Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dovana sau pasiteisino: šeimos verslą išgarsino kambariai bestseleriai

„Jei ne corona, smulkusis verslas Lietuvoje, matyt, ir toliau lindėtų verslo paraštėse? Pandemijos akivaizdoje valdžia jį pagaliau pastebėjo“, – sako verslininkas Giedrius Gegevičius, drauge su žmona Audrone rinkai pasiūlęs tai, ką daugiavaikės šeimos joje sutinka labai retai.
Jaukiam butikiniam šeimos viešbučiui Vilniuje vadovaujantys sutuoktinai A. ir G. Gegevičiai laimingi dirbdami sau
Jaukiam butikiniam šeimos viešbučiui Vilniuje vadovaujantys sutuoktiniai A. ir G. Gegevičiai laimingi dirbdami sau / Asmeninio archyvo nuotr.

„Kambariai bestseleriai, šeimininkų teigimu, jų versle yra pelnę didžiausią paklausą, mat būtent jie leidžia atostogaujančioms ir keliaujančioms šeimoms nakvoti drauge viename kambaryje.

Šią paslaugą retai kada gali pasiūlyti viešbučiai: standartinis jų sprendimas – išsklaidyti daugiavaikę šeimą po kelis kambarius.

Bet jei vaikai mažesni, šeimos nariai nelieka sužavėti“, – asmenine patirtimi dalijasi ketveriukės tėtis.

Jaukus, butikinio stiliaus Gegevičių šeimos viešbutis pamėgtas ne tik keliautojų iš egzotiškų kraštų, bet ir vietinių šeimų.

Asmeninio archyvo nuotr./„Svečių išlietas gėrimas ant kilimo ar kitos smulkmės – mūsų darbo kasdienybė“, – kasdienių situacijų versle nedramatizuoja „Stay Vilnius Hotel“ savininkas G.Gegevičius
Asmeninio archyvo nuotr./„Svečių išlietas gėrimas ant kilimo ar kitos smulkmės – mūsų darbo kasdienybė“, – kasdienių situacijų versle nedramatizuoja „Stay Vilnius Hotel“ savininkas G.Gegevičius

Pamokė nelaikyti „visų kiaušinių vienoje pintinėje“

Ar jau atsitiesėte po karantino?

– Tik dabar baigiame atidirbinėti žiemos skolas. Labai ilga ir sudėtinga ji buvo be klientų. Liūdniausia, kad niekas negali pasakyti, kaip čia toliau bus. Dabar planavimas vyksta savaitei į priekį. Ne daugiau. Bent jau taip matome iš atvykstančių svečių rezervacijų.

– Kai abiejų pajamos tame pat versle nerimo, matyt, daugiau nei kitiems?

– Svetingumo verslas pastaraisiais metais ypač smarkiai nukentėjo nuo pandemijos. Užsidarius sienoms ir sustojus turistų srautams, net ir vietiniams negalint judėti po savo šalį patyrėme tai, ko blogiausiuose sapnuose nesapnavome.

Mūsų šeima pajuto, ką reiškia būti paralyžiuotam savo versle. Sunku, kai „visi kiaušiniai, nešantys pajamas, toje pat pintinėje“.

Bet mudviem su žmona tai buvo geras spyris pagalvoti apie tai, ką dar galime?

Oficialiai esame mažiausias trijų žvaigždučių viešbutis Vilniuje.

Nuo to atsispyrę atvežėme Lietuvos rinkai ekologiškų begliutenių dribsnių, kurie jau visai netrukus pasirodys prekybos centruose.

Pagalvojome, kad viešbutyje jau esame susireguliavę srautus, įgyvendinę viešbučio be registratūros koncepciją, suteikę svečiams savarankiško įsiregistravimo/išsiregistravimo galimybę visą parą. Taigi turime laiko užsiimti kažkuo papildomu.

– Ar pasikeitė turistų įpročiai? Kiek jų šiuo metu užsuka pas jus?

– Viešbutis užpildytas 65 procentais, klientų tikrai mažiau nei ankstesniais metais. Žmonės šiemet apdairesni: nebepuola į keliones stačia galva kaip kad pernai.

Po pirmo karantino buvo keliaujančių lavina, o dabar niekas nebenori siurprizų išvykęs į kitas šalis. Matome žymiai mažiau užsieniečių, bet smarkiai padaugėjo vietinių.

Lietuviai ėmė kūrybiškiau žiūrėti į vietinį turizmą: neseniai klaipėdiečiai vežėsi į Vilnių vaikus parodyti universiteto, kur studijavo. Šiauliečiai keliavo su keliomis nakvynėmis į Vilnių atsipūsti ir papramogauti.

Kaip klientai apie jus sužino? Ar komunikuojate apie savo verslą socialinėje medijoje?

– Nesame labai aktyvūs socialiniuose tinkluose. Labiausiai pasiteisina viešbučio svečių atsiliepimai booking.com platformoje. Mūsų klientas yra visas pasaulis, tad bandome pasiekti keliaujančius per šią platformą.

Kokiais principais vadovaujatės tvarkydamiesi šeimyniniame versle?

– Atvykstantiems svečiams siūlome nakvynę butikiniuose šeimyniniuose kambariuose. Nedidukas vienuolikos kambarių viešbutukas mano ir žmonos kūdikis.

Svarstome, jei kurtume šeimyninių viešbučių tinklą, nebeliktų tokio šarmo, kurį šiandien galime suteikti atvykstantiems svečiams.

Patys svečius sutinkame ir iki kambarių palydime, pusryčius patiekiame. Žmonės jaučia, kai dirbi iš širdies, skiri laiko ir dėmesio, tai įvertina ir grįžta.

Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslinių tyrimų įrodyta, kad žmogus, dirbantis sau, jaučiasi kelis kart laimingesnis nei samdomame darbe, – tikina G.Gegevičius
Asmeninio archyvo nuotr./„Mokslinių tyrimų įrodyta, kad žmogus, dirbantis sau, jaučiasi kelis kart laimingesnis nei samdomame darbe, – tikina G.Gegevičius

Viešbučio verslas – gimtadienio dovana sau

Iki šeimyninio verslo abu su žmona sukotės ne klientų aptarnavimo srityje?

– Šešiolika metų abu dirbome didelėje telekomunikacijų bendrovėje. Ilgą laiką kirbėjo mintis, kad norėtume kažko savo, todėl eilinio gimtadienio proga įteikėme sau dovaną, pasiryžome veikti ir įgyvendinti savo svajonę.

Kai 2014 m. išėjome iš samdomo darbo ir nusipirkome viešbučio verslą, pradėjome ieškoti patalpų savo svajonei.

Su įsigytu verslu prabuvome porą metų ir supratome, kad norime klientams siūlyti aukštesnio lygio paslaugas. Todėl jį pardavę ėmėmės ieškoti tokio, kuris būti artimesnis užsieniečiui, ieškančiam nakvynės Vilniuje.

Radome labai apleistas, bet mums patikusias ir tikusias patalpas, jose atlikome rekonstrukciją, įrengėme ir pakrikštijome „Stay Vilnius Hotel“.

Šv. Stepono gatvėje įsikūręs šiandieninis trijų žvaigždučių viešbutis atitinka mūsų lūkesčius: nuo jo iki autobusų/traukinių stoties vos penkios minutės, šalia Vilniaus senamiestis. Ideali vieta keliaujantiems ir anksti besikeliantiems.

Kaip išsigryninote, kad norite nerti būtent į viešbučių verslą?

– Visą laiką norėjome nuosavo verslo. Net moksliniais tyrimais įrodyta, kad savarankiškai dirbantis ir net tą patį atlygį, kaip ir samdomame darbe, gaunantis žmogus jaučiasi kelis kartus laimingesnis.

Žinoma, reikia susitaikyti, kad būsi priklausomas nuo klientų, bet einant į darbą kas rytą vis tiek švies platesnė šypsena.

Vis dar nedrįstantiems pasukti nuosavo verslo keliu sakau, kad, jei tik tiki tuo, ko imiesi, net, jei tavo kepykla šešta toje pat gatvėje, savo klientą surasi.

Gal ne iš karto, gal pradžioje sutiksi bendramintį, todėl reikia nebijoti savo idėjomis ir sumanymais garsiai dalintis.

– Būtent taip ir nutiko judviem su antra puse?

– Laikas parodė, kad būti drauge 24 valandas per parą mums nėra joks sunkumas. Priešingai, išsiskyrus kelioms valandoms pajuntame, kaip gera drauge.

Po daugybės kelionių kartu su žmona Audrone sukūrėme viziją, koks turėtų būti viešbutis, kuriame svečiai galėtų jaustis jaukiai. Taip gimė svajonė mūsų mylimame Vilniuje įkurti nedidelį šeimos viešbutį.

Ilgą laiką verslo paraštėse buvęs smulkusis verslas Lietuvoje išlaukė savo valandos.

Kadangi mūsų pačių šeima didelė, suprantame, kad retas viešbutis gali pasiūlyti keturvietį kambarį (savo viešbutyje siūlome net du tokius, ką viešbučių versle retai sutiksi).

Toks sprendimas mums atrodė logiškas ir komfortiškas. Šiuo metu šie kambariai tapę bestseleriais (vieni dažniausiai užsakomi). Juos labai mėgsta šeimos, keliaujančios su mažesniais vaikais.

Šie nenori miegoti atskirai nuo tėvų, žinome tai iš savo patirties, o dabar jau ir iš klientų atsiliepimų.

Asmeninio archyvo nuotr./Visi viešbučio langai orientuoti į vidinius kiemus, taigi užtikrintas ramus ir kokybiškas viešbučio gyventojų miegas
Asmeninio archyvo nuotr./Visi viešbučio langai orientuoti į vidinius kiemus, taigi užtikrintas ramus ir kokybiškas viešbučio gyventojų miegas

Į kainų karus nesivelia

– Ką atranda jūsų svečiai šeimyniniuose numeriuose?

– Po patalpų įsigijimo iki atsidarymo samdėme dizainerį. Su juo praleidome daug laiko pasakodami, kaip mes įsivaizduojame viešbučio erdvę, drauge kūrėme menišką butikinį interjerą. Taip pat investavome į kokybišką garso izoliaciją.

Visi mūsų viešbučio langai orientuoti į vidinius kiemus, taigi užtikrintas ramus ir kokybiškas viešbučio gyventojų miegas. Taip pat pasirūpinome komfortiškomis lovomis (įprastai jas siūlo tik keturių žvaigždučių viešbučiai).

Ar jaučiate stiprią konkurenciją su panašaus segmento viešbučiais?

– Į kainų karus nesiveliame. Taip, kainas persižiūrime, bet tikrai ne per dieną po tris kartus. Mūsų siūlomų nakvynių kainų lygis atitinka rinkos pasiūlą. Bet kiekvienas renkasi, kur jam patraukliau.

Kai kam atrodo, kad mažesnis būdamas ir išlaidų mažiau sugeneruoji, bet turiu nuvilti, tai nėra tiesa.

Kokių kraštų gyventojai dažniausiai nakvoja jūsų viešbutyje?

– Esame turėję svečių iš Kolumbijos, Ekvadoro, Meksikos, Afrikos šalių, taip pat dažnai mus renkasi kaimynai lenkai, baltarusiai, tautiečiai, keliaujantys iš emigracijos, ES gyventojai, dažniau vokiečiai ir prancūzai.

Vaikai laisvi mėginti ir perimti

– Ar savo atostogas jau suplanavote?

– Mes pakankamai spontaniški, patys keliauti nebijome, esame pasiskiepiję. Jei pajuntame, kad metas atokvėpiui, pakabiname ant viešbučio spyną ir iškeliaujame.

Prieš tolimesnes keliones su žmona atliekame namų darbus, rezervuojamės viešbučius ir renkamės poilsines-pažintines keliones. O su vaikais patogesnis pasyvus poilsis, kur viskas įskaičiuota.

Asmeninio archyvo nuotr./Vienas kambarių-bestselerių
Asmeninio archyvo nuotr./Vienas kambarių-bestselerių

– Jūsų atžalos šeimos verslu nesivilioja?

– Dukra žada kitais metais pagelbėti. Nebrukame vaikams savo pasirinkimo: jie turi savo supratimą, savo svajones.

Jei pareikš norą prisidėti, gerai, jei ne, nedarysime iš to tragedijos. Čia mūsų su Audrone svajonė, mūsų kūdikis, jei tik vaikais norės jį perimti, perims. O jei ne, parduosime.

Ką jums reiškia „Swedbank“ smulkiojo verslo bendruomenė? Kodėl joje esate?

– Smulkusis verslas ilgą laiką buvo Lietuvos verslo paraštėse. Ačiū „coronai“. Jos nuopelnas, kad valdžia ėmė daugiau kalbėti apie smulkųjį verslą, kuo jis užsiima, ką daro ir pan. „Swedbank“ prisideda prie mūsų verslo veiklos sklaidos.

Mums tai, kaip ir daugeliui mažesnių, labai gera galimybė parodyti save. Savais biudžetais tokių plačių auditorijų nepasiektume. Jaučiamės dėkingi ir džiaugiamės būdami smulkiojo verslo dalimi.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs