Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dirbtinis intelektas triumfuoja 60 mlrd. dolerių vertės vaizdo įrašų reklamos rinkoje

Brolių Tado ir Viktoro Jucikų įkurta įmonė „Genus AI“ padeda garsiausiems pasaulio prekių ženklams sukurti efektyvią reklamą dirbtinio intelekto pagalba, rašoma pranešime spaudai.
Viktoro Jucikas ir Tadas Jucikas
Viktoro Jucikas ir Tadas Jucikas / Asmeninio archyvo nuotr.

2020 - 2021 m. per pasaulį nuvilnijo precedento neturintis persiorientavimas iš fizinių (angl. brick and mortar) parduotuvių į skaitmeninę (angl. eCommerce) komercijos erdvę. Šiais metais išlaidos reklamai socialinėje žiniasklaidoje pirmą kartą aplenkė mokamą paiešką „Google“ tinkle. Nenuostabu, kad socialiniuose tinkluose besireklamuojantys prekių ženklai sparčiai ieško sprendimų, kurie padėtų optimizuoti reklamos biudžetą ir efektyviau pritrauktų naujų klientų. Ryškėja aiški tendencija – į rinką ateina rinkodaros technologijų įmonės, kurios ne tik siūlo inovatyvius sprendimus, bet ir sulygina konkurencinį reklamos mūšio lauką. Šie pasikeitimai mažesniems verslams suteikia galimybę konkuruoti, o kartais net ir laimėti prieš didžiuosius prekių ženklus.

Auganti skaitmeninė erdvė

Anot „McKinsey & Company“, nuo 2020 metų pradžios į augančius D2C (arba „tiesiogiai pas vartotojus“) prekių ženklus buvo investuota daugiau nei 500 milijonų JAV dolerių. D2C prekių ženklai šiuo metu išgyvena renesansą, tačiau daugeliui pasiekti greitą ir efektyvų augimą yra didelis iššūkis. Skaitmeniniame pasaulyje įmonės nuolat siekia pagerinti reklamos grįžtamąją naudą (angl. Return On Ad Spend) ir sumažinti naujų klientų pritraukimo kainą (angl. user acquisition cost). Augimo optimizavimas tampa kertiniu iššūkiu prekiniams ženklams.

Sėkmė nebepriklauso vien nuo biudžeto

Nuo praėjusių metų bent 26 proc. padidėjusi ir dabar daugiau kaip 60 mlrd. dolerių verta reklaminių vaizdo įrašų rinka yra sparčiausiai auganti reklamos forma. Anot Viktoro Juciko, kuris kartu su Kembridžo universitete mokslų daktaro laipsnį įgijusių broliu Tadu vadovauja San Franciske ir Vilniuje įsikūrusiai dirbtinio intelekto kompanijai „Genus AI“, „nuolatinis naujų reklaminių vaizdo klipų kūrimas reikalauja didelių investicijų“.

Tačiau rinkoje egzistuoja dirbtinio intelekto sprendimų, įskaitant ir „Genus AI“, kurie gali sujungti atskirą vizualinę, tekstinę ir garsinę informaciją į bendrą formatą, žaibiškai sukurti šimtus skirtingų reklaminių video klipų ir atrinkti geriausius pagal tai, kaip jie veiks socialinėje medijoje.

„Mes naudojame dirbtinius neuroninius tinklus, kad sukurtume modelius, kurie suprastų ir prognozuotų vaizdinio turinio efektyvumą socialinės žiniasklaidos reklamos kontekste. Tai leidžia mažesnėms įmonėms konkuruoti su visais prekių ženklais, pasitelkus ne tik biudžetą, bet ir išmaniuosius rinkodaros sprendimus. Dirbtinis intelektas, kurdamas ir optimizuojamas vaizdinį turinį, pašalina pasikartojantį darbą, dėl to rinkodaros specialistų idėjos įgyvendinamos gerokai greičiau“, – teigia V.Jucikas.

Prekių ženklai naudoja šiuos naujus sprendimus, siekdami pasitelkti statistiką ir dirbtinį intelektą, o ne vien objektyvų vertinimą. Nereikia spėlioti, kuris paveikslėlis ar vaizdo įrašas atneš geriausių rezultatų socialinės medijos reklamoje, o kuriami vaizdo klipai yra maksimaliai efektyvūs.

Rinkodara ir dirbtinis intelektas

Dirbtinis intelektas rinkodaroje nėra naujiena, tačiau iki šiol tai dažniausiai apsiribodavo mašininio mokymosi pasitelkimu auditorijos segmentavimui. Dirbtinio intelekto technologijoms tobulėjant, jau yra pasiektas naujas etapas, kuriame šios technologijos padeda klientams ne tik efektyviau segmentuoti rinką, bet ir nuspėti, kuris konkretus paveikslėlis ar vaizdo įrašas sulauks daugiausia paspaudimų, patiktukų ar komentarų socialiniuose tinkluose. Dėl neuronų tinklo architektūros šios programos atvers naujas galimybes kurti istorijas ir formuoti dialogą tarp prekių ženklo ir kliento.

„Džiaugiuosi, kad savo komandoje turime tarptautinių matematikos, fizikos, programavimo ir net geografijos olimpiadų dalyvių bei laimėtojų. Jų dėka kuriame produktą, kuris padeda ne tik didiesiems verslams, bet ir mažoms įmonėms ar net nuomonių formuotojams pasiekti platesnę tikslinę auditoriją. Esu ėjęs vykdančiojo direktoriaus pareigas „Goldman Sachs“. Tai yra finansinė organizacija, turinti milžinišką biudžetą. Dabar labai įdomu stebėti, kaip mes įgaliname balsą įmonių, kurios apie tokį biudžetą negali net pasvajoti“, – pabrėžia V.Jucikas.

Ateities įrankiai bus paprasti

Šiuo metu „Facebook“ ir „Instagram“ susižeria didžiąją dalį metinių reklamos išlaidų. Tačiau keičiantis kartoms, atsiranda ir daugėja kitų socialinės medijos kanalų. „TikTok“ neseniai pasiekė 1 milijardą aktyvių vartotojų ir sparčiai vejasi „Instagram“, turintį 1,4 mlrd. vartotojų.

Ateityje prekių ženklai turės meistriškai valdyti komunikaciją keliose socialinės medijos platformose. Tokiame pasaulyje dirbtiniu intelektu plėtojamos našumo platformos leis turėti vieną bendrą įrankį, kuris įmonės žinutę galės integruoti skirtinguose kanaluose. Rinkodaros žinutės bus kuriamos pagal jų sėkmingumą, pateikimo platformą ir tikslinę auditoriją.

Dirbtinis intelektas nuolat mokosi, prisitaiko prie kintančių vartotojų poreikių ir socialinės medijos konteksto. Mašininis mokymasis suteikia galimybę demokratizuoti skaitmeninės reklamos erdvę. Informacija, kuri anksčiau buvo prieinama tik duomenų mokslininkams, dabar tampa pasiekiama naujų horizontų siekiantiems ir inovacijų nebijantiems skaitmeninės rinkodaros specialistams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos