Bendrovė „su įvairiomis JAV institucijomis pasiekė principinį susitarimą dėl civilinių ieškinių ir dėl žalos aplinkai pareikštų ieškinių, susijusių su maždaug 250 tūkst. dyzelinių lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamųjų teršalų kontrolės sistemomis, sureguliavimo“, pranešė „Daimler“.
Pagal susitarimus, 1,5 mlrd. JAV dolerių bus sumokėta JAV institucijoms, o 700 mln. JAV dolerių bus išmokėta siekiant išvengti teismo dėl kolektyvinio vartotojų ieškinio.
„Daimler“ valdyba ir stebėtojų taryba pritarė susitarimams, kuriuos dabar turės patvirtinti atitinkamos institucijos, įskaitant Teisingumo departamentą ir Aplinkos apsaugos agentūrą, ir teismai, pažymima bendrovės paskelbtame pranešime.
Vokietijos bendrovė taip pat nurodė turinti pakankamai išteklių, kad galėtų atlikti šiuos mokėjimus.
„Daimler“ kaltinama nuslėpusi tai, jog dyzeliniuose automobiliuose naudojo neteisėtą programinę įrangą, kad galėtų klastoti taršos bandymų rezultatus.
Dyzelgeitu pramintas skandalas kilo 2015 metų rudenį, kai Vokietijos automobilių gamintoja „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.
Vėliau paaiškėjo, jog tokių įtaisų buvo ir kai kurių kitų gamintojų dyzeliniuose automobiliuose.