Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Detalus interneto svetainės kūrimo planas: profesionalų rezultatą pasieks netgi „žaliausi“ (III dalis)

Ankstesnėse šio straipsnių ciklo dalyse jau aptarėme, kad interneto svetainės kūrimui galima pasitelkti turinio valdymo sistemas (CMS), svetainių kūrimo įrankį ir el.komercijos skriptus. Šioje publikacijose žengsime paskutinius žingsnius profesionalios internetinės svetainės kūrimo ir jos akceleracijos link.
Kompiuteris
Kompiuteris / 123RF.com nuotr.

Pasikartokime tai, kad CMS variantas geriausiai tinka tinklaraščių bei svetainių su dideliais turinio kiekiais kūrimui. O kam tinkamiausias svetainių kūrimo įrankis ir kaip juo naudotis?

Subalansuotas programuotojų – tinkamas paprastam žmogui

Geroji žinia ta, kad svetainę lengvai susikursite su svetainių kūrimo įrankiu net jeigu ir nesate programuotojas. Svetainę kurti galite pradėti iš karto – tereikia atidaryti „Svetainės kūrimo įrankį“ savo „Hostinger“ paskyroje.

Nenustebinsime pranešdami, kad pirmiausia turėsite susikurti savo svetainės dizainą. Galėsite rinktis iš daugiau nei 200 nemokamų dizaino šablonų arba importuoti bet kokio tipo svetainę, pasinaudodami perkėlimo įrankiu. Bibliotekoje svetainių šablonai yra suskirstyti pagal kategorijas, tad išsirinkti bus paprasta. Kai apsispręsite dėl, savo akimis, idealios išvaizdos temos, būsite nukreipti į svetainės kūrimo aplinką.

Atsiraitokite rankoves, kadangi tą akimirką prasidės tikroji kūryba. Redaktoriaus lango viršuje matysite meniu, kuriame rasite visus reikalingus svetainės kūrimo įrankius. Peržvelkime juos.

Pirmiausia matysite keturias pagrindines funkcijas: publikavimo, išsaugojimo ir atsarginių kopijų kūrimo įrankis; svetainės peržiūros funkcija; „Undo“ ir „Redo“ mygtukai; prisitaikymo prie įvairių dydžių ekranų įrankis.

Išskirtinę internetinę svetainę susikurti padės jums paruošti išplėstiniai nustatymai: apsipirkimo krepšelio funkcija, įvairių apmokėjimo metodų sistemos, socialinių tinklų integracija, vietovės nustatymo funkcija su „Google“ ar „Bing“ žemėlapiais, vaizdo įrašų įkėlimas į „YouTube“, mygtukų, blokų, meniu mygtukų kūrimo įrankiai.

Neignoruokime ir sekcijos viršuje dešinėje, nes joje rasite dar daugiau techninių funkcijų, tokių kaip puslapio kūrimas ir navigacija, svetainės kalbos nustatymai, SEO įrankiai bei svetainės išvaizda (puslapio piktograma, fonas, stilistika).

Jeigu ketinate sukurti mažą arba vidutinio dydžio svetainę, rekomenduojame rinktis šį įrankį. Be to, galite išbandyti ir kitus svetainių kūrimo įrankius rinkoje. Didžiausias privalumas – tai, kad su jais sukurti svetainę gali bet kas.

8 patarimai norintiems tapti geriausiais

Sugrįžkime į mūsų publikacijos pradžią, kurioje užsiminėme apie 5 žingsnius profesionalios svetainės link. Svetainės idėja sugalvota, domenas užregistruotas, su svetainių hostinimo galimybėmis susipažinta, geriausi svetainių kūrimo metodai aptarti. Tačiau jūsų kelionė čia nesibaigia, tai veikiau tik kelio pradžia. Prieš akis – interneto svetainės augimo proceso planavimas.

Pateikiame 8 patarimus, kuriais vadovaudamiesi pretenduosite sukurti vieną geriausių svetainių visame internete.

Išmanykite savo rinką

Vienas svarbiausių dalykų, kuriant svetainę, yra rinkos identifikavimas, kuris nulems jūsų svetainės kryptį. Be tinkamo planavimo, reikalai gali pakrypti prasta linkme, ir labai greitai.

Pradėkite nuo savo stipriųjų pusių identifikavimo. Kuomet mylite savo veiklą, geri rezultatai ateina patys. Geriausius rezultatus pasieksite, pasirinkę jus dominančią rinką. Darbas įdomioje rinkoje suteiks jums energijos kurti aukščiausios kokybės turinį ir motyvuos atlikti kasdienines užduotis. Esant tokioms aplinkybėms, organiškai padidėja sėkmės tikimybė. Pavyzdžiui, jeigu jums patinka skaityti, apsvarstykite knygų tinklaraščio galimybę.

Atlikite rinkos analizę. Ištyrus rinką, atsiranda galimybė lengviau suprasti vartotojų poreikius. Populiariausias paieškos frazes sužinosite naudodami „Google Trends“, „KWFinder“ ir „Answer The Public“ įrankius.

Sugeneruokite unikalių idėjų savo verslui. Paprasčiausiai susirašykite visas idėjas tuščiame lape. Neatsisakykite tų idėjų, kurios atrodo keistos ar neįmanomos, nes dažnai būtent iš tokių idėjų gimsta geriausi prekės ženklai.

Žinote ir tai, ko reikia vartotojams, ir ką geriausio pasiūlyti galite iš savo pusės? Negalime užtikrinti, kad to gana. Pabandykite išanalizuoti konkurentų veiklą – jie gali būti puikus įkvėpimo šaltinis. Tiesiog atlikdami konkurentų analizę, galite pasisemti išties šviežių idėjų. Tarkime, dauguma konkurentų, norėdami pritraukti didesnius klientų srautus, naudoja partnerių programas.

Naudokite Google Analytics įrankį

Neįmanoma priimti strateginių sprendimų, neatsiremiant į svarbius duomenis. Jeigu norite būti sėkmingi, jums tiesiog privalu stebėti ir analizuoti pagrindinius svetainės rezultatus. Šiam darbui geriausiai tinkla „Google Analytics“ įrankis, suteikiantis naudingas įžvalgas apie tikslinę auditoriją: jų pirkimo informaciją, naršymo elgseną bei daug kitų funkcijų.

Jeigu iki šiol nesate naudojęsi „Google Analytics“ įrankiu, nesijaudinkite. Internete rasite detalią dokumentaciją bei gidus, kurie supažindins su šiuo įrankiu. Galite pradėti nuo „Google Analytics“ kursas naujokams ir „Google Analytics“ kursas pažengusiems. Šiuose šaltiniuose rasite daugybę patarimų sklandžiai pradžiai.

Stebėkite išteklių sunaudojimą

Stebėkite ne vien tikslinės auditorijos elgseną, bet ir sunaudojamus svetainės išteklius, taip apsidrausdami nuo nenumatytų svetainės veiklos trikdžių. Su „Hostinger“ šią informaciją galite stebėti tiesiogiai valdymo skyde, „Statistikos“ skiltyje.
Atsiradus didesniam lankytojų srautui, galite pastebėti staigius išteklių naudojimo šoktelėjimus – tai yra signalas, kad turite optimizuoti savo svetainę ir sumažinti sunaudojamus išteklius. Kita išeitis – hostingo plano atnaujinimas.

Pasirūpinkite svetainės kūrimo aplinka

Sėkmingos svetainės yra nuolat atnaujinamos, dėl to turite pasirūpinti efektyvia svetainės kūrimo ir redagavimo aplinka. Tam prireiks dviejų esminių dalykų. Sėkmingiausi verslai yra orientuoti į klientus, o jų poreikius padės išsiaiškinti svetainės lankytojų apklausos. Taigi lankytojų atsiliepimai – tai viena. Antra – svetainės kūrimo aplinka. Naujų funkcijų testavimas neturėtų vykti publikuotoje svetainės versijoje. Apsidraudimui siūlome susikurti lokalią testavimo svetainę su XAMPP arba pasinaudoti svetainės pridėjimo funkcija. Taip pat galite susikurti svetainės kūrimo aplinkos subdomeną.

Veikiausiai nėra pasaulyje nė vienos svetainės, kurią sukurti tobulai pavyko pirmuoju kartu. Identifikavus klaidą ar tobulintiną aspektą, svarbiausia rasti tinkamą sprendimą. Ir judėti pirmyn.

Naudokite HTTPS protokolą

HTTPS yra naujas internetinių svetainių standartas. Jeigu jūsų svetainėje galima rasti jautrios informacijos (pavyzdžiui, prisijungimo slaptažodžiai, asmeniniai duomenys, mokėjimo duomenys), HTTPS yra būtinybė.

Be to, SSL/TLS turi daug privalumų. Pradėkime nuo geresnės pozicijos paieškos sistemose. Tokios paieškos sistemos kaip „Google“ teikia prioritetą HTTPS svetainėms. Tęskime pasitikėjimo kūrimu: jūsų svetainės lankytojai bus užtikrinti, kad jų informacija yra saugi. Galiausiai, išvengsite nesaugios svetainės žymės. Svetainės, naudojančios HTTP protokolą, naršyklėse yra žymimos kaip nesaugios.

Norėdami naudoti HTTPS, turite įsigyti SSL sertifikatą. Gera žinia, kad „Hostinger“ siūlo SSL sertifikatą su kiekvienu metiniu hostingo planu. Jeigu nenorite įsigyti hostingo plano, SSL sertifikatą rasite „Hostinger“ parduotuvėje. Daugiau informacijos rasti galite SSL gide.

Sustiprinkite svetainės apsaugą

Saugumas visuomet turi būti jūsų prioritetas. Ypač – šiame amžiuje, kai ir technologijų pasiekimai, tačiau ir kibernetinių atakų skaičius yra didesnis negu bet kada anksčiau. Didžiausios grėsmės internete yra DoS/ DdoS atakos, šlamštas, vadinamosios grubios jėgos ir injekcijos atakos.

DoS/ DDoS atakų metu internetinė svetainė yra bombarduojama milijonais užklausų iš daugybės skirtingų šaltinių. Tokiu būdu sutrikdoma svetainės veikla ir ji tampa nepasiekiama. Šlamštą apibūdinkime taip: kenkėjai gali pasinaudoti jūsų kontaktine forma ar komentarų skiltimi ir užtvindyti jūsų svetainę beverte informacija. Siekdami to išvengti, naudokite anti–šlamšto programas (pavyzdžiui, „reCAPTCHA“).

Grubios jėgos ataka asmuo išbando visus galimus rakto ar prisijungimo slaptažodžio variantus. Tuo tarpu injekcijos atakas galime vadinti vienomis grėsmingiausių. Tai – kuomet kenksminga programinė įranga arba kodas yra „suleidžiami“ į svetainę, pasinaudojus saugumo spragomis.

Norite apsaugoti savo svetainę nuo šių grėsmių? Traukite bloknotą ir tušinuką – darysime konkretų veiksmų konspektą. Naudokite „CAPTCHA“ – itin paprastas, tačiau galingas įrankis kovai su šlamštu. Ribokite prisijungimų kiekį, ir po kelių neteisingų slaptažodžių įvedimo, nustatykite 5–10 minučių pertrauką. Įdiekite saugumo papildinį: jeigu naudojate „WordPress“, papildomą jūsų svetainės saugumą užtikrins „Wordfence“ ar „Sucuri“ papildiniai.

Be to, įsitikinkite, kad naudojate naujausią programinės įrangos versiją. Pasenusios programų versijos dažnai neužtikrina maksimalaus saugumo. Galiausiai, įdiekite „Cloudflare – tai ne tik apsaugos svetainę nuo visų grėsmių internete, bet dar ir užtikrins geresnį jos funkcionavimą veikimą įvairiose šalyse.

Taip pat ne mažiau svarbu išsirinkti patikimą hostingo paslaugų teikėją. „Hostinger“ naudoja įvairias saugumo priemones, kurios padeda apsisaugoti nuo visų anksčiau išvardintų grėsmių bei kiekvienai svetainei gali užtikrinti maksimalų veikimo laiką.

Padidinkite svetainės greitį

Niekas neerzina labiau už lėtai veikiantį interneto tinklalapį. Puslapio greitis ir krovimo laikas daro didžiulę įtaką svetainės lankytojų pasitenkinimui. Dėl jo greitos svetainės ne tik užima aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose, bet ir sulaukia teigiamų lankytojų patirčių. Jeigu norite sužinoti daugiau informacijos apie svetainės greitį, pasinaudokite „GTmetrix“ arba „PageSpeed Insights“ „Google“ įrankiais.

Dar daugiau patarimų anglų kalba rasite straipsniuose 9 ways to speed up WordPress, How to leverage browser caching bei Optimizing your images for maximum performance.

Planuokite tolimesnius žingsnius

Paskutinis, bet ne prasčiausias patarimas: visada stenkitės būti keliais žingsniais priekyje. Jeigu sukursite el.komercijos svetainę, visuomet galvokite, kaip pritraukti naujus vartotojus ir paskatinti juos pirkti.

Savo idėjas laikykite vienoje vietoje – tokiu būdu matysite savo progresą laike. O kuomet prie jūsų komandos prisijungs dar daugiau žmonių, bus labai paprasta juos supažindinti su jūsų verslu.

Sveikiname – jūs jau žinote svarbiausius svetainės kūrimo įrankius ir principus. Esame tikri, kad įsisavinote ir mūsų patarimus, kurie, tinkamai panaudoti, padės išsiskirti iš minios. Na ir pabaigai – klausimas iš mūsų pusės: ko laukiate?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai