TRAFI biuras nepanašus į tipinį Lietuvos įmonės biurą – visa milijonus gavusi komanda dirba viename dideliame kambaryje, vietomis primenančiame jaukų studentų bendrabutį. Tik įėjus akys užkliūva už kambario gale stovinčio „Sony Play Station“ ir prie jo prijungtos elektrinės gitaros.
Pritraukėme vieną kitą investiciją, tačiau tai dar nieko nereiškia – mes kaip startuolis esame ankstyvame etape.
Už sienos – kambarys susitikimams, kur kalbamės su Martynu Gudonavičiumi (27 m.).
„Pritraukėme vieną kitą investiciją, tačiau tai dar nieko nereiškia – mes kaip startuolis esame ankstyvame etape. Sėkme, galėsime džiaugtis, kai įmonė kokiu nors būdu taps likvidi“, – paklaustas apie neseniai gautus 6,5 mln. dolerių sako jis.
Programėlė TRAFI, kuri anksčiau vadinosi maršrutai.lt, buvo sumanyta tuomet, kai idėjos autorius Jurgis Pašukonis dirbo įmonėje „Adform“, o vėliau prie jų prisijungė Mantas Vizbaras, Algimantas Krasauskas ir M.Gudonavičius.
Jie buvo vieni pirmųjų „Adform“ darbuotojų, o TRAFI buvo pirmasis visų vaikinų verslas, kuris pirmiausiai pradėtas kaip hobis.
Sukūrę greitai populiarėjusią maršrutų paieškos aplikaciją įkūrėjai pasibeldė į investuotojų „Practica Capital“ duris, kur gavo pirmąją 1,5 mln. litų investiciją. Įmonė augo, o šįmet buvo pranešta apie gerokai didesnę injekciją – „Octopus Investment“, EBRD (Venture Capital Investment Programme) rizikos kapitalo programa, „BatCap“ ir tie patys „Practica Capital“ iš viso į „Trafi“ investavo 6,5 mln. dolerių.
Pinigai bus skirti tam, kad lietuviai eitų į užsienio rinkas, į kurias kitos pradedančios technologijų įmonės atsigręžia ne taip ir dažnai.
Sėkmė slypi algoritme
TRAFI leidžia greitai surasti optimalų kelionės maršrutą viešuoju transportu – suvedus kelionės tikslą aplikacija parodo, kokiu viešuoju transportu galima greičiausiai pasiekti norimą vietą. Anot M.Gudonavičiaus, kelis šimtus tūkstančių aktyvių vartotojų turinčio TRAFI sėkmę nulemia algoritmo tikslumas.
„Algoritmas yra didžiausias mūsų išskirtinumas. Mes gauname duomenis iš viešojo transporto agentūrų mieste, juos agreguojame ir apdorojame mūsų algoritmais. Tie duomenys būna žymiai tikslesni, nei pateikiama oficialiuose šaltiniuose“, – sako M.Gudonavičius.
Šiuo metu TRAFI veikia Baltijos šalyse ir Turkijoje bei Brazilijoje, o šįmet laukia svarbus plėtros etapas – investicija padės plėstis į besivystančias rinkas – Džakartą (Indonezija), Manilą (Filipinai), Mumbajų, Delį (Indija), Mechiką (Meksika), vėliau ir Rusijos miestus.
„Mes nusprendėme, kad reikia eiti į tokius chaotiškus miestus kaip San Paulas, Stambulas ir t. t. Tai – milijonus gyventojų turintys miestai su chaotiška transporto sistema ir toks produktas atneša didelę pridėtinę vertę vietiniams vartotojams, – kalbėjo M.Gudonavičius. – Šiuose miestuose net vietiniai nesupranta, kaip važinėti viešuoju transportu – jie net negali būti tikri, ar atvažiuos autobusas pagal tvarkaraštį, nes jų niekas nesilaiko.“
Visuose šiuose miestuose jau veikia ir konkurentų programėlė „Moovit“ – ji pasiekiama daugiau nei 500 miestų. Tiesa, M.Gudonavičius sako, kad TRAFI pateikia nepalyginamai tikslesnius duomenis, ir prisimena, kad kai konkurentai paleido aplikaciją Vilniuje, į ją sudėjo kelerių metų senumo tvarkaraščius.
O TRAFI tikslas – dėl augimo tempo neaukoti tikslumo, todėl veikiama lėtai ir net nesvarstoma skubėti ar plėstis į Vakarų rinkas, pavyzdžiui, Londoną, kur TRAFI taip pat turi biurą. Kurį laiką, dar prieš prisijungdamas prie TRAFI įkūrėjų komandos, M.Gudonavičius ir pats dirbo Londone reklamos įmonėje „InMobi“.
Liks Lietuvoje
Neturime minčių nieko perkelti ir norime trigubinti žmonių skaičių. Talentų Lietuvoje daug, į TRAFI pritraukiame ir žmonių iš užsienio – turime du žmones iš Kembridžo, vienas dirbo „Google“.
15 žmonių „TRAFI“ komanda, anot M.Gudonavičiaus, yra pagrindinis postūmis į priekį sunkiomis dienomis, kai kyla mintys viską mesti.
„Buvo visko – manau nė vienas startuolio įkūrėjas nepasakytų, kad jam tokių minčių nekilo. Buvo daug kalnelių aukštyn – žemyn, ypač, kai bandėme pritraukti šitą didelę investiciją. Bet ateini į biurą, pamatai komandą, kaip žmonės tiki produktu, ir šitos mintys išgaruoja taip greitai, kaip ir atsiranda“, – sako TRAFI vadovas ir priduria, kad įmonėje per dvejus metus komandą paliko vos vienas darbuotojas.
Dar vienas būdas išsivalyti nuo negatyvių minčių – „prapūsti galvą“ važiuojant motociklu.
Dabar TRAFI vadovas sako didžiąją dalį laiko praleidžiantis tarp oro uostų – Londone esančio biuro, Lietuvos ir kitų šalių.
Vis dėlto jis tikina, kad pagrindinis darbas ir toliau bus vykdomas iš Lietuvos – per ateinančius kelerius metus planuojama į darbą priimti bent kelias dešimtis darbuotojų.
„Neturime minčių nieko perkelti ir norime trigubinti žmonių skaičių. Talentų Lietuvoje daug, į TRAFI pritraukiame ir žmonių iš užsienio – turime du žmones iš Kembridžo, vienas dirbo „Google“, – pasakoja M.Gudonavičius.
Mėgstamiausi lietuviški startuoliai: „Place I Live“, „Plate Culture“,„Transfergo“
Įkvepiantis verslininkas: „Twitter“ ir „Square“ įkūrėjas Jackas Dorsey
Patarimas pradedantiems verslininkams: „Drąsiai idėjas pasakokite investuotojams. Sukurkite pirminį produktą, duokite pasinaudoti draugams, bendraklasiams, bendrakursiams ir, jei sukūrėte tai, kas jums patinka bei tai, kas sprendžia globalią problemą, su pirminiais duomenimis eikite pas investuotojus ir komunikuokite. Svarbiausia – nebijoti suklysti ir vėl bandyti kitą idėją. Penkis kartus suklysite, šeštą pasiseks, o tik to ir reikia.“