Aistė pasakojo iš elektroninės parduotuvės dukros mokslo metams pirkusi „Lenovo“ kompiuterį. Jį moteris atsisiuntė ne sau į namus, bet Pasvalyje gyvenančiam sūnėnui.
„Sūnėnas užsiima kompiuteriais ir pažadėjo mums sutvarkyti. Jis gavo, tą pačią dieną pasiėmė ir man išsiuntė atgal“, – 15min sakė moteris.
Siuntinyje taip pat buvo maršrutizatorius, taigi, siuntos vertė iš viso siekė apie 770 eurų.
Kitą dieną – rugpjūčio 26-ąją – apie 10 valandą ryto Aistė gavo žinutę, kad siuntinį gali atsiimti šalia Vilniaus „Akropolio“ esančiame „Omniva“ paštomate. Kadangi ji dirbo, siuntos nuėjo atsiimti vakare – apie 20 valandą. Tačiau, pabandžius atsiimti prekę, moterį ištiko nemalonus siurprizas.
„Spaudžiu kodą, ir man rašo: siunta neegzistuoja. Penkiskart pabandžiau, susinervinau. Bandžiau dar jiems skambinti, bet, aišku, „Omniva” tokiu metu jau nebedirbo“, – įvykių eigą atpasakojo Aistė.
„Omniva“ svetainėje prisijungusi prie savitarnos, ji pamatė, kad siunta apie 12 valandą buvo atsiimta.
„Man buvo dar didesnis šokas. Kaip aš galėjau atsiimti, aš tuo metu buvau darbe ir niekaip negalėjau atsiimti“, – aiškino moteris.
Kitą dieną susisiekus su „Omniva“ ir patikrinus kamerų įrašus, jai buvo paaiškinta, kad siuntą atsiėmė „vyras su raudonu krepšiu.“
„Jie klausia, gal tai jūsų vyras? Sakau: tokiais dalykais nežaidžiama, aš žinau, kur mano vyras, ką jis veikia. Vakare jo apie tai klausiau, jis sako: aš net naudotis nemoku tuo paštomatu“, – pasakojo skaitytoja.
Aistė pasakojo, kad dėl šios situacijos jau kreipėsi į policiją. Moteris taip pat skundėsi, kad „Omniva“ esą jokių žingsnių nesiėmė, kol nebuvo informuota policija.
„Kadangi jie sistemoje mato, kad aš atsiėmiau, jie jokių žingsnių nedarys, kol neinformuosime policijos. Kai jau policija pajudins, tai tada jie imsis veiksmų. Keista, jei tau žmogus praneša, tai kuo greičiau pradėsi paiešką, tuo bus daugiau šansų surasti. Čia kompiuteris su visais dokumentais, praktiškai iš parduotuvės, tai jį parduoti galima greitai“, – svarstė moteris.
„Omniva“: kodas negali būti išsiųstas keliems asmenims
15min susisiekus su „Omniva“, įmonės komunikacijos ir prekės ženklo vadovė Milda Jankauskytė sakė, kad, patikrinus siuntos kelionę nuo paštomato iki paštomato po klientės kreipimosi rugpjūčio 27 dieną, nebuvo rasta jokių techninių ar proceso klaidų.
„Galime tvirtai teigti, kad žinutė su siuntos atsiėmimo kodu negali būti išsiųsta keliems adresatams. Pranešimas apie siuntos gavimą siunčiamas automatiškai, vos siunta įdedama į skyrelį. Tiesa, bendrovės praktikoje pasitaiko situacijų, kai siuntėjas suklysta nurodydamas gavėjo telefono numerį ar elektroninio pašto adresą, todėl siuntos atsiėmimo kodą gauna kitas asmuo“, – komentare 15min sakė M.Jankauskytė.
„Esame susirūpinę dėl situacijos ir tikimės, kad policijos tyrimas padės išsiaiškinti, kas nutiko, kad siuntą iš paštomato atsiėmė kitas asmuo, o ne siuntos gavėjas. Apgailestaujame, kad mūsų klientė susidūrė su tokia nemalonia situacija, ir tikimės, jog jos siunta atsiras“, – pridūrė „Omniva“ atstovė.
M.Jankauskytė taip pat nurodė, kad kiekvieno paštomato prieigos yra filmuojamos, o informacija, esant poreikiui, perduodama policijai. Ne išimtis ir šis atvejis.
Pasak įmonės atstovės, kol nėra aiškios šio įvykio aplinkybės, numatyti, kokių prevencinių veiksmų gali būti imamasi ateityje, nėra galimybės.
„Jeigu tyrimo metu paaiškėtų, kad klaida įvyko dėl bendrovės kaltės, nedelsiant būtų imtasi veiksmų tobulinant procesą, kad ateityje tokių įvykių nepasikartotų“, – žadėjo M.Jankauskytė.
Jos teigimu, į šios klientės situaciją panašūs atvejai yra išimtiniai ir „pasitaiko itin retai.“
Tarnyba: teisės aktai nustato ribotą atsakomybę siuntos dingimo atveju
Tokius ginčus nagrinėjančios Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Skundų skyriaus vedėja Ugnė Karbočiūtė nurodė, kad pašto paslaugų teikimo veiklą reguliuojantys teisės aktai nustato ribotą pašto paslaugos teikėjų atsakomybę siuntų praradimo ir dingimo atveju, priklausomai nuo jos rūšies.
Didžiausios kompensacijos siuntos dingimo atveju galima būtų tikėtis, jei siųsta buvo įvertintoji – tai tokia siunta, kurią sugadinus ar kuriai dingus siuntėjui atlyginama jo nurodyta pašto siuntos vertė.
Pasak RRT, tai panašu į siuntos draudimo paslaugą, kai siuntėjas įvertindamas (paprastai tariant, apdrausdamas) siuntą susimoka už įvertinimą.
„Kita vertus, pašto paslaugos teikimo veiklą reguliuojantys teisės aktai nedraudžia pašto paslaugos teikėjams savo paslaugų teikimo taisyklėse nusimatyti palankesnių žalos atlyginimo sąlygų, todėl kreipiantis dėl žalos atlyginimo pašto paslaugos naudotojui reikėtų įsivertinti ir jūsų minimos „Omniva“ taisykles, numatančias, kokios kompensacijos siuntos praradimo atveju galima būtų tikėtis“, – komentavo U.Karbočiūtė.
Pasak jos, taip pat su pretenzija dėl žalos atlyginimo kreipęsis asmuo turėtų įrodyti patirtos ir reikalaujamos atlyginti žalos dydį.
„RRT kiekvienas atvejis nagrinėjamas individualiai, sistemiškai išanalizavus visas konkrečios situacijos aplinkybes ir ginčo šalių pateiktus paaiškinimus bei turimus įrodymus, įskaitant įrodymus, kurie galėtų pagrįsti, kas kaltas dėl siuntos praradimo/dingimo. Jeigu pagal RRT pateiktus įrodymus galima būtų konstatuoti, kad siunta prarasta dėl pašto paslaugos teikėjo kaltės, žalos atlyginimo klausimas būtų sprendžiamas atsižvelgiant į aukščiau aptartas taisykles“, – aiškino tarnybos atstovė.