Dėl neteisėto „Facebook“ vartotojų duomenų panaudojimo pradėtas tyrimas

Jungtinių Valstijų federalinė prekybos komisija (FTC), atsakinga už vartotojų apsaugą, patvirtino žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad ji pradėjo tyrimą šalies kompanijos „Facebook“ atžvilgiu dėl netinkamo asmeninių to paties pavadinimo socialinio tinklo naudotojų duomenų panaudojimo, pažadų dėl privatumo nevykdymo bei galimo ankstesnio susitarimo su tarnyba pažeidimo.
„Facebook“
„Facebook“ / „Scanpix“ nuotr.

FTC patvirtino dar praėjusią savaitę pasirodžiusius pranešimus, kad pradėjo tyrimą dėl dešimčių milijonų „Facebook“ naudotojų duomenų rinkimo ir netinkamo jų panaudojimo. Paprastai ši tarnyba savo tyrimų nekomentuoja, tačiau priėmė neįprastą sprendimą ir patvirtino, kad atlieka „neviešą“ tyrimą „Facebook“ atžvilgiu.

„FTC yra tvirtai įsipareigojusi panaudoti visas turimas priemones apsaugoti vartotojų privatumą“, – nurodoma tarnybos pranešime.

Po tokio pranešimo „Facebook“ akcijos atpigo daugiau nei 5 proc. Praėjusią savaitę jos neteko maždaug 14 proc. vertės.

2011 metais „Facebook“ ir FTC pasirašė taikos susitarimą ir sureguliavo FTC pretenzijas dėl to, kad bendrovės klaidino savo vartotojus dėl asmeninių duomenų viešinimo. FTC kaltino socialinį tinklą tuo, kad jis nepakankamai informavo naudotojus, kokie jų duomenys yra renkami ir perduodami išmaniųjų programėlių kūrėjams. Esą naudotojams buvo nurodoma, kad jų „Facebook“ informacija liks privati, tačiau vėliau ja buvo dalijamasi ir ji buvo viešinama.

O dabar kalbama apie galimą šio susitarimo pažeidimą.

Socialinis tinklas „Facebook“ atsidūrė skandalo epicentre paaiškėjus, kad Didžiosios Britanijos įmonė „Cambridge Analitica“, teikianti politines konsultacijas ir susijusi su JAV prezidento Donaldo Trumpo rinkimų kampanija, turėjo prieigą prie 50 mln. socialinio tinklo naudotojų duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis