Į redakciją kreipėsi sidrą ir kitus gėrimus importuojančios ir šiais gėrimais prekiaujančios parduotuvės „Sidro namai“ vadovas Mykolas Ševčenka, besipiktinantis depozito sistemos administravimu.
USAD neseniai paskelbė, kad keis administravimo įkainius gamintojams – pavyzdžiui, didmenine prekyba užsiimančiai M.Ševčenkos įmonei, kurios asortimente beveik visi parduodami buteliai yra stikliniai, įkainiai netgi sumažės – nuo naujų bus mokama 5,5 ct, vietoje 6,5 ct už taros vienetą.
Vis dėlto pašnekovas teigė, kad administravimo sistema jam kliūdavo nuolat – nors gyventojams depozito dydis liko ir liks toks pat nuo pat paleidimo (10 ct/už taros vienetą), verslui jis vidutiniškai kasmet kyla. Pavyzdžiui, tarifas stiklinei tarai dar 2021 m. buvo 4,7 ct.
Pats 10 ct siekiantis depozitas – kurį galiausiai pirkėjai atsiima – verslininkui galvos skausmo nekelia. „Tie 10 ct „vaikšto“ – mes jų neuždirbame, bet ir neprarandame. Sumokame USAD, o jie išskirsto į prekybos taškus. Tada žmogus, pridavęs butelį, juos susigrąžina“, – tvarką paprastai paaiškino verslininkas.
Vis dėlto jis pažymėjo, kad USAD nesurenka 100 proc. visos taros. Pati įstaiga skelbia, kad taros surinkimo lygis siekia apie 92 proc. Tai reiškia, kad 8 proc. atvejų minėti 10 ct negrįžta vartotojui, o priskaičiuojami kaip USAD pajamos.
„Jiems lieka ir tie 10 centų, nes niekas jų neatsiėmė, ir lieka administravimo mokestis, nes tos taros niekas nesuadministravo, ji nesugrįžo per taromatus. Susimokama už kiekius, kurie nebuvo surinkti ir administruoti, ir tai tampa administratoriaus pasyviomis pajamomis. Permokų administratorius negrąžina, o pasiteiravus, kur panaudojami tie pinigai, buvo atsakyta, kad jie naudojami administravimo mokesčio mažinimui. Nuo depozito sistemos atsiradimo įkainiai kilo kiekvienais metais“, – nurodo verslininkas.