„Siekiame dirbti atsakingai ir užkirsti riziką bet kokiam neigiamam poveikiui aplinkos orui, vandeniui ir gruntui. Jau ir dabar KLASCO taiko pažangiausias aplinkosaugos priemones, naudojamas Vakarų Europos uostuose, atitinkamai organizuojami darbai, atsisakome itin taršių krovinių. Prie KLASCO pastatytų dviejų oro kokybės tyrimų (OKT) stotelių duomenys rodo, kad KLASCO naudojamos priemonės yra veiksmingos ir uosto poveikis aplinkai yra gerokai mažesnis už kitų taršos šaltinių mieste įtaką orui. Tačiau viešojoje erdvėje toliau eskaluojama taršos tema, kurioje remiamasi ne faktais, o subjektyvia nuomone, siekiant diskredituoti bendrovę“,– sako KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.
Pasak KLASCO vadovo, naujasis penkerių metų trukmės planas apima organizacines bei technines priemones iki 2025 metų. Bendrovė dar daugiau dėmesio skirs jau ir dabar naudojamoms priemonėms: krovos metu darbuotojai nuolat stebi KVJUD monitoringo stotelės fiksuojamus kietųjų dalelių koncentracijos ore duomenis ir pagal juos koreguoja krovos darbus, esant būtinybei juos stabdo. Nuolat vykdomas paviršinių lietaus nuotekų monitoringas, valomi nuotekų šuliniai, valymo įrengimai ir t.t. Kraunant dulkančius krovinius, kylančių dulkių sklaida lokalizuojama 6 vandens rūko patrankomis, kroviniai drėkinami krovos ir sandėliavimo vietose, sausuoju metų laiku laistomi ir valomi pravažiavimo keliai, technologinės zonos bei sandėliavimo aikštelės. Krovinius kraunančiuose transporteriuose yra įrengtos drėkinimo sistemos virš transporterio juostų ir krovinių perkritimo taškuose. Taip pat bus įvestos papildomos krovos darbų organizavimo priemonės, darbuotojai mokomi dirbti su specializuotais kroviniais bei taršą mažinančia technika ir įranga ir t.t.
Oro monitoringo stotelių duomenys ir aplinkosaugos specialistų periodiškai atliekamų tyrimų rezultatai, anot įmonės, rodo, kad jau ir šiuo metu naudojamos aplinkosaugos priemonės yra efektyvios. Pagal oro stebėjimo stotelių, stovinčių KLASCO teritorijoje, duomenis, nuo 2019 metų balandžio mėnesio kietųjų dalelių PM1, PM2,5 ir PM10 paros vidutinė norma nei karto nebuvo viršyta. Tuo metu Klaipėdos mieste esančios OKT stotelės užfiksavo netgi 7 kartus užfiksavo paros normos viršijimus.
Šiuo metu bendrovė išbando papildomas naujas priemones: mobilų dulkių sulaikymo ekraną, sulaikantį dulkes transporto iškrovimo bei vagonų valymo vietose, dulkių slopinimo įrenginio „PIRA DUO“ – vandens rūko patranką, purškiančią vandens ir absorbuojančio preparato „AIRBORN 10“ mišinį dulkių surišimui ir nusodinimui. KLASCO buvo suplanavusi metalurgijos žaliavos krovą perkelti iš krantinių Nr. 7-9 į rekonstruojamas krantines Nr. 10-11, esančias toliau nuo miesto. Tam buvo atliktos investicijos, įrengiant papildomus infrastruktūros tinklus, suplanuota įrengti papildomą apsauginą tvorą krovos ir krovinio sandėliavimo vietoje – tai atitiktų pusiau uždarą krovos technologiją. Tačiau krovinio perkėlimo projektas vėluoja, nes Aplinkos apsaugos departamentas nepritarė bendrovės atliktai atrankai. Šiuo metu atliekamas papildomas poveikio aplinkai vertinimas, kurį bendrovė netrukus užbaigs.
Artimiausiu metu planuojama atlikti paviršinio vandens nuotekų valymo įrenginių remontą krantinėse, įrengti autoplovyklą išvažiuojančiam transportui ir įgyvendinti eilę kitų priemonių. Įgyvendindama aplinkosaugos priemonių planą, KLASCO taip pat atliks pilną esamos ir planuojamos veiklos poveikio aplinkai vertinimą, kurio sudėtyje bus vertinamas ir poveikis visuomenės sveikatai.
15min primena, kad Klaipėdos uoste veikianti „Klasco“ gyventojų peikiama dėl nesiliaujančios taršos. Visai šalia uosto tvoros įsikūrę gyventojai redakcijai vis siunčia nuotraukas, kuriose matyti pajuodusios palangės ir kiti namų buities reikmenys. Gyventojai skundžiasi turintys kvėpuoti juodomis dulkėmis, kurios kyla iš bendrovės jai kraunant geležies rūdą.