2020 12 02 /17:57

Sprendimas dėl „Equinor“ SGD pirkimo lieka kitai Vyriausybei

Energetikos ministerijai siūlant kitąmet perpus mažinti Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo veiklai palaikyti iš Norvegijos „Equinor“ perkamų laivų skaičių, Vyriausybė trečiadienį paliko šį klausimą spręsti naujajam ministrų kabinetui.
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Ministerija siūlo, kad vietoj keturių laivų 2021-2024 metais būtų perkami du laivai, taip daugiau kaip 20 mln. eurų per metus sumažinant sąnaudas ir apie 30 proc. – SGD terminalo saugumo dedamąją.

Kadenciją baigiantis premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad būtent Energetikos ministerijos pastangomis atnaujintos derybos su „Equinor“.

„Daug tokių keistų sutarčių lydi mūsų terminalą ir argumentų, tokių pasakymų, kad pradėjus projektą nebuvo tikimasi, kad jis veiks efektyviai. Dabar už tai visi mes turime mokėti. O sumoka vartotojai. (...) Jeigu nebūtų Energetikos ministerijos žingsnių daroma, tai nebūtų atsinaujinusios ir derybos su „Equinor“, kur irgi ilgą laiką buvo kalbama, kad niekas su mumis nesidera (...)“, – pasitarime sakė S.Skvernelis.

„Bet tai yra terminalo tema, nelieskime jos, jinai nėra liečiama, tai palikime naujai Vyriausybei apsispręsti“, – ironizavo S.Skvernelis.

Kadenciją baigiantis energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas dabartinę situaciją vadino „sveikoje dujų rinkoje“ esančiu „paveldėtu pūliniu“, dėl kurio susimokėti turi dujų, elektros ir šilumos vartotojai.

„Mūsų siūlymas yra nustatyti du krovinius ir argumentai tie, kad tie kroviniai neša nuostolį nuo 25 mln. iki 30 mln. eurų kitiems metams. Jeigu tokios tendencijos tęsis, tai iki šio kontrakto pabaigos 2024 metais tai gali sugeneruoti iki 200 mln. eurų nuostolį“, – kalbėjo Ž.Vaičiūnas.

Laikinasis finansų ministras Vilius Šapoka siūlo neskubėti ir ieškoti kompromiso. Finansų ministerija yra pagrindinė „Ignitis grupės“ akcininkė.

„Nors pozicijos yra išsiskyrusios, tačiau argumentų turint tiek vienai, tiek kitai pusei, reikia paieškoti labiau subalansuoto sprendimo, o tam tikrai reikia laiko“, – sakė V.Šapoka.

Valstybės valdomos „Ignitis grupės“ valdybos narys ir keturis SGD laivus perkančios įmonės „Ignitis“ stebėtojų tarybos narys Vidmantas Salietis taip pat pritarė, ket nereikia skubėti.

„Nereikėtų skubėti su sprendimų priėmimu šiame Vyriausybės posėdyje ir reikėtų skirti laiko visų suinteresuotų šalių diskusijoms ir papildomų kompromisų paieškai“, – pasitarime sakė V.Salietis.

Ž.Vaičiūnas teigimu, sprendimų galima buvo imtis jau anksčiau: „Skubėti reikia protingai. Lygiai prieš metus „Ignitis grupei“ siūlėme imtis sprendimų, deja, jų nebuvo imtasi“.

Jis patikino, kad sprendimai nėra skuboti ir teikiami paaiškėjus situacijai dėl 2021 metų apsirūpinimo dujomis per terminalą.

Energetikos ministerija lapkritį pranešė siūlanti Vyriausybei gerokai sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus – jei Seimas ir Vyriausybė pritartų, vartotojams tenkantys kaštai minimaliai terminalo veiklai palaikyti sumažėtų nuo maždaug 25 mln. eurų šiemet iki 6,5-7 mln. eurų 2021 metais.

Tai reiškia, kad didžioji dalis dabar patiriamų nuostolių dėl itin brangių „Equinor“ dujų bus perkelta valstybės kontroliuojamai „Ignitis grupei“, nebent ši persiderėtų su „Eguinor“ ir sumažintų dujų kainą arba krovinių skaičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų