Teksaso valstijos generalinis prokuroras Kenas Paxtonas pranešė apie ieškinį, kuris buvo pateiktas Teksaso federaliniame teisme, sakydamas, kad „Google“ naudoja savo „monopolinę galią“ internetinių skelbimų kainų kontrolei, valdydama rinką savo naudai ir pašalindama konkurentus.
„Ši milžinė naudojasi savo galia manipuliuodamas rinka, sunaikindama konkurenciją ir pakenkdamas jums, vartotojams“, – teigė K.Paxtonas „Twitter“ paskelbtame vaizdo įraše.
Kalifornijos Mountin Vju mieste įsikūrusi „Google“ pavadino generalinio prokuroro tvirtinimus „neturinčius pagrindo“ ir teigė, kad internetinės reklamos kaina per pastarąjį dešimtmetį krito.
„Tai yra labai konkurencingos pramonės požymis, – sakoma bendrovės pranešime. – Mes griežtai ginsimės nuo [K. Paxtono] nepagrįstų ieškinių teisme“.
K.Paxtonas vadovavo dvipartinei 50-ies JAV valstijų ir teritorijų koalicijai, kuri 2019 metais rugsėjo mėnesį paskelbė tirsianti „Google“ verslo praktiką dėl „galimo monopoliniu elgesio“.
Dabar Teksaso valstija kartu su kitais respublikonų generaliniais prokurorais iš Arkanzaso, Aidaho, Indianos, Kentukio, Misisipės, Misūrio, Šiaurės Dakotos, Pietų Dakotos ir Jutos pateikė šį ieškinį.
Skundas nukreiptas į „Google“ verslo esmę – skaitmeninę reklamą, kuri generuoja beveik visas milžinės pajamas, taip pat visus pinigų srautus, kuriais patronuojamoji įmonė „Alphabet“ finansuoja daugybę technologijų projektų.
Populiarėjant reklamai internete, šie skaitmeniniai skelbimai pavertė „Google“ pinigų gavimo mašina. Per devynis šių metų mėnesius „Google“ skelbimų pardavimai siekė beveik 101 mlrd. JAV dolerių ir sudarė 86 proc. visų jos pajamų.
Ieškinį pateikusios valstijos teigia, kad „Google“ ketina panaudoti savo įtaką užgniaužti kitus potencialius konkurentus ir kelius naujovėms. Pasak skundo, bendrovė sudarė neteisėtą susitarimą su „Facebook“, pagrindine varžove internetinės reklamos rinkoje, dėl manipuliavimo rinka.
„Facebook“ kol kas atsisakė pateikti komentarų.
„Google“ siekia visiško dominavimo, o naujausias jos tikslas yra pakeisti laisvą ir atvirą interneto architektūrą“, – teigiama ieškinyje.
„Google“ pareigūnų teigimu, bendrovė didžiąją dalį pajamų iš „reklamos technologijų“ dalijasi su leidėjais, pavyzdžiui, laikraščių svetainėmis.