Didžiausia Europos chemijos bendrovė dėl JAV ir Kinijos prekybos ginčo karpo prognozes

Vokietijos BASF, didžiausia Europos chemijos bendrovė, dėl besitęsiančio JAV ir Kinijos prekybos ginčo ir paklausos automobilių rinkoje vangumo pablogino 2019 metų veiklos rezultatų prognozes.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Bendrovė pranešė, jog pelnas ir įplaukos šiemet bus mažesnės negu pernai, nors anksčiau buvo prognozuotas abiejų rodiklių augimas.

„Priešingai negu tikėtasi, JAV ir jų prekybos partnerių, visų pirma Kinijos, prekybos ginčai neslūgsta, – pažymima BASF pranešime. – Priešingai, birželio pabaigoje įvykęs Didžiojo dvidešimtuko (G20) aukščiausiojo lygio susitikimas parodė, jog greito įtampos sumažėjimo 2019 metų antrąjį pusmetį neverta tikėtis. Apskritai rinkoje išlieka didelis neapibrėžtumas.“

BASF taip pat pažymėjo, jog susidūrė su paklausos automobilių rinkoje augimo lėtėjimu, visų pirma Kinijoje, kurioje automobilių gamyba pirmąjį pusmetį krito 13 procentų.

Išankstiniais BASF skaičiavimais, įplaukos šių metų antrąjį ketvirtį sumažėjo 4 proc. iki 15,2 mlrd. eurų, o pelnas, neatskaičius palūkanų, mokesčių ir vienkartinių straipsnių, krito 47 proc. iki 1 mlrd. eurų.

Bendrovė prognozuoja, jog įplaukos šiemet bus šiek tiek mažesnės negu pernai, o pelnas, neatskaičius palūkanų, mokesčių ir vienkartinių straipsnių, sumažės iki 30 procentų.

Anksčiau BASF prognozavo, jog įplaukos 2019 metais padidės 1–5 proc., o pelnas, neatskaičius palūkanų, mokesčių ir vienkartinių straipsnių, – 1–10 procentų.

Birželio pabaigoje BASF paskelbė ketinanti imtis verslo pertvarkos, kuri, kaip tikimasi, padės padidinti pelningumą ir kurią įgyvendinant visame pasaulyje iki 2021 metų bus panaikinta 6 tūkst. darbo vietų.

Reorganizacija bus pradėta 2020 metų sausį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų