„Produkcijos tiekimas bus atnaujintas artimiausiu metu“, – skelbiama „Švyturio-Utenos alaus“ pranešime spaudai.
Tiekimas buvo sustabdytas, kai „Maxima“ atsisakė pirkti produkciją pagal naująjį bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ kainoraštį. Aludariai teigia, kad produkciją yra priversti branginti dėl Vyriausybės įvestų akcizų alui, taip pat dėl depozito vienkartinėms pakuotėms.
„Suprantame, kad tai kraštutinė priemonė, tačiau nebegalėjome savo lėšomis dengti nuo kovo 1 dienos išaugusio akcizo, naujai atsiradusių depozitinių pakuočių sutvarkymo kaštų bei būtinų investicijų į gamybą.
Derybos buvo sunkios, tačiau džiaugiamės, kad pavyko surasti kompromisinį sprendimą, tenkinantį abi puses. Produkciją pradėsime tiekti artimiausiu metu, kai tik gausime pirmuosius užsakymus naujomis kainomis“, – pranešime spaudai sako „Švyturio-Utenos alaus“ Korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys.
„Maximos“ Komunikacijos vadovė Renata Saulytė patvirtino, kad derybos baigtos sėkmingai. Tačiau alus dėl kai kurių priežasčių brangs. Pirmiausia, dėl didėjančio akcizo, taip pat ūgtelėjusios minimalios algos ir žaliavos brangimo.
Alaus kaina turėtų didėti 3 procentais.
Nuo kovo 1 d. akcizas alui padidėjo 100-ui litrų produkto nuo 2,71 iki 3,11 euro už 1 proc. faktinės tūrinės alkoholio koncentracijos. Litras 6 proc. stiprumo alaus turėtų pabrangti 2,4 euro cento dėl akcizo. Nuo padidėjusios kainos skaičiuojamas ir didesnis PVM, kuris šiuo metu Lietuvoje siekia 21 proc..
Nuo vasario 1 d., įvedus depozitą skardinėms ir PET gėrimų pakuotėms bei iki 10 centų padidėjus depozitui už stiklo tarą, aludariai privalės padengti pakuočių tvarkymo išlaidas, kurios, kaip skelbia aludariai, sieks šimtus tūkstančių eurų per metus.
Kiti šalies aludariai taip pat derėjosi su prekybos centrais dėl didesnių kainų.