartais nerealizuotą produkciją perparduodame išpardavimo potalams. Manau, jie klesti reguliarių pardavėjų sąskaita“, – apibendrino ir „Armitana“ prezidentas A.Mačys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs