Veiklą Estijoje „Fjord Bankas“ pradeda naudodamasis tarpvalstybine specializuoto banko licencija. Kaimyninėje šalyje bankas naudosis Lietuvoje sukurtais skaitmeniniais sprendimais, užtikrinančiais greitas, patogias ir saugias paslaugas. Paslaugos Estijoje bus teikiamos įsteigus klientų aptarnavimo centrą. Pirmoji paslauga, kuri bus pradėta teikti Estijoje – tai vartojimo paskolos iki 20 tūkst. Eur, kurias bus galima panaudoti butui remontuoti, automobiliui arba buitinei technikai įsigyti.
Lietuvoje ir Estijoje „Fjord Bankas“ teikia gyventojams vartojimo paskolas iki 20 tūkst. Eur su galimybe ją grąžinti per laikotarpį iki 7 m. Palūkanų dydis – nuo 2,7 proc. Bankas taip pat priima indėlius iki 100 tūkst. Eur iki 5 metų terminui.
„Estiją banko plėtrai pasirinkome dėl kelių priežasčių. Gerai pažįstame Estijos bankų sektorių, turime darbo patirties teikdami paslaugas Estijos gyventojams ir įmonėms. Nors Estijoje sparčiai auga mažesnių finansinių paslaugų įmonių skaičius ir pamažu konkurencija auga, tačiau palūkanų normos ten didesnės, todėl šioje šalyje įžvelgiame nemažai galimybių sėkmingai konkuruoti ir padėti Estijos gyventojams sutaupyti lėšų. Lietuvoje sukurti procesai ir veiklos rezultatai įtikino, kad sukauptą patirtį drąsiai galima priraikyti ir kitoje šalyje“, – sako Veiko Kandla, „Fjord Banko“ generalinis direktorius.
Estijos pilietis „Fjord Banko“ generalinis direktorius V.Kandla bankų sektoriuje dirba daugiau kaip 20 metų, gerai pažįsta Estijos ir kitų Baltijos šalių finansų rinkas. Prieš tai jis 14 metų buvo „Bigbank" valdybos narys, taip pat – vadovavo šio banko Skandinavijos regionui. Pastaruosius ketverius metus Lietuvoje V.Kandla vadovauja „Fjord Bankui“. V.Kandla nuo pat banko įsteigimo aktyviai dalyvavo buriant komandą Lietuvoje, vadovavo specializuoto banko įsteigimo procesui ir paslaugų teikimo pradžiai.
Šiemet banko vartojimo paskolų pardavimai augo dvigubai
Nors banko veiklos pradžia sutapo su pirmosiomis pandemijos bangomis ir 2021-ieji metai buvo pirmieji aktyvios veiklos metai, „Fjord bankui“ pavyko laikytis iš anksto numatytos strategijos: teikti paskolas ir priimti terminuotus indėlius išskirtinai skaitmeniniais kanalais, didelį dėmesį skiriant klientų patogumui bei siūlant konkurencingą kainą.
V.Kandla teigimu, „Fjord Bankui“ pavyko didinti pardavimų apimtis ketvirtį po ketvirčio, tuo pačiu išlaikant gerą ir kontroliuojamą suteiktų kreditų kokybę. Nepaisant Lietuvos verslo patiriamų iššūkių, „Fjord Bankas“ šiemet jau 21 proc. viršijo pradinius pardavimų tikslus ir išlaikė žemą neveiksnių paskolų portfelį.
Sėkmingus finansinius rezultatus lėmė ir tai, jog „Fjord Bankas“ š. m. pradžioje pradėjo priimti Vokietijos gyventojų indėlius. Banko veikla kitose šalyse taip pat vykdoma tarpvalstybinės specializuoto banko licencijos pagrindu.
„Esame patenkinti banko rezultatų dinamika – per du šių metų ketvirčius suteikėme paskolų ir priėmėme terminuotų indėlių daugiau nei per visus metus pernai. Nuolat investuojame į tolesnę banko plėtrą, kuri šiemet apėmė ir žengimą į Estijos ir Vokietijos rinkas“, – sako V.Kandla.