„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Didieji avalynės tinklai persikelia į internetą

Neturite batų ir nenorite išeiti iš namų? E-parduotuvių dėka šiandien avalynę galite užsisakyti internetu. Rinktis tikrai yra iš ko: nemaža dalis avalynės parduotuvių šiandien savo pasiūlą atveria virtualiame kataloge. Kuo patraukli e-prekybą? Ir ką būtina apie ją žinoti?

Didėjanti perkamoji galia

Globaliai prekybai persikėlus į internetinę erdvę verslas ėmė vis sparčiau plėstis e-parduotuvių tinkle. Avalynės tiekėjai – ne išimtis. Dalis „senbuvių“ kompanijų sukūrusios e-parduotuves palengvino vartotojo dalią – tapo pasiekiamos iš bet kurio Lietuvos taško.

Iš esamų klientų dažnai sulaukdavome laiškų su klausimais, ar galime atsiųsti tam tikrus batų modelius į kitus miestus, tai iš esmės ir buvo paskata mums atsidaryti savo e-parduotuvę.

„Iš esamų klientų dažnai sulaukdavome laiškų su klausimais, ar galime atsiųsti tam tikrus batų modelius į kitus miestus, – teigia naujai atsidariusios www.steptop.lt internetinės parduotuvės vadovas Vytautas Palovis – Tai iš esmės ir buvo paskata mums atsidaryti savo e-parduotuvę.“

„Elektroninę parduotuvę atsidaryti paskatino poreikis ieškoti naujų pardavimo kanalų bei rinkų. Taigi, žvelgdami į Vakarų Europos internetinės prekybos tendencijas (kurios jau tuo metu buvo smarkiai išvystytos), prieš 2 metus atsidarėme elektroninę parduotuvę“ – teigia UAB „Šiuolaikinės mados centro“ (atstovaujančio „Danija“, „Este“, „Wawa“, „Famclub“, „Lantani“ e-parduotuves) direktorius Mantautas Bieliauskas.

Pastaruoju metu ypač pastebima tendencija, jog perkančiųjų internetu Lietuvoje perkamoji galia didėja. „Mūsų klientų auditorija darosi vis jaunesnė. „Skaitmeninė karta“ šiais laikais daugumą transakcijų įvykdo internetu, internetinis apsipirkimas jiems yra ypač patrauklus“ – pastebi „Step Top“ internetinės parduotuvės vadovas.

8 metus internetinėje rinkoje dirbantys „Open24“ teigia, jog prekybos apimtys per pastaruosius metus ypač išaugo: „Jeigu pirmais metais parduodavome 3 – 5 batų poras per dieną, šiandien parduodame apie 150, – teigė „Open24“ direktorius Martynas Tinfavičius. – Per artimiausius 3 metus yra prognozuojamas dvigubas augimas internetinėje Europos batų rinkoje.“

Elektroninė komercija didina ir verslo efektyvumą. Kadangi įėjimo į prekybą internetu barjeras yra pakankamai žemas, prekybininkai, atverdami alternatyvią apsipirkimo galimybę, sutaupo daug lėšų. Tokiu būdu smulkiam verslui yra sukuriamos sąlygoms išlikti bei vystytis.

„Nors iš pradžių pardavimai ir nebuvo dideli (Lietuvoje prieš porą metų dar nebuvo plačiai išvystyta internetinė rinkodara), tačiau šiai dienai e-parduotuvė pardavimas neatsilieka nuo fizinių parduotuvių“ – pastebi M.Bieliauskas

„Katės maiše“ dilema

„Deja, sąžiningumo klausimas – vis dar lieka atviras elektroninės prekybos rinkoje. Nors prekyba avalyne internetu Lietuvoje vyksta jau seniai, tačiau ne visi šios rinkos dalyviai aiškiai apibrėžia prekių grąžinimo politiką.

Tai ypač būdinga jaunoms įmonėms, kurios neturi fizinių parduotuvių ir tik palaipsniui veržiasi į šią rinką, tenka dažnai išgirsti atvejų, jog klientas tiesiog lieka „ant ledo“: įsigyja netinkančią prekę be teisės susigrąžinti pinigus“ – pastebi V.Palovis.

Dėl to, pašnekovo teigimu, prieš perkant prekę internetu yra būtina nuodugniai susipažinti su tiekėjo nurodytomis taisyklėmis, pasidomėti prekiaujančiojo reputacija.

„Patiems su šia problema niekados neteko susidurti. Šiuo metu turime jau 9 fizines parduotuves didžiuosiuose Lietuvos miestuose, tad (prieš perkant internetu) klientai visada gali užsukti ir pasimatuoti, įsitikinti kokybe, o vėliau jau nuspręsti ar pirkti iš karto, ar vėliau mūsų internetinėje parduotuvėje“ – teigia „Step Top“ atstovas.

Norime, jog mūsų klientai jaustųsi saugūs, visuomet žinotų, jog net ir persigalvoję galės susigrąžinti pinigus

Pašnekovo teigimu, svarbiausias jų kompanijos prioritetas – kliento pasitikėjimas: „Norime, jog mūsų klientai jaustųsi saugūs, visuomet žinotų, jog net ir persigalvoję galės susigrąžinti pinigus. Manau, kad tai ir yra sąžiningas verslas. Gerbdami savo klientą prisidedame prie skaidrios prekybos, o tai – laisvosios rinkos prioritetas.“

„Open24“ direktorius M.Tinfavičius taip pat pastebi, jog jų verslas per visą gyvavimo laikotarpį nesusidūrė su didesniais nesklandumais: „Prekiaujantys internetu privalo būti 110% skaidrūs. Tai – prekybos internete būtina sąlyga“ – teigia pašnekovas. Jo požiūriu, nesąžiningumas šiandien yra žaibiškai paviešinamas internete, tad joks rimtas verslas negalėtų sau to leisti.

O jeigu M yra X?

„Skaidri prekių grąžinimo politika internetinės rūbų ir avalynės prekybos rinkoje yra kertinė, kadangi skirtingų gamintojų nurodyti dydžiai ne visuomet atitinka standartus. Nusipirkti patinkantį, bet dydžio neatitinkantį daiktą – viena pagrindinių grėsmių perkant internetu“ –  teigia V.Palovis

E-parduotuvės, kurios turi tik virtualius katalogus ir nesuteikia galimybės klientui pasimatuoti prekės, neinformuoja jo apie galimus dydžių neatitikimus standartui, rizikuoja savo verslu. Kas norės antrą kartą pirkti daiktą, kuris gali neatitikti nurodytų išmatavimų?

„Pirmais metais susidūrėme su šia problema ir ją sėkmingai išsprendėme. Mūsų klientams tiek prekės pristatymas, tiek jos grąžinimas nieko nekainuoja. Nepatikusią prekę grąžinti galima per kurjerį (jo atvykimas nemokamas) arba pristatyti į artimiausią parduotuvę.“ – teigia UAB „Šiuolaikinės mados centro“ direktorius.

Klientai turi turėti galimybę per 14 dienų terminą grąžinti prekes. Tai – neatimama jų teisė

„Klientai turi turėti galimybę per 14 dienų terminą grąžinti prekes. Tai – neatimama jų teisė, ir ją privalome gerbti, atsižvelgdami į ES taikomas prekybos internete direktyvas, – teigia „StepTop“ internetinės parduotuvės vadovas

Tačiau patys, norėdami išvengti tokių nesusipratimų, siekėme sukurti kuo patogesnę e-apsipirkimo aplinką. Ypatingai daug dėmesio skyrėme mūsų personalo – e-parduotuvės konsultantų – apmokymams.

Mūsų konsultantai šiai dienai privalo žinoti, kurie gamintojai nurodo dydžius šiek tiek kitokius nei Lietuviai yra įpratę nešioti bei informuoti apie tai klientą iš anksto. Tuomet ir klientas lieka patenkintas, ir mes neturime papildomų išlaidų.“

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų